Під час засідання Вченої ради директор Торгового коледжу Олександр Олійник виступив із доповіддю про стан та перспективи розвитку цього навчального закладу, який входить до структури Запорізького національного університету. У його виступі йшлося про чотири спеціальності, які акредитовано за освітньо-кваліфікаційним рівнем «молодший спеціаліст»; контингент студентів, матеріально-технічну базу, а також – тісні стосунки зі школами, професійними ліцеями, підприємствами торгівлі та ресторанного бізнесу.
Олександр Леонтійович відзначив, що до структури коледжу, який минулого року відзначив своє 75-ліття, входять: економіко-технологічне відділення, методична, психологічна, адміністративно-господарська, бухгалтерсько-фінансова служби, бібліотека. Станом на 1 січня 2015 року в коледжі ліцензовано 4 спеціальності за освітньо-кваліфікаційним рівнем «молодший спеціаліст»: товарознавство та комерційна діяльність, виробництво харчової продукції, маркетингова діяльність, бухгалтерський облік.
Контингент студентів на 1 січня 2016 року складає 341 особу в тому числі денної форми навчання – 294 особи, заочної – 47 осіб.
Навчально-методична структура коледжу включає 6 циклових комісій: товарознавства продовольчих та непродовольчих товарів; технології та організації харчування і сервісу; обліково-економічних та комп’ютерних дисциплін; соціально-економічних та правових дисциплін; технології торговельних процесів, маркетингу та менеджменту; загальноосвітніх гуманітарних дисциплін.
Діяльність циклових комісій направлена на модернізацію навчально-виховного процесу, забезпечення світоглядних, загальнокультурних і кваліфікаційних потреб особистості, науково-методичне забезпечення дисциплін, навчальних кабінетів, використання комп’ютерної техніки, самоконтролю за якістю викладання.
За словами директора коледжу, традиційним стало проведення в навчальному закладі тижнів циклових комісій, перелік заходів, який включає: відкриті заняття; олімпіади з фахових дисциплін; конкурс «Кращий за професією»; науково-теоретичні конференції; вікторини; тематичні вечори; зустрічі з випускниками коледжу; зустрічі з провідними спеціалістами торгівлі та ресторанного господарства.
До речі, кращий педагогічний досвід щодо формування професійних і креативних здібностей студентів був узагальнений і розповсюджений серед ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації Запорізької області. Крім того, один раз на рік проводиться рейтингова оцінка діяльності викладача, за підсумками якої визначається кращий досвід. На сьогодні в коледжі працює 66 співробітників, із них 39 викладачі.
Невід’ємною складовою частиною освітньо-професійної програми підготовки фахівців, забезпечення їхньої конкурентноспроможності та можливості вдалого працевлаштування є практика, яка проводиться з відривом від теоретичного навчання.
Основними базовими підприємствами для проходження практики є ТОВ «Фоззі-Фуд» – супермаркет «Сільпо»; ТОВ «Руш» – лінія магазинів «Єва»; ТОВ «Стиль» – лінія магазинів «Простір»; ПП «Бізон»; ТОВ «Такт»; ТОВ «Нова лінія»; Гіпермаркет «Ашан», АТ «Мотор Січ»; Державне підприємство «Дослідне господарство «Известие»; ВАТ «Запоріжкокс»; ВАТ «Україна»; Відділ освіти Жовтневого району; Обласна бібліотека ім. М. Горького, АТ «Мотор Січ» – комбінат харчування; ТОВ «Нодір» – піцерія «Пау-Вау»; ТОВ «Фоззі-Фуд» – кулінарні цехи, пекарні; ТОВ «Професійна система харчування»; ПП «Інтурист»; ПП «Капіталіст»; ТОВ «Алві» – ресторан «Сер Ланселот».
Також Олександр Олійник наголосив, що в 2015 році обсяг державного замовлення на підготовку молодших спеціалістів склав – 82 особи. План державного замовлення після відповідного корегування був виконаний. У 2015 році на навчання зараховано 2 дитини-сироти. Всього в коледжі навчається 16 студентів пільгових категорій, з них: 14 дітей-сиріт, 2 дитини-інваліда.
Цікаво, що Запорізькому національному університеті зараз навчається 75 вихованців Торгового коледжу, що становить 52 % від випуску.
Виховна робота зі студентами включає: роботу гуртків, клубів, секцій, творчих груп і забезпечує участь студентів у різних видах, формах виховної діяльності протягом усього часу навчання. Студенти беруть активну участь у волонтерському русі. У коледжі проходить безстрокова акція «Ми допомагаємо армії». Зібрані кошти, продукти харчування, медикаменти та власноруч зроблені подарунки на підтримку військових в зоні АТО передаються через волонтерську організацією «Хто, якщо не ми?» Також, 2015 року тривав збір літератури для військових шпиталів.
Протягом 2015 року студенти коледжу брали участь у змаганнях обласної першості з різних видів спорту серед студентів ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації та показали такі результати: ІІ місце (юнаки, дівчата) з шашок ОСК «Спартак»; ІІІ місце з волейболу (юнаки) ОСК «Гарт»; ІІ місце з настільного тенісу (юнаки) ОСК «Спартак»; ІV місце з мініфутболу ОСК «Гарт».
З 2014 року у коледжі відновили психологічну службу з метою створення та підтримання оптимальних умов, що сприяє повноцінному психічному та особистісному розвитку студентів, батьків та педагогічних працівників, а також у забезпеченні комплексного психолого-педагогічного супроводу студентів та педагогічного колективу коледжу.
Для підготовки студентів в коледжі діє: 13 аудиторій, 8 лабораторій. В комп’ютерних класах функціонують локальні мережі об’єднані в єдину корпоративну ланку з інтеграцією в інформаційний простір Internet. В коледжі функціонують спортивна, тренажерна та актова зали, бібліотека з читальною залою, медпункт, препараторські та інші службові приміщення.
Основними джерелами інформаційного забезпечення викладачів і студентів є електронні засоби інформації та бібліотека, загальний книжковий фонд якої складає 40917 примірників. Співпраця з Науковою бібліотекою Запорізького національного університету суттєво допомагає в забезпеченні підручниками і навчальними посібниками студентів коледжу.
Таким чином, перспективи розвитку Торгового коледжу за словами його директора Олександра Олійника, в першу чергу, пов’язані на побутовому рівні з розв’язанням поточних матеріально-технічних моментів. Що ж до освітніх горизонтів, то ними були визначені збереження традицій навчального закладу, посилення профорієнтаційної роботи як найважливішого чиннику збереження контингенту студентів, а також докладання спільних зусиль усього колективу Торгового коледжу для реалізації планів на майбутнє.
Торговий коледж