Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Першокурсники філологічного факультету знайомилися з питаннями академічної доброчесності

Першокурсники філологічного факультету знайомилися з питаннями академічної доброчесності

Першокурсники філологічного факультету знайомилися з питаннями академічної доброчесності
20.04.2018 09:55 Все Головні новини Факультети Філологічний Філологічний факультет освітній процес академічна доброчесність

Днями на філологічному факультеті в рамках вивчення дисципліни «Основи наукових досліджень та інформаційна культура студентів» (викладач – доцент кафедри словянської філології, заступник декана філологічного факультету з наукової роботи Іван Мацегора) відбувся освітній захід. Його присвятили опануванню й формування практичних навичок, пов’язаних із написанням наукової роботи, логікою наукового дослідження, культурою наукового цитування та роботи з джерелами наукової інформації.

Семінарське заняття з теми «Композиція наукової роботи» передбачало, окрім головних блоків питань, ще й ознайомлення з «Положенням про академічну доброчесність», його основними пунктами, у яких, зокрема йдеться про поняття, принципи та норми академічної доброчесності.

Жваву та цікаву дискусію викликало обговорення питань, які стосуються форм вияву академічної недоброчесності, а саме:

- академічного плагіату;

- академічного шахрайства;

- виконання на замовлення та (або) продаж академічних текстів (контрольних, курсових, кваліфікаційних робіт, дисертаційних досліджень і навчальної літератури);

- академічну фальсифікацію та фабрикацію;

- публікацію вигаданих результатів досліджень, будь-яких даних із питань освітнього процесу;

- приписування результатів колективної діяльності одній або окремим особам без узгодження з іншими учасниками авторського колективу або внесення до списку авторів наукової чи навчально-методичної праці осіб, які не брали участь у створенні продукту;

- академічного обману;

- академічного хабарництва;

- протиставлення приватних інтересів інтересам  педагогічної, науково- педагогічної спільноти та ін.

Оскільки формування знань та навичок наукової роботи – це нове та надскладне завдання для студента-першокурсника, то й приклади, пов’язані з плагіатом, формами його вияву та їхніми паралелями в академічній галузі, демонструвались у галузях, уявлення про які студенти мають із повсякденних побутових реалій, зокрема: класичної та популярної музики, мистецтва, літературної творчості та авторських перекладів, реклами, бренд-менеджменту, тощо.

Наприкінці заняття всі присутні одностайно погодились із тим, що написання будь-якої наукової роботи має бути від самого початку до фінальної стадії відповідати критеріям самостійності, творчого мислення та культури опрацювання джерела та першоджерела наукової інформації.

 

Філологічний факультет

 


Схожі новини