Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Представники ЗНУ долучилися до підготовки українського перекладу книжки Дена Ґіллмора «Mediactive»

Представники ЗНУ долучилися до підготовки українського перекладу книжки Дена Ґіллмора «Mediactive»

Представники ЗНУ долучилися до підготовки українського перекладу книжки Дена Ґіллмора «Mediactive»
08.02.2018 15:19 Все Головні новини Факультети Журналістики Факультет журналістики проектна діяльність медіаграмотність

Німецька організація Академія Interlink з налагодження міжнародного діалогу й журналістики (The Interlink Academy for International Dialog and Journalism) підготувала переклад книжки відомого американського медіаексперта Дена Ґіллмора (Dan Gillmor) «Mediactive» українською мовою.

Про це організація повідомила на своїй сторінці в Facebook.

Варто зауважити, що до цієї важливої діяльності долучилися й науково-педагогічні працівники Запорізького національного університету. Перекладачем книжки стала Олеся Головко (факультет іноземної філології). Організація також висловила подяку Тетяні Роговій (факультет журналістики) та Артему Бабаку за їхню допомогу.

Підкреслимо, видання знаходиться в вільному доступі в інтернеті, де з нею можуть ознайомитися всі охочі. Книжку пана Ґіллмора присвячено медіаграмотності й водночас вона є підручником для громадянських журналістів. «Ми живемо в добу інформаційного надлишку і багато з тих новин, які ми дивимося, слухаємо й читаємо, є хибними, брехливими або навіть небезпечними. Проте ви і я можемо підпорядкувати медіа і змусити їх служити нам – усім нам, якщо станемо активними медіаспоживачами й користувачами», – зазначається на обкладинці книжки.

У своїй передмові до українського видання Ден Ґіллмор пише, що дуже важливо боротися з дезінформацією й припинити приймати на віру все, що стверджується в ЗМІ, особливо що стосується екстрених новин. «З того часу, як цю книгу було видано вперше, медіаграмотна громада домоглася значних успіхів та переконала батьків, педагогів й медіаорганізації, що нам необхідно допомогти людям навчитися орієнтуватися в потокові інформації, який з кожним днем лише зростає, – стверджує автор. – Прогрес є, але ми повинні бути активнішими. Громадянськість заснована на активності позиції, а достовірна інформація допомагає її сформувати. В епоху цифрових технологій бути медіаграмотним є не опцією, а завданням для кожного з нас».

Корі Доктороу, співредактор та співвласник сайту Boing Boing й автор книги «For the Win», називає цю книжку «майстер-класом з медіаграмотності для XXI-го століття, що стосується всіх рівнів: від найдрібніших деталей використання програмного забезпечення wiki аж до найпросунутіших та найрозумніших порад щодо реформування законодавства та політики, які дозволять зробити новини кращими й менш упередженими».

Ден Ґіллмор – американський журналіст, засновник, інвестор та консультант у компаніях, що спеціалізується на інформаційних технологіях. Він очолює Найтівський центр цифрового медіапідприємництва в Школі журналістики і масових комунікацій імені Волтера Кронкайта при Університету штату Аризона. Автор книжки «Ми, медіа: журналістика від пересічних людей для пересічних людей».

The Interlink Academy for International Dialog and Journalism – неприбуткова організація, що базується в м.Гамбург, Німеччина. Заснована в 2014 році, вона розробляє та організовує міжнародні програми обміну та професійні тренінги для журналістів усіх напрямків у різних країнах. Організація ставить на меті підвищення професіоналізму журналістів та просування свободи преси в усьому світі.

Нагадаємо, цього року The Interlink Academy for International Dialog and Journalism разом з ГО «Інститут розвитку регіональної преси» провели «Школу блогерів і громадських журналістів» на базі Запорізького національного університету, Чернівецького національного університету, Сумського державного університету та Полтавського національного педагогічного Університету.

 

Факультет журналістики

 

 

Схожі новини