Кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти
- понеділок 13.00- 14.30,
- середа 13.00- 14.30
- Спеціальна педагогіка; соціальна педагогіка;
- актуальні проблеми соціальної роботи;
- соціальна робота в громаді
CV
Закінчила філологічний факультет Запорізького державного педагогічного інституту (1980).
З 1980 року працювала заступником директора Скельківської школи Василівського району Запорізької області.
З 1983 року викладач кафедри російської мови Запорізького державного педагогічного інституту.
1992 – захист кандидатської дисертації
З 1994 року доцент кафедри проблем керування та соціальної педагогіки.
1999 – 2003 – директор Запорізького ресурсного центру створеного благодійним фондом «Благополуччя дітей» під патронатом швейцарського уряду в ЗНУ в межах проектів «Соціальна освіта в Україні».
2004 - присвоєне вчене звання професора.
З 2005 року завідувач кафедри соціальної педагогіки.
Коло наукових інтересів: спеціальна освіта, соціалізація дітей та молоді з особливими освітніми проблемами, батьківська компетентність, робота з сім’ями, що виховують дитини з особливими потребами, партнерство логопеда з іншими фахівцями та батьками.
Автор понад 100 наукових публікацій, співавтор підручників, навчальних посібників, енциклопедій для фахівців соціальної сфери:
- Соціальна педагогіка: мала енциклопедія /За заг. ред.. І.Д.Звєрєвої. - К.: Центр учбової літератури, 2008.- 336с.- С.16-18; С.122-124; С.294- 297.
- Соціальна педагогіка: теорія і технології: Підручник /За ред І.Звєрєвої.К: Центр навчальної літератури. 2008. С.147-161.
- Соціально-педагогічна робота з сім’єю, що виховує дитину з особливими потребами: навчально-методичний посібник Запоріжжя: АА Тандем, 2008.- 53с.
- Соціальна педагогіка: навчальний посібник. Запоріжжя:ЗНУ, 2011.-260с.
- Енциклопедія для фахівців соціальної сфери /Зазаг. ред.І.Д.Звєрєвої.Київ,Симферопіль: Універсум, 2013.- С.17; С.314-316; С.436-438; С. 493-494; С.513-514; С.522.С.494-496.510-513
- Технології соціально-педагогічної діяльності. За загальною редакцією Заверико Н. В. Запоріжжя: ЗНУ, 2014. 280 с.
- Підготовка майбутніх соціальних педагогів до реалізації інклюзивного навчання: досвід факультету соціальної педагогіки та психології ЗНУ. В кн.: Сучасні проблеми спеціальної освіти: теорія, досвід, інновації Словянськ: Вид-во Б.І.Маторіна. 2019 C. 19-32.
Автор статей:
- Умови ефективного розвитку дитини з особливими потребами в сім’ї. Діти. Батьки. Сім’я. .– К.: Видавництво „науковий світ”, 2006.- – Вип. 5. - С. 17-23.
- Форми соціальної роботи з сім’ями, що виховують дітей з особливими потребами. Збірник наукових праць. Наукові записки кафедри педагогіки харківського національного університету ім.. В.Н.Каразіна. Вип..ХУ11.- Х.: Видавництво „Основа” ХНУ, 2006.- С.396-404.
- Соціально-педагогічна корекція: розвиток поняття в історичній перспективі. Вісник Запорізького національного університету: Збірник наукових праць. Педагогічні науки. – Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2010.- С. 60-64
- Сучасні технології соціально-педагогічної реабілітації дітей з розладами аутичного спектру. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальносередній школі: зб.наук.праць.. 2019. Т. 1. № 64. C. 30-36. Категорія Б ( у співавторсті)
- Заверико Н. В. Формування педагогічної культури в батьків, які виховують дитинуз інвалідністю. Вісник Запорізького національного університету:Збірник наукових праць.Педагогічні науки. 2020. № №1 (34). C. 234- 240. (Index Copernicus International, Norwegian Register for scientific journals, Series and Publisher). Категорія Б
- Problems of parents caring for children with disabilities. Proceedings of the International Scientifical Conference. Rezekne Academy of Technologies.. 2020. Т. Vol. 4.. C. 268–278.. URL: http://dx.doi.org/10.17770/sie2020vol4.4945. (DOI: 10.37700/ts.2019.17.5-13). ( у співавторстві)
- Соціально-педагогічний аспект взаємодії школи та сім’ї в контексті інклюзивної освіти. Вісник Запорізького національного університету. 2018. № 2. C. 5-10. (Index Copernicus).( у співавторстві)
- Соціальна адаптація дітей з порушеннями інтелектуального розвитку до дошкільної спеціальної установи. Від науки – до практики: науково-методичний альманах . 2019. C. 63-68.
- Місце соціального педагога в інклюзивній освіті. Матеріали 4 Всеукраїнської науково-практичної конференції «Педагогіка вищої школи: досвід і тенденції розвитку». 2019. C. 7-8
- Профорієнтаційна робота зі старшокласниками з особливими освітніми потребами. Матеріали I Всеукраїнської науково-практичної конференції "Спеціальна освіта та соціальна інклюзія: виклики ХХІ століття" м. Запоріжжя: ЗНУ, 2021. C. 8-10. URL: https://www.znu.edu.ua/faculty/spp/nauka/zb__rnik_konf_25_11_21_znu.pdf.
- Погляди на системні порушення мовлення. The 2nd International scientific and practical conference “Science, innovations and education: problems and prospects” Tokyo: CPN Publishing Group, 2021. C. 202-203. URL: https://sci-conf.com.ua/ii-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-science-innovations-and-education-problems-and-prospects-15-17-sentyabrya-2021-goda-tokio-yaponiya-arhiv/...
- Логопедичне партнерство як напрям роботи з батьками дітей з мовленнєвими порушеннями. Спеціальна освіта та соціальна інклюзія: виклики ХХІ століття. Матеріали ІІ Всеукраїнської конференції з міжнародной участю Запоріжжя: ЗНУ, 2023. C. 70-72. URL: https://files.znu.edu.ua/files/Bibliobooks/Inshi75/0056159.pdf.
Здійснює керівництво аспірантами