Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Впровадження кредитно-модульної системи у навчання

Впровадження кредитно-модульної системи у навчання

29.11.2006 09:27

Саме ця тема стала однією з провідних під час проведення чергового засідання Вченої Ради ЗНУ. Із доповіддю про впровадження цієї системи виступив проректор з навчальної роботи Олександр Бондар.

Свій виступ він умовно розділив на дві частини: що сьогодні напрацьованого з цього питання в університеті та які проблеми потребують оперативного усунення. Олександр Григорович зазначив, що відповідно до нормативних актів профільних міністерств і внутрішніх наказів, з 1 вересня навчання на першому курсі здійснюється виключно за кредитно-модульною системою.

До цього переходу в університеті готувалися: була створена мережа координаторів подібних нововведень, здійснено оновлення системи документообігу, виокремлено особливості впровадження кредитно-трансферної системи за різними спеціальностями.

Все це дало змогу стверджувати, що на кадровому, нормативному, організаційному та інших рівнях наш університет готовий до впровадження кредитно-модульної системи.

Що ж до проблем, які потребують усунення, вони наступні: варто збільшити термін модульного контролю, відрегулювати прохідний бал за один модуль, подбати про наявність повного навчально-методичного забезпечення з дисциплін та наявність інформаційних пакетів за напрямками підготовки та спеціальностями, вдосконалити систему внутрішнього моніторингу рівня підготовки фахівців, змінити підходи до розподілення навчального навантаження та інше.

Присутні мали змогу поставити запитання доповідачеві. Найбільше у проректора цікавилися, як сприйняли зміни самі студенти, а також яким чином вони відобразилися на рівні знань. Олександр Бондар підкреслив, що мотивація студентів значно підвищилася. З цією тезою згодні і вони самі. Адже свого роду змагання за складання модулю, підрахунки балів, самостійна робота стали цікавим елементом навчання.

По закінченню обговорення питання на Вченій Раді було прийнято Проект рішення про подальше впровадження кредитно-модульної системи у навчання. Зокрема, у ньому зазначалося, що найближчим часом планується розпочати заходи з оптимізації проведення модульного контролю навчальних досягнень, удосконалити порядок введення відомостей обліку і оцінювання досягнень студентів, які навчаються за кредитно-модульною системою, уніфікувати навчальні плани у контексті адаптації навчального процесу до вимог Болонської конвенції, провести семінари з питань реалізації кредитно-модульної системи у організації навчального процесу, а також вести активну співпрацю із ВНЗ України та світу, спрямовану на забезпечення реалізації положень Болонської конвенції.

Таким чином, було підбито підсумки, що реорганізація освіти згідно із засадами Болонської системи – етап, який вже стартував у Запорізькому національному університеті досить давно. Тепер навчальному закладу лишається все активніше долучатися до цієї справи.

Марічка Канцелярист