Минулого тижня аспірантка кафедри теорії комунікацій, реклами і зв’язків із громадськістю ЗНУ Олександра Усенко провела тренінг із медіаграмотності для викладачів Запорізького електротехнічного коледжу ЗНТУ. Навчання відвідали 40 педагогів та адміністраторів навчального закладу. Заняття проходили в рамках проекту підготовки медіатренерів Академії української преси за підтримки Deutsche Welle Akademie.
Учасники тренінгу обговорили різницю між інформуванням, рекламою, PR та пропагандою, визначили маркери, за якими можна відрізнити такі типи комунікації. Також вони дізналися про стандарти якості журналістських матеріалів, навчилися відрізняти факти від оціночних суджень. У блоці про маніпуляції в медіа йшлося про фейкових експертів і соціопитування, стереотипи, мову ворожнечі тощо.
Тренінг складався не лише із теоретичних матеріалів, але й із практичних завдань. Проаналізувавши власне медіаполе, викладачі змогли зробити висновки про те, як медіа впливають на їхнє повсякденне життя. А наприкінці заняття для закріплення отриманих знань учасники заходу спробували створити фейкові новини однакової тематики, але для різних цільових аудиторій.
“Працювати з педагогами сподобалося, це – дуже зосереджені та уважні слухачі. Зрозуміла, що є запит на теми безпеки в інтернеті та застосування критичного мислення для оцінки контенту медіа”, – поділилася враженнями від роботи Олександра Усенко.
Нагадаємо, що на факультеті журналістики ЗНУ з 2015 року діє Південноукраїнський центр медіаграмотності (http://medialiteracy.zp.ua/), метою якого є підвищення рівня медійної грамотності мешканців Запорізької, Дніпропетровської, Кіровоградської та інших південних областей України.
Фотогалерея:
https://www.facebook.com/pg/univerzp/photos/?tab=album&album_id=2036877856341597
Факультет журналістики