Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Перший крок на шляху до педагогічної майстерності

Перший крок на шляху до педагогічної майстерності

15.10.2015 10:19 Все Факультети Філологічний Філологічний факультет практика

Під таким девізом на філологічному факультеті відбулась традиційна підсумкова конференція з виробничої педагогічної практики студентів бакалаврату. Студенти 4 курсу напрямів підготовки «Українська мова і література», «Мова і література (російська)» поділилися свіжими враженнями від своїх перших вчительських спроб. Усі були в захопленні від спілкування з дітьми, від перебування у новій почесній ролі вчителя-філолога, адже й школи для проходження практики були обрані найкращі, а найдосвідченіші вчителі поділились зі своїми майбутніми колегами перлинами педагогічного досвіду. А презентації, відео та фотоматеріали додали особливого колориту звітній конференції.

Традиційно керують практикою кандидати педагогічних наук, доценти кафедри української літератури Ірина Бакаленко та Олеся Слижук. Хоч нелегка це праця – встигнути щодня на уроки до своїх вихованців у дві-три школи у різних районах міста Запоріжжя, але вдячні слова від практикантів та їх прагнення ще краще провести уроки варті таких зусиль. Та й у ролі шкільних учителів приємно бачити своїх колишніх студентів.
Під час практики і викладачі, і студенти проводять значну профорієнтаційну роботу. У 18 школах міста Запоріжжя та у 14 школах Запорізької і Дніпропетровської областей на класних годинах у середніх та випускних класах студенти розповіли про професію філолога та її переваги, про навчання на філологічному факультеті і у Запорізькому національному університеті загалом, провели анкетування про вибір майбутньої професії та вищого навчального закладу для її здобуття.
Студентка Вікторія Шевченко поділилась своїми враженнями про практику: «Педагогічна практика подарувала мені велику кількість емоцій і вражень. Тепер цей період мого життя сміливо можу назвати періодом професійного і особистого зросту, часом випробування моїх сил - зможу чи не зможу я бути вчителем. Спочатку все здавалося легким і зрозумілим. Впевнена, що ти така розумна, можеш – ну майже все. Але, коли переступаєш поріг школи, залишаєшся сам на сам з класом, де сидять 34 непосиди, то миттєво забуваєш про інтерактивні методи і моделі навчання, структуру уроку. Хвилюєшся, відчуваєш, що трохи тремтять руки. В ліцеї я мала можливість вкотре переконатися, наскільки цікавою й важливою є робота вчителя . Можу сказати без сумнівів, що не жалкую, що обрала саме цю професію - бути вчителем. Педагогічна практика збагатила мене новим важливим досвідом, допомогла реалізувати набуті в університеті теоретичні знання й відкрила шляхи для подальшої викладацької роботи. Практика додала впевненості у власних педагогічних талантах, але водночас показала, в чому ще треба вдосконалюватися. Мої побажання майбутнім студентам-практикантам: більше творчості, фантазії, віри в свої сили!»
Під час педагогічної практики Анастасія Зелінська переконалася, що обрала правильну професію: «Вересень подарував мені неймовірну кількість незабутніх емоцій! Деякі люди кажуть, що діти енергетичні вампіри, і саме вчителі відчувають це найбільше. Я можу із впевненістю спростувати цю думку. Діти не просто не забирають енергію, вони нею заряджають на всі 100 відсотків. Це неможливо передати словами, потрібно просто відчути. Практика дала мені змогу вже остаточно переконатися, що три роки тому я не помилилася з вибором професії. Вже важко уявити своє життя без щирих посмішок, кумедних питань та блискучих очей. Я чекаю з нетерпінням, коли повернуся до вже «своїх» діточок знову. І як казав В. Сухомлинський: «Серце віддаю дітям»...»
Педагогічна практика філолога – це ще один шанс переконатись у правильності вибору життєвого шляху, перевірка власних знань і організаторських здібностей. А як же приємно бачити зацікавлені дитячі очі, які уважно слухають молодих «учителів». Саме такі висновки зробили для себе студенти, і більшість упевнені – вони на правильному шляху.

Кафедра української літератури

Схожі новини