Стара версія
Університет Абітурієнту Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Викладачі факультету СПП взяли участь у семінарі, присвяченому майбутньому українських вишів

Викладачі факультету СПП взяли участь у семінарі, присвяченому майбутньому українських вишів

03.12.2015 12:01 Все Факультети Соціальної педагогіки та психології факультет соціальної педагогіки та психології семінар міжнародна діяльність

30 листопада викладачі факультету соціальної педагогіки та психології – заступник декану з науково-методичної роботи Євгенія Калюжна та старший викладач кафедри соціальної педагогіки Олена Лещенко – взяли участь у науково-методичному семінарі на тему: «Сучасний університет - проектний підхід до організації роботи згідно до положень європейських кваліфікаційних рамок».

Серед питань, які були висвітлені на семінарі, були: трирівнева система вищої освіти та кваліфікаційні рівні Європейського освітнього простору, їхнє порівняння з українськими відповідниками; проектний підхід до організації навчального процесу в європейських університетах; формування навчальних планів відповідно до проектного підходу. Також учасники заходу розглянули практичну реалізацію в рамках організації навчального процесу принципу мобільності студентів та викладачів через використання спеціалізованих фондів ЄС й можливості розробки власних проектів, фінансованих з джерел ЄС.
Враховуючи реформу української вищої освіти, спрямовану на наближення її до вищої освіти країн Європи, наші викладачі зацікавилися європейським досвідом щодо особливостей, переваг та інновацій у цій системі на прикладі Республіки Польщі.
Крім того. під час семінару було наголошено на основних вимогах до навчання у європейському університеті: мобільність студентів (обов’язковою вимогою для яких є піврічне навчання в університеті іншої країни); мобільність викладачів (2 рази на рік брати активну участь у конференції в іншій країні); якість освіти, що відповідає вимогам ЄС; взаємне визнання освітніх документів (нострифікація). Причому мобільність студентів та викладачів реалізується за рахунок проектів, що фінансуються з фондів ЄС. Жваве обговорення викладачів викликали європейські кваліфікаційні рамки навчання, які характеризують сукупність результатів навчання, що об'єднані відповідно до їхнього рівня кваліфікації. Ці рамки виражаються у так званих «ефектах навчання», що включають у себе знання, вміння та компетенції, яких має набути студент відповідно до своєї спеціальності.
Викладачі факультету познайомились із особливостями навчальних планів та програм, що були представлені на прикладі факультету педагогіки Університету інформатики та прикладних мистецтв м. Лодзь. Так, наприклад, до предметів, які викладаються у перший рік навчання за спеціальністю педагогіка є англійська мова, фізична культура, інформаційні технології, загальна психологія, вступ в педагогіку, педагогічна діагностика, історія освіти та педагогічної думки.
На прикладі факультету педагогіки Лодзького університету (Польща) під час семінару висвітлили питання організації онлайн-навчання: його цілі, зміст тощо. Так, серед спеціальностей, які можна отримати на цьому факультеті дистанційно, є такі, як «Реабілітація соціально непристосованих»; «Дошкільна освіта»; «Педагогіка догляду і виховання»; «Оборонне виховання».
Олена Лещенко у своєму виступі розповіла про польський досвід щодо можливостей реалізації міжнародних проектів у галузі освіти, що впроваджуються через організацію виїздів студентів та наукових працівників (мобільність), створення нових начальних програм та вдосконалення методів навчання; проведення спільних наукових досліджень. А також – обмін досвідом та практиками між університетами; організацію міжнародних конференцій та семінарів. Було наголошено на тому, що основними програмами ЄС у галузі науки та освіти на 2014-2020 бюджетний період є «Erasmus +», «Horyzont 2020». Так, програма «Erasmus +», спрямована на забезпечення освітньої мобільності студентів та викладачів, співпрацю задля інновацій та обміну практичним досвідом, підтримку реформ освітньої політики тощо. Пріоритетними напрямами «Горизонту-2020» є удосконалення наукової бази (інтеграція вчених в наукові дослідження); співробітництво з промисловістю та соціально-кризові проекти, що вирішують актуальні питання сьогодення (безпека життєдіяльності, міграція, екологічні проблеми).
Підбиваючи підсумки участі в заході, Олена Лещенко наголосила на можливостях, що відкриваються викладачам, при написанні проектів та отриманні грантів з фондів ЄС. Також викладачі факультету соціальної педагогіки та психології наголосили на актуальності та корисності проведення таких науково-методичних заходів.

Олена Лещенко,
старший викладач кафедри соціальної педагогіки

Схожі новини