Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / У ЗНУ обговорили перспективи використання інноваційних технологій у навчанні

У ЗНУ обговорили перспективи використання інноваційних технологій у навчанні

У ЗНУ обговорили перспективи використання інноваційних технологій у навчанні
22.11.2017 15:09 Все Головні новини Університет освітній процес Науково-методична рада наукова діяльність проектна діяльність інновації в освіті

Двадцять першого листопада в Запорізькому національному університеті відбулося чергове засідання Науково-методичної ради під керівництвом проректора з науково-педагогічної та навчальної роботи Олександра Гури. Головним питанням порядку денного стало обговорення досвіду і перспектив використання інноваційних технологій навчання у процесі фахової підготовки здобувачів вищої освіти в ЗНУ. Цій актуальній темі присвятили свої виступи голови науково-методичних рад всіх факультетів університету. Крім того, під час засідання його учасники розглянули низку питань, пов’язаних із науково-методичним забезпеченням освітнього процесу у виші.

На початку заходу голова Науково-методичної ради ЗНУ Олександр Гура наголосив на особливій   актуальності питання модернізації освіти. Він запросив усіх присутніх поділитися досвідом застосування інноваційних форм і методів навчання, які застосовуються на факультетах. Голови факультетських науково-методичних рад коротко прозвітували про новітні методичні підходи, які використовують науково-педагогічні працівники вишу під час проведення лекцій і практичних занять.

Неабияке зацікавлення серед присутні викликав такий освітній прийом, як професійне портфоліо, яке студенти факультету журналістки збирають упродовж усього навчання і яке надають під час захисту дипломної роботи. На факультеті журналістики велику увагу приділяють здобуттю студентами професійних навичок. Зокрема, йдеться про проходження практики на базі лабораторій, де студенти можуть спробувати себе у ролі теле- і радіожурналістів.

На факультеті іноземної філології також використовують цей прийом: т.з. «мовне портфоліо» й «карта пам’яті» дозволяє студентам самостійно відстежувати рівень опанування новими мовними компетентностями. На факультеті соціальної педагогіки та психології часто вдаються до ділових ігор та до застосування психодіагностичних методик. На математичному факультеті застосовують інтерактивні ігри по скайпу та метод «дуелі» для перевірки знань. Факультет соціології та управління все частіше застосовують метод соціального проектування. На юридичному факультеті вдаються до імітації судових засідань, які потім обговорюють студентським загалом.

За результатами обговорення проректор Олександр Гура запропонував на наступному засіданні Науково-методичної ради звернутися до цього питання ще раз, заслухати конкретні пропозиції, які після затвердження під час засідання Вченої ради будуть впроваджені в освітній процес вишу.

Крім того, Олександр Іванович поділився з учасниками Науково-методичної ради планами щодо модернізації освіти у виші. Зокрема, він запропонував влаштовувати День інновацій для викладачів, під час якого вони могли б обмінятися досвідом із колегами щодо новітніх методик навчання, включити в освітній процес день практичної підготовки студентів на постійній основі для формування прикладних навичок майбутніх фахівців. Також планується у майбутньому пропонувати випускникам на вибір готувати диплом і захищати дипломну роботу чи розробляти проект.

Під час заходу велику увагу всі його учасники приділили виступу завідувача навчальної лабораторії інформаційного забезпечення освітнього процесу навчального відділу Наталії Кириченко. Вона прозвітувала про оновлення переліку вибіркових навчальних дисциплін гуманітарного блоку в системі Moodle ЗНУ. Учасники заходу обговорили кількість дисциплін, які до вибіркового гуманітарного блоку можуть надати представники кожного факультету. а також його змістове наповнення.

Про особливості процедури погодження робочих програм і складники комплексу навчально-методичного забезпечення дисциплін йшлося у виступі методиста навчального відділу Олени Лещинської.

Присутні одностайно затвердили перелік освітньо-професійних програм підготовки здобувачів вищої освіти факультету менеджменту, який представив їхній увазі Олександр Гура.

Своєю чергою, керівник центру післядипломної освіти Ірина Фролова представила на розсуд присутніх програми підвищення кваліфікації «Інноваційні технології вищої освіти за спеціальністю» (зі спеціальності «Публічне управління та адміністрування»), розроблені викладачем факультету соціології та управління Тарасом Бутченком. Ці програми також отримали одностайне схвалення присутніх на заході.

Насамкінець заходу його учасники затвердили рекомендований до друку список навчально-методичної літератури, представлений методистом навчального відділу Наталією Мацюх.

 

Таміла Тарасенко

 

Схожі новини