Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Ректор ЗНУ Микола Фролов окреслив пріоритетні напрямки розвитку університету на 2016-2017 навчальний рік

Ректор ЗНУ Микола Фролов окреслив пріоритетні напрямки розвитку університету на 2016-2017 навчальний рік

Ректор ЗНУ Микола Фролов окреслив пріоритетні напрямки розвитку університету на 2016-2017 навчальний рік
29.09.2016 17:00 Все Головні новини Вчена рада

Під час засідання Вченої ради 27 вересня ректор Запорізького національного університету Микола Фролов проінформував членів Вченої ради і присутніх про основні досягнення та здобутки минулого навчального та зупинився на основних питаннях діяльності вишу в поточному навчальному році.

Зокрема, Микола Олександрович зазначив, що упродовж 2015-2016 навчального року тривав період реалізації реформаційних підходів, закладених у Законі України «Про вищу освіту» та інших нормативних актах освітянського законодавства. Основними векторами роботи університету були і залишаються насамперед підвищення якості освіти та ефективності навчально-виховного процесу, удосконалення форм і методів навчання, розвиток наукового потенціалу, підтримання стабільного матеріально-технічного та фінансового становища і, звичайно, збереження та зміцнення науково-педагогічного кадрового потенціалу, забезпечення належного статусу та соціальних гарантій всіх членів трудового колективу та студентства ЗНУ. Загалом вишу вдалося зберегти позитивну динаміку розвитку університету, досягти нових успіхів у різних галузях нашої діяльності та подолати чимало проблем.
Серед основних здобутків університету Микола Фролов виділив насамперед успішну вступну кампанію 2016 року.
Кількість студентів, які прийшли на навчання до університету на перший курс за освітнім ступенем «бакалавр», становить 1 534 особи (у 2015 р. – 1 546 осіб), з них 1 327 денної і 207 заочної форми навчання. На старші курси на базі освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста до університету вступило – 615 осіб (2015 р. – 508). До філій – 84 особи (5 ‒ Нікополь, 42 ‒ Кривий Ріг, 37 ‒ Мелітополь). До магістратури вступило 911 осіб, з них 490 ‒ денна форма, 421 – заочна форма. На освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста вступило 896 осіб, з них денна форма – 398, заочна форма – 498 осіб. Таким чином, загалом на постбакалаврські рівні вступило у 2016 р. 1 807 студентів (у 2015 р. – 1 606 осіб). Економіко-правничий коледж набрав 230 студентів на базі 9-и класів (у минулому році ‒ 222 студенти) та 24 студенти на базі повної загальної середньої освіти. Торговий коледж набрав 57 осіб на базі 9-и класів, 32 особи на базі 11-и класів та 30 осіб на базі ОКР кваліфікованого робітника.
Наведені загалом успішні показники вступної кампанії забезпечені в першу чергу значною профорієнтаційною роботою. Це, насамперед, організація підготовчих курсів, на яких у минулому році пройшли підготовку 378 абітурієнтів; виїзні консультативно-роз’яснювальні зустрічі з випускниками шкіл області щодо правил прийому, проведення Днів відкритих дверей, Дня абітурієнта, засідань Малої академії наук, безкоштовні пробні тренінги з усіх 12 предметів, організація й проведення пробного ЗНО та 8 основних сесій ЗНО, в яких взяли участь більше 11 000 майбутніх абітурієнтів.
Варто також наголосити на проведеній широкомасштабній роботі щодо популяризації іміджу та освітніх послуг ЗНУ в засобах масової інформації, серед середніх освітніх закладів і коледжів, підприємств та організацій міста й області.
Наступним показником ефективної діяльності вишу Микола Фролов виділив освітній процес. Зокрема, зупинився на загальних показниках контингенту студентів.
Таким чином, контингент студентів ЗНУ разом із відокремленими структурними підрозділами та коледжами за всіма рівнями та ступенями вищої освіти такий:
всього – 12 268 студентів (станом на 01.09.2015 – 11 635);
з них:
- на денній формі – 8 204 (2015 р. – 7 859), з яких на держбюджетній основі – близько 40%
- на заочній формі ‒ 4 064 (2015р. – 3 776), в т.ч. на держбюджетній основі близько 6 %
Контингент магістрантів на 01.09.2016 р. складає 1 676 (2015 р. – 988 осіб), за бюджетом – 22% (2015 – 19%).
Контингент студентів коледжів складає у 2016 р. – 1 129 осіб (2015 р. – 1 151 особа), з них денної форми навчання – 1 089 (2015 р. ‒ 1 106), заочної – 40 (2015 р. – 45).
Микола Олександрович також відзначив позитивні показники в наборі бакалаврів на спеціальності «Дизайн», «Готельно-ресторанна справа» та «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність», які ліцензували наприкінці минулого навчального року.
Крім того, у 2015/2016 н.р. було акредитовано 52 напрями та спеціальності.
У 2016 р. за всіма рівнями вищої освіти ЗНУ закінчили 3 626 осіб (2015р. ‒ 3 838):
- за ОКР молодший спеціаліст – 363 (2015 – 360)
- за ОКР бакалавр – 2024 (2015 – 1 730)
- за ОКР спеціаліст – 983 (2015 – 1 148)
- за ОКР магістр – 256 (2015 – 600). Такий показник пов’язаний із переходом на 1,5-річні магістерські освітні програми.
Серед випускників 2016 року дипломи з відзнакою отримали 419 студентів.
З метою своєчасного забезпечення студентів ЗНУ та навчальних закладів міста Запоріжжя й області освітньою документацією в університеті діє регіональний «Інформаційно-виробничий вузол ДВНЗ «Запорізький національний університет», робота якого дозволяє вчасно й оперативно виготовляти документи про вищу освіту, студентські та читацькі квитки не тільки для ЗНУ, але й для навчальних закладів регіону: вишів та профтехосвіти Запоріжжя й області, ВНЗ Донецької (Маріуполь) та Херсонської областей.
За 2015-2016 н.р. проведена значна робота з подальшої імплементації основних положень Закону України «Про вищу освіту» та модернізації навчального процесу, зокрема:
- підготовлені нові навчальні плани з усіх галузей знань та спеціальностей за освітніми рівнями бакалавра та магістра відповідно до нового переліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів від 29 квітня 2015 р. № 266;
- здійснено повний перехід на нові показники обсягів навчальної роботи студентів та викладачів, у тому числі формування навчального навантаження викладачів із розрахунку 600 годин;
- удосконалено систему вільного вибору студентами 25 % дисциплін навчального плану як на рівні підготовки нових навчальних планів, так і впровадження технології вибору дисциплін й спеціалізацій через електронну систему навчання. У цьому році вона пройшла успішну апробацію;
- удосконалено зміст гуманітарної підготовки майбутніх фахівців: перелік дисциплін та програми дисциплін гуманітарного блоку, іншомовної підготовки пройшли всебічне обговорення на кафедрах, факультетах, засіданнях науково-методичної ради університету;
- успішно продовжується реалізація Концепції вивчення іноземних мов у ЗНУ;
- приводиться у відповідність і нормативно-методична документація. За останній рік оновлено та розроблено 12 основних положень, які регламентують освітній процес, серед яких зокрема: положення про порядок вибору навчальних дисциплін студентами ЗНУ, положення про переведення на бюджетну форму навчання, а головне – це Положення про організацію освітнього процесу у ЗНУ.
За останній рік кафедрами підготовлено й оновлено навчально-методичні комплекси з близько 3 000 дисциплін всіх освітніх ступенів. Головним напрямком цієї роботи стало розширення форм і методів самостійної роботи студентів та її контролю, використання інтерактивних методів. Особливе місце займає удосконалення системи накопичення балів.
Проведена і проводиться значна робота зі створення і функціонування Системи електронного забезпечення навчання ЗНУ (Moodle ЗНУ). Головне завдання, над яким працюють сьогодні викладачі, – наповнити та забезпечити якісний зміст навчально-методичних матеріалів, навчально-інформаційних ресурсів університету, зробити їх доступними для студента в будь-який час і в будь-якому місці. Тим самим створивши ресурсну базу для поширення дистанційних методів навчання.
Наукова і методична діяльність професорсько-викладацького складу університету знаходить своє відображення в публікаціях навчальної літератури. Так, для забезпечення навчального процесу викладачами ЗНУ у 2015-2016 н. р. було підготовлено 262 найменування навчально-методичних матеріалів, загальним обсягом 1 525 друк. арк., українською мовою 100 %, серед яких навчальних посібників та підручників – 154.
Одним зі складників якості освіти є рівень підготовки викладачів. На 2016 р. було заплановано стажування і підвищення кваліфікації 77 науково-педагогічним працівникам. Робота з цього напряму орієнтована на обмін досвідом практичної діяльності, особливостями організації освітнього процесу і його методичного забезпечення у провідних ВНЗ України та зарубіжних вишів. На сьогодні підвищили кваліфікацію 49 працівників ЗНУ в 10 закордонних стажуваннях у закладах освіти, 20 молодих викладачів пройшли навчання та отримали свідоцтва у Школі педагогічної майстерності ЗНУ за програмою психолого-педагогічні засади викладацької майстерності у вищій школі.
Незважаючи на зміну нормативної бази Центр післядипломної освіти він проводив досить активну роботу. Так, у 2015 році Центр випустив 123 слухачі за спеціальностями: правознавство, мова і література (англійська), переклад (англійська мова), біологія, фізична реабілітація, спорт (за видами), історія, психологія, соціальна робота. Випускникам було видано дипломи спеціаліста про перепідготовку за новою формою, сформованою в ЄДЕБО.
За програмами підвищення кваліфікації, тренінгів, семінарів навчання пройшла 781 особа. Уперше отримано державне замовлення на підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування на 700 осіб.
Під час виступу Микола Фролов окреслив основні завдання і галузі навчальної та навчально-методичної роботи на наступний рік:
1. Організація і проведення широкомасштабної роботи щодо популяризації освітніх послуг Запорізького національного університету серед випускників міста й області. У цьому контексті головна орієнтація на максимальне залучення майбутніх абітурієнтів до ЗНУ. Одним із основних показників профорієнтаційної роботи має стати кількість випускників, які були залучені до профорієнтаційних заходів на випусковій кафедрі, факультеті, університеті загалом.
2. Подальше удосконалення процесу професійної підготовки, що передбачає:
2.1. Модернізацію системи управління навчальним процесом у ЗНУ, зокрема оновлення системи «Деканат-Ректорат» у контексті більш ефективного планування і контролю навчальної роботи.
2.2. Удосконалення науково-методичного забезпечення навчального процесу:
• розробка нових освітніх програм, що забезпечують реалізацію компетентнісного підходу при організації професійної підготовки фахівців за новим Переліком спеціальностей;
• удосконалення варіативних складників стандартів вищої освіти (змісту і процедур варіативності навчального плану в контексті 25% вибору дисциплін), розширення спектра професійних спеціалізацій за напрямами і спеціальностями, за якими вже здійснюється підготовка в ЗНУ;
• методичне забезпечення нових спеціальностей, освітніх програм.
2.3. Подальше удосконалення системи електронного забезпечення навчання в ЗНУ: завершення розробки контенту дисциплін, активне використання її можливостей в контексті підвищення якості освітнього процесу, зокрема проведення діагностики рівня підготовки (ректорські контрольні роботи), моніторинг якості навчально-методичного забезпечення (оцінка студентами навчальних курсів) та ін.
2.4. Забезпечення організаційних та змістовних заходів для подальшого вивчення іноземної мови як студентами, так і викладачами ЗНУ.
2.5. Запровадження системи забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти (системи внутрішнього забезпечення якості).
2.6. Проведення організаційно-методичних заходів, спрямованих на посилення практичного складника фахової підготовки. Акцентувати увагу варто, перш за все, на розширенні баз практик, залученні представників підприємств та організацій до модернізації змісту підготовки, проведення професійних семінарів, тренінгів тощо.
2.7. Розробка, обговорення й прийняття Концепції проектної діяльності в ЗНУ, її впровадження в освітній процес.
2.8. Значний обсяг роботи треба здійснити і щодо модернізації післядипломної освіти, зокрема провести роботу з упровадження методів і форм дистанційного навчання, розширити спектр освітніх послуг із сертифікації, спеціалізації та підвищення кваліфікації.
2.9. Продовжити розвиток матеріально-технічної бази, зокрема здійснити модернізацію комп’ютерної техніки, забезпечити освітній процес необхідними мультимедійними засобами, оновити навчально-лабораторне обладнання.
Підготовці науково-педагогічних кадрів, за словами ректора Миколи Фролова, приділяється значна увага.
Суттєвим досягненням минулого навчального року стала успішна перереєстрація в МОН України на новий термін 3 спеціалізованих вчених ради – з філологічних, філософських, фізико-математичних наук.
Спеціалізовані вчені ради з юридичних і педагогічних наук підвищили свій статус до докторських рад.
На сьогодні в ЗНУ функціонує 7 спеціалізованих вчених рад, з них 3 докторські (з історичних, юридичних і педагогічних наук), 4 – кандидатські (з фізико-математичних, економічних, філологічних і філософських наук). Це один із найвищих показників серед регіональних вишів країни.
За 2015/2016 навчальний рік у спеціалізованих вчених радах ЗНУ та співробітниками ЗНУ в спецрадах інших установ було захищено 88 кандидатських і 6 докторських дисертацій. У тому числі співробітниками ЗНУ захищено 30 кандидатських і 5 докторських дисертацій. Цьогорічний набір до аспірантури і докторантури здійснювався за новим Переліком галузей знань і спеціальностей, запровадженим у 2015 році для всіх рівнів вищої освіти. У 2015 році було ліцензовано в МОН України 22 спеціальності в аспірантурі. Отримано ліцензії на нові спеціальності, такі, як «Журналістика», «Соціальна робота», «Комп’ютерні науки та інформаційні технології». У докторантурі вишу здійснюють підготовку за 19 спеціальностями. У 2016 р. Міністерством освіти і науки України нашому вишу доведені суттєві обсяги державного замовлення на підготовку науково-педагогічних кадрів через аспірантуру і докторантуру за рахунок бюджетного фінансування, зокрема 45 місць в аспірантурі та 7 – у докторантурі. Порівняно з 2015 р. зростання обсягів держзамовлення в аспірантурі становить 67%. Показники держзамовлення в аспірантурі перевищують аналогічну статистику університетів Харкова, Одеси, Дніпра. За результатами двох хвиль вступної кампанії в аспірантуру і докторантуру у 2016 р. університет поповнили 98 аспірантів і 10 докторантів. Загалом станом на 15 вересня 2016 р. в ЗНУ навчаються 343 аспіранти і 30 докторантів.
З 2016 року впроваджується нова модель підготовки науковців вищої кваліфікації. Замість звичних кандидатів наук розпочинається підготовка докторів філософії (PhD). Відповідно до європейської традиції здобувачі ступеня PhD стають здобувачами вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти. Суттєво змінюється й модель підготовки науковців. 4-річний період навчання відтепер супроводжується освітнім складником. Аспірантів маємо готувати до складання міжнародних мовних тестів, вмінню публікувати статті у виданнях, що включені до міжнародних наукометричних баз Scopus і Web of Science, брати участь у грантових програмах і проектах. Наразі завершується підготовка з формування навчальних планів, виділення аудиторного фонду, наповнення системи Moodle навчальним контентом, з метою запуску в жовтні 2016 р. освітнього процесу майбутніх докторів філософії. Внесені зміни до Колективного договору, відповідно до яких матеріальну винагороду в розмірі 25 тис. грн. за захист докторської і 5 тис. грн. за захист кандидатської (достроковий захист – 10 тис. грн.) отримують не тільки науково-педагогічні, а й всі співробітники, які працюють у ЗНУ. На виконання Закону України «Про вищу освіту» з вересня 2015 р. на офіційному сайті ЗНУ започатковано розміщення електронних версій дисертацій, авторефератів та відгуків офіційних опонентів. За 2015/2016 н.р. фінансові надходження за навчання аспірантів і докторантів, складання кандидатських іспитів та захисти сторонніх осіб у спецрадах нашого вишу становлять 1 млн. 909 тис. грн.
Микола Олександрович наголосив також, що в Запорізькому національному університеті високими показниками відзначена наукова діяльність:
- В університеті виконується 7 держбюджетних науково-дослідних робіт із обсягом фінансування на 2016 рік у розмірі 658,8 тис. грн, у тому числі один комплексний проект із оборонної тематики, що реалізується спільно з Запорізьким національним технічним університетом за рекомендацією РНБО України (керівник: доцент Олександр Смоляков);
- за результатами проведеного І етапу конкурсу науково-дослідних робіт, що фінансуються за рахунок державного бюджету, на 2017 рік рекомендовано до виконання ще 4 наукових проектів під науковим керівництвом професорів Віктора Грищака, Василя Гіржона, Володимира Волкова, Алли Череп, які наразі проходять експертизу в МОН України;
- вперше в Україні та, відповідно в ЗНУ, проведено конкурс науково-дослідних робіт, що фінансуються із загального фону державного бюджету, для колективів молодих учених, на участь у якому молодими науковцями ЗНУ було підготовлено 6 проектів, один з яких, а саме науковий проект історичного факультету під науковим керівництвом доцента Олексія Штейнле, успішно пройшов конкурсний відбір і отримав бюджетне фінансування на його дворічну реалізацію на суму 538,2 тис. грн;
- здійснюється виконання 11 госпдоговірних науково-дослідних робіт, найпотужніші з яких: договір з ПАТ «Мотор Січ» обсягом фінансування 450 тис. грн (науковий керівник: професор Валерій Міщенко) та договір з ДП КБ «Південне» обсягом фінансування 100 тис. грн. (науковий керівник:професор Віктор Грищак);
- на розрахунковий рахунок університету за виконання господарських договорів у минулому навчальному році надійшло коштів на загальну суму 252,04 тис. грн що удвічі більше, ніж у попередньому році;
- укладено другий у ЗНУ ліцензійний договір на використання свідоцтва про реєстрацію авторського права на твір, а саме комп’ютерну програму для вивчення іноземних мов (науковий керівник: професор Тетяна Пахомова);
- отримано 11 патентів і свідоцтв про реєстрацію авторських прав; подано ще 15 заявок на отримання документів на об’єкти інтелектуальної власності ЗНУ;
- опубліковано 44 монографії, 176 підручників і навчальних посібників, 977 наукових фахових статей, з них 240 – в іноземних виданнях, у тому числі 38 статей у наукових журналах, що внесені до наукометричних баз Scopus та Web of Science;
- організовано і проведено 35 наукових конференцій, з яких 10 міжнародних, а також перший регіональний форум «Наука. Влада. Бізнес» за участю представників регіональних органів державної влади, вищих навчальних закладів м. Запоріжжя, організацій та підприємств України;
- 9 науковців і 4 молодих учених ЗНУ включено до складу експертів Наукової ради МОН України;
- розроблено, затверджено та презентовано Програму розвитку Відкритої регіональної платформи науково-виробничого партнерства «ІНКУБ» (Інформація. Інвестиції. Інновації), спрямовану на встановлення взаємовигідних ділових контактів між регіональними органами державної влади та місцевого самоврядування, вищими навчальними закладами, науковими установами, промисловими підприємствами та організаціями регіону;
- перереєстровано у МОН України 2 наукових видання: Вісник Запорізького національного університету з фізичного виховання та спорту і «Нова філологія», які завершили кампанію по перереєстрації всіх 13 фахових видань ЗНУ;
- наукове фахове видання «Наукові записки історичного факультету Запорізького національного університету» включено до міжнародної наукометричної бази Copernicus, а Вісник Запорізького національного університету з філологічних наук – до РІНЦ;
- проведено щорічне індивідуальне рейтингове оцінювання показників наукової діяльності викладачів, на підставі якого відбувся загальноуніверситетський конкурс «Кращий науковець року» з відзначенням переможців;
- організовано і проведено щорічну наукову конференцію студентів, аспірантів і молодих учених ЗНУ «Молода наука-2016», в якій взяло участь понад 1 000 учасників, публікації яких нараховують 4 томи однойменного збірника;
- 37 студентів стали переможцями міжнародних і Всеукраїнських наукових конкурсів та олімпіад;
- університет виступив базовим вищим навчальним закладом з проведення ІІ етапу Всеукраїнської студентської олімпіади з соціальної педагогіки, обласного і регіонального етапу Всеукраїнської студентської олімпіади з інформатики; ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з напрямків: «Математичні методи, моделі в економіці» та «Слов’янські мови та літератури».
Основні завдання в галузі наукової діяльності:
- участь у конкурсах наукових проектів на отримання фінансування за рахунок загального фонду державного бюджету України та укладання госпдоговорів, що фінансуються за рахунок фізичних та юридичних осіб;
- організація і проведення університетського конкурсу молодіжних проектів «Епіцентр студентських ініціатив»;
- запуск і функціонування Відкритої регіональної платформи науково-виробничого партнерства «ІНКУБ» (Інформація. Інвестиції. Інновації);
- організація і проведення другого регіонального форуму «Наука. Влада. Бізнес»;
- включення Запорізького національного університету до реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави;
- підготовка і подання до МОН України документів на призначення ЗНУ базовим вищим навчальним закладом з проведення Всеукраїнської студентської олімпіади на 2016-2018 рр.
Міжнародна діяльність є одним із найважливіших пріоритетів стратегії університетського розвитку, який підвищує освітньо-науковий потенціал ЗНУ. Угоди про співпрацю між вищими навчальними закладами та дослідницькими установами сприяють значному поширенню науки й освіти та їх піднесенню на якісно новий рівень.
На сьогодні кількість угод про міжнародне наукове співробітництво становить 60. Серед нових партнерів ЗНУ:
1. Аньхойський педагогічний університет (КНР);
2. Університет Кахраманмараш (Туреччина);
3. Університет Фоджіа (Італія);
4. Університет ім. Масарика (Чехія);
5. Державна вища професійна школа в Новому Сончі (Польща);
6. Азербайджанський архітектурно-будівельний університет (Азербайджан).
Одним з найоб’єктивніших індикаторів ефективності цього напрямку є показники академічної мобільності, яка сприяє підвищенню ефективності освітнього процесу, формуванню нових трудових ресурсів, а її учасникам надає доступ до якісних освітніх програм та дослідницьких можливостей. Цього навчального року учасниками академічної мобільності стали 219 осіб: з них – 110 студентів і 109 науково-педагогічних працівників.
Вже рік у Запорізькому національному університеті успішно реалізується академічна мобільність у рамках програми «Erasmus +». На сьогодні підписано 6 угод з європейськими університетами-партнерами Румунії, Польщі, Словенії, Чехії, Італії та Франції. Можливістю пройти стажування за програмою «Еразмус +» скористалися 13 студентів. За програмою Erasmus Mundus «Electra» 10 студентів біологічного та економічного факультетів проходять стажування в університетах Болгарії та Італії; за програмою «Humeria» 5 студентів факультету іноземної філології та журналістики – у вишах Естонії, Нідерландів та Італії.
Також упродовж 2015-2016 навчального року в університеті проводили лекції та тренінги 17 іноземних викладачів із Великобританії, Німеччини, Польщі, США, Канади, Франції, Ірландії, Іспанії, з них – 8 працювали на постійній основі. Необхідність такої практики зумовлена потребою впровадження до навчальних планів немовних спеціальностей курсів з іноземною мовою викладання, удосконалення навчальних програм із окремих дисциплін та підвищення іншомовної комунікативної компетенції студентів. Повсякденною практикою в роботі факультетів університету стало проведення телемостів, онлайн-лекцій та вебінарів за участю професорів і студентів партнерських вишів. У квітні 2016 року в рамках зустрічі з керівництвом Аньхойського педагогічного університету (КНР) було підписано рамкову угоду про співпрацю між нашими вишами та укладено домовленість про створення Інституту Конфуція на базі нашого університету. Мета центру – вивчення та популяризація китайської мови та культури в Запорізькому регіоні.
Про високий науковий потенціал нашого вищого навчального закладу, його інтегрованість до світового дослідницького простору свідчить організація освітньо-наукових заходів. За звітній період в університеті відбулось 8 масштабних наукових заходів міжнародного рівня.
Важливим показником інтернаціоналізації вишу є кількість іноземних студентів. Цього навчального року в Запорізькому національному університеті навчаються 54 іноземних громадянина з країн близького та далекого зарубіжжя – Марокко, Тунісу, Іраку, Йорданії, Туреччини, Македонії, Греції, Кот-д’Івуару, Габону, Камеруну, Еквадору, Туркменістану, Азербайджану, Вірменії, Узбекистану, Російської Федерації, Казахстану.
Важливим складником процесу інтеграції вишу в європейський освітній простір є проектна діяльність. ЗНУ є учасником 20 міжнародних проектів. З метою інтенсифікації міжнародної грантової наукової діяльності Запорізького національного університету на факультетах було створено робочі групи для підготовки проектних пропозицій і грантових заявок за пріоритетними напрямками науково-технічного співробітництва. Так, цьогоріч, зусиллями факультету журналістики, наш університет долучився до Проекту сприяння академічної доброчесності в Україні (Strengthening Academic Integrity in Ukraine Project – SAIUP), що впроваджується за підтримки Американської ради з міжнародної освіти та Посольства США в Україні. У лютому 2016 року від ЗНУ було подано 2 проектні заявки на конкурс ім. Жан Моне в рамках «Еразмус +» від робочої групи факультету менеджменту та групи під керівництвом Олександра Гури.
Створенню комфортних умов для здобуття якісної освіти та ефективної викладацької роботи сприяє фінансово-господарська діяльність університету.
Зокрема, продовжується удосконалення управління університетськими фінансами, що є надійним важелем досягнення позитивних показників господарювання. Планові обсяги надходження коштів від надання освітніх та інших, передбачених чинним законодавством, платних послуг перевиконані 05 вересня 2016 року. Забезпечені своєчасні й у повному розмірі виплати заробітної плати, відпускних і матеріальної допомоги до відпустки. Ефективно застосовуються заходи матеріального стимулювання праці, росту наукового потенціалу університетських науковців, педагогічних кадрів і співробітників. Такі виплати здійснюються винятково за рахунок коштів від власних надходжень. Зокрема, винагороди за захист дисертацій – майже 100 тис. грн.
Не менш важливим пріоритетом роботи є подальше зміцнення та належне утримання університетської матеріально-технічної бази. По-сучасному став виглядати 2-й навчальний корпус, його хол. 1,2 млн. грн., затрачених на реконструкцію приміщень 6-го навчального корпусу для кафедри дизайну, також є корисним вкладенням. Придбано значну кількість нових меблів для використання в освітньому процесі. Великий обсяг роботи виконано силами ремонтно-будівельної групи ЗНУ із заміни системи водопостачання та водовідведення в гуртожитку №4. Окрасою університету, та й міста, є студентське містечко ЗНУ.
Соціальні питання студентського загалу також є першочерговими завданнями усього колективу, зокрема заохочення студентів за успіхи в навчанні, наукових пошуках, громадському житті, надання грошової допомоги студентам, які її потребують. За 8 місяців понад 500 студентам та аспірантам виплачено премій і допомоги на 490 тис. грн. Всебічна грошова допомога надається в організації діяльності студентського самоврядування.
Таким чином, можна сміливо стверджувати, що вказані підсумки та окреслені пріоритети дозволяють Запорізькому національному університету й надалі крокувати до досягнення його стратегічної мети, а саме: розвитку вишу європейського рівня.

Схожі новини