ukr eng rus   
 

» Про лабораторію
» Проекти
» Співробітники
» Контакти
» Наукові публікації
» Студентам. Науково-методичні видання
» Опитування
» Інтернет-телебачення
» Вебінари
» Відеоконференції
» Онлайн курси
» Презентації
» Пробне незалежне оцінювання
» Оліпміади з історії
» ОПП Середня освіта (Історія)
» Новини


Новини

/ Всі дати / 2012
site root category

Новини 1-10 ( всього знайдено : 10 )

Світ критичного мислення: образ та мімікрія

2012-09-27 18:01:00
На сторінці сайту Наукові публікації викладена розвідка Сергія Терно "Світ критичного мислення: образ та мімікрія". В статті системно висвітлені властивості, склад, функція та генезис критичного мислення. Проаналізовані сучасні українські публікації щодо впровадження критичного мислення у суспільствознавчу освіту. Виділено найважливіші проблеми: 1) викривлення змісту поняття "критичне мислення" та неусвідомленість суті цього явища; 2) запозичення яскравого антуражу з вихолощенням справжньої проблемності під час навчання; 3) плутанина в інструментах, які забезпечують критичне мислення. Сформульовано методичні рекомендації для вчителів з розвитку критичного мислення учнів. Ключові слова: критичне мислення, методика навчання історії, суспільствознавча освіта, теорія та методика розвитку критичного мислення.
43 Пере­гля­дів

Методика розвитку критичного мислення школярів у процесі навчання історії

2012-09-27 14:28:00
На сторінці сайту Наукові публікації розміщено посібник для вчителя "Методика розвитку критичного мислення школярів у процесі навчання історії". Представлено методику розвитку критичного мислення школярів у процесі навчання історії. В основі знаходиться постулат про те, що критичне мислення є мисленням усвідомленим, самостійним, рефлексивним, цілеспрямованим, обґрунтованим, контрольованим, самоорганізованим. Найсуттєвішою рисою методики розвитку критичного мислення є залучення школярів до розв'язування проблемних задач шляхом використання проблемних методів та інтерактивних форм навчання, що передбачають науковий діалог та рефлексію пізнавальної діяльності. Для викладачів, методистів, студентів.
32 Пере­гля­дів

Педагогічний семінар "Проблеми викладання історії Другої світової війни і Голокосту"

2012-05-02 14:19:00
Співробітники лабораторії взяли участь у роботі педагогічного семінару, що проходив у Запорізькому національному університеті 28 квітня 2012 р.
28 Пере­гля­дів

III Міжнародний освітній Форум: «Особистість в єдиному освітньому просторі» 26-29 квітня 2012 р. (Запоріжжя)

2012-04-27 08:40:00
26 квітня 2012 р. на історичному факультету Запорізького національного університету відбувся круглий стіл «Історична освіта в Україні: концептуальні та змістові проблеми» у межах III Міжнародного освітнього Форуму: «Особистість в єдиному освітньому просторі». Із доповідями виступили Федір Турченко, Ігор Щупак, Віталій Космина, Георгій Крапівка, Тетяна Лисенко, Тетяна Митрофанова. Завідувач лабораторії Сергій Терно виступив із доповіддю "Теорія розвитку критичного мислення – сучасна методологічна основа історичної освіти". В доповіді йшлося про те, що методологічну основу догматичної історичної освіти радянських часів слід замінити науковим підходом (критичним мисленням) до розгляду суспільних явищ. Критичне мислення – це передовсім наукове мислення. Найсуттєвішою особливістю наукового мислення є розв'язування проблем, на які немає відповідей. Відтак відсутній і шлях до вирішення цих проблем, його слід відшукати, випробувати, відкоригувати. Необхідними умовами для розвитку критичного мислення школярів є створення проблемних ситуацій, розв'язування нетривіальних проблем, ознайомлення учнів із сукупністю евристик щодо розв'язування проблем, інтерактивні заняття, проблемні методи навчання, письмове викладення думок. Навчання критичного мислення повинно відбуватися у демократичній атмосфері, коли учень має право на помилку, а також моделюються ситуації виправлення помилок.
28 Пере­гля­дів

Методика розвитку критичного мислення школярів у процесі навчання історії

2012-04-25 08:12:00
У видавництві Запорізького національного університету вийшов друком посібник Сергія Терно "Методика розвитку критичного мислення школярів у процесі навчання історії" (гриф МОНМС). Представлено методику розвитку критичного мислення школярів у процесі навчання історії. В основі знаходиться постулат про те, що критичне мислення є мисленням усвідомленим, самостійним, рефлексивним, цілеспрямованим, обґрунтованим, контрольованим, самоорганізованим. Найсуттєвішою рисою методики розвитку критичного мислення є залучення школярів до розв'язування проблемних задач шляхом використання проблемних методів та інтерактивних форм навчання, що передбачають науковий діалог та рефлексію пізнавальної діяльності. Посібник призначений для викладачів, методистів, студентів.
28 Пере­гля­дів

Придніпровські соціально-гуманітарні читання

2012-04-12 09:15:00
Співробітники лабораторії взяли участь у роботі І Всеукраїнської науково-практичної конференції "Придніпровські соціально-гуманітарні читання", що проходила в Запорізькому національному університеті 11 квітня 2012 р.
35 Пере­гля­дів

Методика укладання та використання тестових завдань

2012-04-10 08:16:00
Опублікована розвідка Сергія Терно "Методика укладання та використання тестових завдань". Розміщена на сторінці Наукові публікації. В статті зазначається, що вибір форм тестових завдань має відповідати цілям навчання історії та встановленим критеріям оцінювання, до того ж співвідноситися з відповідними рівнями навчальних досягнень. Відзначається, що перед викладачами відкриваються неабиякі можливості для творчої діяльності у розробленні засобів педагогічної діагностики.
198 Пере­гля­дів

Дискусії новаторів і консерваторів у першій чверті ХХ ст. стосовно розвитку мислення учнів: які уроки маємо винести?

2012-04-09 09:03:00
Опублікована розвідка Сергія Терно "Дискусії новаторів і консерваторів у першій чверті ХХ ст. стосовно розвитку мислення учнів: які уроки маємо винести?" Розміщена на сторінці Наукові публікації. В статті відзначається, що основним предметом методичних спорів цього періоду була проблема: впроваджувати лабораторний метод чи ні? В якій мірі? По суті мова йшла про функціональне призначення історії в школі: це сукупність догм чи відкритий простір для пошуку? Що мусять вивчати учні: непохитні постулати чи методи критичного наукового аналізу? І відповідно з цього випливали інші питання: для чого використовувати джерела – для ілюстрації положень підручника чи для критичного аналізу? Як бути з "неприємними сторінками історії": обговорювати їх чи оминати? Якому методу надати перевагу: догматичному чи евристичному? Серед затятих прихильників та супротивників лабораторного методу лунали і помірковані голоси схильних до "золотої середини", які намагалися поєднати всі сильні сторони як традиційного інформативного навчання, так і прогресивного евристичного. Вони стверджували, що для кожної задачі слід використовувати свій метод, а задачі під час навчання постають різні, той методи слід використовувати комплексно. Напевно, і нам слід дослухатися цієї мудрої поради сьогодні й не шарахатись із однієї крайності в іншу, що багатократно й суттєво шкодить освітньому процесу.
115 Пере­гля­дів

Грант Президента України для обдарованої молоді на 2009-2010 р. для реалізації проекту «Голодомор 1932-1933 рр. на території Запорізької області: свідчення очевидців»

2012-02-06 08:07:00
Вийшла друком книга запорізьких дослідників «Голодомор 1932-1933 рр. на території Запорізької області: свідчення очевидців» (грант Президента України). Опубліковані свідчення людей, які пережили Голодомор 1932−1933 років або дізналися про нього від своїх близьких. Видання розраховано на широке коло читачів − науковців, викладачів, студентів, школярів, краєзнавців, усіх, хто цікавиться «усною історією» та історією України ХХ століття. Електронний варіант видання розміщений на сторінці сайту Наукові публікації.
25 Пере­гля­дів

Чому важливо розвивати критичне мислення учнів?

2012-01-31 15:52:00
На сторінці сайту Наукові публікації розміщена стаття Сергія Терно "Чому важливо розвивати критичне мислення учнів?" Йдеться про те, що навчання критичного мислення на уроках історії – це випереджальний і надлишковий внесок в загальні здібності учнів та формування готовності до діяльності. Розглядаються дві сторони відношення "людина – світ": 1) виразити, відтворити світ у собі; 2) виразити, відтворити себе у світі. Перша сторона дає начало теоретичному відношенню, друга – духовно-практичному. Провідним в теоретичному відношенні до світу є відношення "суб’єкт – об’єкт", в той час як в духовно-практичному – це відношення "суб’єкт – суб’єкт". Відзначається, що науково-теоретичне мислення у прикладенні до гуманітарних дисциплін виявляє свою обмеженість в якості провідного. Автор обґрунтовує доцільність під час навчання історії використовувати духовно-практичне відношення в якості провідного, а теоретичне має посісти місце засобу, що обслуговує духовно-практичні цілі. В такому разі учень перестає розглядатися як об’єкт, й особистісне спілкування виходить на передній план. Учитель вже не виступає транслятором знань, а сам предмет стає посередником спілкування, засобом спілкування.
28 Пере­гля­дів

Сторінки : 1














©Запорізький національний університет 2006
Steve's free web templates