Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / На філологічному факультеті підбили підсумки асистентської практики слухачів магістратури

На філологічному факультеті підбили підсумки асистентської практики слухачів магістратури

На філологічному факультеті підбили підсумки асистентської практики слухачів магістратури
15.01.2018 13:15 Все Головні новини Факультети Філологічний Університет філологічний факультет освітній процес асистентська практика

Дванадцятого січня магістранти філологічного факультету прозвітували про особливості проходження виробничої (асистентської) практики в університеті. Носили горде звання «асистент» філологи спеціалізації: «Літературознавство» в період із 27 листопада до 23 грудня.

Виробнича практика проводилась на базі Запорізького національного університету (на базі кафедри української літератури). Магістрантам потрібно було звернути увагу на специфіку роботи у ВНЗ, ураховуючи кожну окрему ситуацію, в якій необхідно було реалізувати себе не лише як практиканта-початківця, який має певний багаж знань, але й молодого спеціаліста, що визначає власну стратегію професійного становлення в обраній галузі знань.

Кожен практикант мав змогу зробити самоаналіз власного потенціалу, виявити схильність до викладацької діяльності та розвинути такі компетенції, як: комунікативність, креативність, інформаційну культуру, вміння самостійно приймати рішення в контексті сучасних вимог до викладача вищої школи.

Під час обговорення була присутня заступник декана із навчальної роботи, доцент кафедри української літератури Оксана Проценко. Керівник практики професор кафедри української літератури Валентина Кравченко здійснила аналіз виконаних студентами робіт. Вона зазначила, що: «магістранти були асистентами-викладачами, що дало їм можливість проводити практичні та лекційні заняття у студентів молодших курсів. Термін практики занадто малий, але студенти, пройшовши курс пасивної практики, були готовими до опанування фахових навичок, таких необхідних у їхній майбутній роботі: написати лекцію та оприлюднити її перед слухачами, скласти план, підібрати літературу, провести практичне заняття. Вони старанно готували презентації, які допомагали слухачам засвоїти основні питання лекції.

Я керувала студентами-магістрами – літературознавцями. Група студентів (Лілія Біла, Анастасія Бєрковська, Віталіна Дудніченко, Таїсія Живиця, Настасія Ісачук, Марія Ленок, Анастасія Шмигля) у рамках профорієнтаційної роботи побували у Запорізькій гімназії № 107. Вони зустрілися з учнями двох одинадцятих класів: вкотре проінформували їх про наш виш, факультети, а найбільше йшлося про філфак. Учні із задоволенням слухали практиканток, родини яких проживають у Запоріжжі та Запорізькій області, але найбільший інтерес викликали розповіді Таїсії Живиці, випускниці цієї ж гімназії № 107, Настасії Ісачук, яка приїхала навчатись до Запоріжжя із західної України».

Під керівництвом Оксани Проценко проходили практику більшість студентів. Тому вона доповнювала й коментувала розповіді дівчат про проведені ними заняття. Потім були оголошені бали, які отримали студентки.

Практиканти обговорили сильні й слабкі сторони освітнього процесу у ВНЗ, розповідали про різні ситуації, які траплялися з ними, зокрема торкнулися питання підвищення мотивації до навчання у студентів молодших курсів.

Магістрантка Таїсія Живиця, розповідаючи про перебіг асистентської практики, зробила висновок, що «практика в університеті приємно вразила, адже тепер я усвідомлюю на скільки важлива роль викладача в процесі освіти. Справжній викладач − це і ‘’модератор’’ навчання, і порадник, і друг для студентів. Він на заняттях має спілкуватися зі студентами на одному рівні, щоб бути їм цікавим, і водночас має бути на рівень вище, щоб наштовхувати на певні наукові роздуми, допомагати осмислювати тему в контексті всього історичного процесу! Це надзвичайно складно, але й дуже цікаво. Також у ролі викладача одразу бачиш недоліки власного навчання. Сподіваюся їх виправити і з нетерпінням чекаю наступної практики».

Коментуючи проходження практики, Віталіна Дудніченко зазначила, що «асистентська практика стала ще одним підтвердженням правильності обраної мною професії. Стати викладачем ВНЗ – корисний досвід, який допомагає студентам зрозуміти як важко викладати у вищому навчальному закладі, наскільки ґрунтовні та різнопланові знання потрібно мати, щоб по-справжньому навчити інших. Пройшовши практику, кожен має змогу ще раз оцінити свої сили, відчути ще більшу вдячність викладачам за те, скільки часу та зусиль вони витрачають, аби зробити з нас фахівців своєї справи».

Студентка-практикантка Лілія Біла поділилась власними враженнями: «практика в грудні стала цілковитою несподіванкою для студентів-магістрів. Однак тим цікавіше було спробувати себе в ролі викладача ВНЗ, відчути всю важкість і відповідальність проведення ненудних, «сухих» лекцій, зацікавити студентів молодших курсів завданнями практичного характеру. Спочатку було важко знайти зоровий контакт із зовсім незнайомою аудиторією, підібрати правильний темп розповіді, органічно «вплести» показ ілюстрацій та книжок. Я вважаю, що асистентська практика була необхідною, і стала чудовою нагодою для нас спробувати свої сили викладати для більш свідомої та старшої за віком категорії – студентів ВНЗ».

Не менш емоційно відгукнулася про асистентську практику й Анастасія Бєрковська: «Якщо висловити мої враження одним словом, то це було хвилююче. Так, зізнаюся чесно, я дуже хвилювалася, бо викладацька діяльність − дуже складна і відповідальна робота. Було страшно, чи приймуть мене студенти і головне, чи зможу я не підвести свого наукового керівника. Так, підготовка до занять була напруженою, але цікавою, хотілося знайти цікаві методи оцінки їхніх знань, спробувати застосувати увесь арсенал отриманих знань. Я щиро сподіваюся, що мені це вдалося і студенти молодших курсів залишилися задоволені моєю роботою, а особисто мене приємно вразило ставлення студентів до мене, які своєю поведінкою і чудовою підготовкою до занять намагалися мене підтримати. Незважаючи на теоретичну підготовку, яку ми отримали, я щаслива, що мій науковий керівник давав мені поради, підтримував і скеровував. Я дуже рада, що в мене була можливість спробувати себе в ролі викладача».

Магістрантка Марія Ленок також додала свої враження до розповідей однокурсниць: «Практика, на мою думку, була унікальною. У чому це виявилося? Та хоча б у тому, що нам надавались права керувати, оцінювати, звісно ж, вчитись постійно й удосконалювати вміння й навички, які допомагали організовувати дискусію й розгляд тем із навчальної дисципліни. Під час практики починаєш розуміти важливість праці викладача, а також взаємодії із студентською аудиторією».

Наприкінці звітної конференції магістранти подякували керівникові практики за допомогу в організації вечорниць на факультеті й проведенні профорієнтації у Запорізькій гімназії № 107.

 

Кафедра української літератури

 

 

 

 

 

 

Схожі новини