Стара версія
Університет Абітурієнту Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини прес-служби ЗНУ / Новини / Науково-методична рада визначила напрями методичної роботи у ЗНУ на наступний рік

Науково-методична рада визначила напрями методичної роботи у ЗНУ на наступний рік

Науково-методична рада визначила напрями методичної роботи у ЗНУ на наступний рік
14.06.2018 14:13 Все Головні новини Університет Науково-методична рада наука освітній процес практика портфоліо репозитарій

Днями в ЗНУ відбулося останнє в поточному навчальному році засідання науково-методичної ради університету. Під час заходу, який традиційно очолили проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Олександр Гура і заступник голови НМР вишу, керівник навчального відділу Людмила Нестеренко, були розглянуті стратегічні питання щодо організації освітнього процесу та окреслені напрями навчально-методичної роботи на наступний навчальний рік. Участь у засіданні також взяли голови НМР факультетів, керівники структурних підрозділів та методисти.

Першочергову уваги під час зібрання приділили презентації системи внутрішнього забезпечення якості освіти в ЗНУ, яку провела начальник відділу моніторингу якості освіти і ліцензування Марина Томченко. Зокрема, учасники наради обговорили принципи функціонування цієї системи та її складники, які стануть критеріями оцінювання. Присутні затвердили загальні положення і процедури, що регламентують оцінювання якості освіти у виші, та визначили наступні кроки на шляху вдосконалення механізмів її реалізації. Серед нагальних завдань, які стоять перед представниками факультетів, – розробити для кожного підрозділу перспективну Стратегію розвитку факультету відповідно до Стратегії розвитку ЗНУ на 2018-2022 роки, реалізувати положення Декларації академічної доброчесності тощо. «Наразі, – відзначив голова НМР Олександр Гура, система внутрішнього забезпечення якості освіти в ЗНУ виступатиме механізмом формування рейтингів факультетів, кафедр, викладачів та дозволить актуалізувати процес корегування освітнього процесу у виші».

Наступним пунктом учасники засідання обговорили питання розробки та наповнення портфоліо для презентації студентами набутого практичного досвіду та результатів навчання. Під час жвавої дискусії своє бачення щодо реалізації даного проекту висловили по черзі представники факультетів. Думки розійшлися стосовно того, із якою метою цей матеріал буде використовуватися, яким контентом має бути забезпеченим і показником яких фахових навичок та вмінь виступатиме.

Зокрема, пролунала думка, що портфоліо є необхідним для працівників творчих професій. Однак, як наголосила керівник навчального відділу Людмила Нестеренко найважливішим показником фахової підготовки студента є практичний досвід (виробнича практика, закордонні стажування, здійснені розробки тощо). Саме ці моменти і мають складати основне наповнення портфоліо, що потім виступатиме показником конкурентоспроможності і забезпечить випускнику університету працевлаштування, у тому числі за кордоном.

Обговорили присутні також інші пункти, які мають складати наповнення портфоліо. У зв’язку з цим була внесена пропозиція після доопрацювання на факультетах «Положення про портфоліо» затвердити його уніфікований варіант на наступному засіданні НМР, що відбудеться вже в серпні. Адже даний пункт, як передбачають методисти ЗНУ, має стати визначальним для формування рейтингів студентів університету.

Під час засідання також була представлена присутнім та затверджена сертифікаційна програма центру післядипломної освіти «Сучасні методи викладання англійської мови та американські студії», призначена для підготовки вчителів шкіл та викладачів ЗВО. Про структуру програми, а також про спеціалізований семінар профорієнтаційного спрямування розповіла доцент кафедри теорії та практики перекладу з англійської мови Світлана Запольських.

Про стан розробки Положення про репозитарій ЗНУ звітувала директор наукової бібліотеки ЗНУ Ніна Чала. Звертаючись до керівництва НМР та представників факультетів вона зазначила: «Із понад 190 бібліотек, що працюють на базі українських ЗВО, репозитарій мають 114. Він дозволяє накопичувати, систематизувати, зберігати та забезпечувати довготривалий відкритий доступ до бази електронних видань вишу. Вивчаючи досвід колег, наші бібліотекарі стикнулися із низкою організаційних і технічних проблем, які маємо вирішувати спільними зусиллями. За зразок ми беремо досвід СумДУ, який, на нашу думку, є найбільш вдалим стосовно структурної організації та функціонування, а також здобув міжнародне визнання за рейтингом вебресурсів Webometrics». Положення про репозитарій планується затвердити на початку наступного навчального року.

Окрім основних пунктів порядку денного, затверджених під час засідання, йшлося також про вимоги до керівників практик, своєчасне наповнення електронної навчальної бази Moodle ZNU, забезпечення сертифікаційних програм, організацію навчально-методичної роботи у виші та методи її актуалізації, освоєння нової матеріально-технічної бази факультетами та підрозділами (будівля на пр. Соборний, 77) тощо.

 

Олена Хлистун

 

 

 

 

 

Схожі новини