Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / У ЗНУ відбувся семінар із попередження проявів сексистської реклами

У ЗНУ відбувся семінар із попередження проявів сексистської реклами

У ЗНУ відбувся семінар із попередження проявів сексистської реклами
19.06.2018 10:43 Все Головні новини Факультети Економічний Економічний факультет семінар Регіональний конкурс студентських рекламних проектів

Днями до ЗНУ завітали чимало гостей, які зібралися на семінар «Попередження проявів сексистської реклами: інструменти місцевих органів влади та взаємодія із громадянським суспільством», що проходив на базі економічного факультету. Ініціювали проведення заходу Міністерство соціальної політики України, зокрема Департамент сімейної, гендерної політики та протидії торгівлі людьми, а співорганізаторами його стали Індустріальний гендерний комітет з реклами при ГО «Українська Асоціація маркетингу», Представництво Фонду ім. Фрідріха Еберта (Німеччина) в Україні, Департамент соціального захисту населення Запорізької облдержадміністрації та ЗНУ. До участі у заході долучилися понад 150 осіб, стурбованих проявами насильства у галузі рекламної політики виробників товарів та послуг, – урядовці, громадські діячі, науковці та студенти з різних регіонів України.

Учасників семінару та гостей міста привітали проректор з науково-педагогічної роботи Юрій Каганов і декан економічного факультету Алла Череп, окресливши коло питань, що будуть розглянуті під час заходу. Звертаючись до учасників засідання, Юрій Каганов відзначив важливість семінару, який порушує не зовсім характерну для економістів, але суспільно значиму тему – актуальність якої зростає в умовах розбудови громадянського суспільства та ринкової економіки: «Відбувається боротьба за споживача, і деякі виробники та підприємці вдаються до методів використання в рекламі своєї продукції ‘’традиційних’’ архетипів щодо соціальних ролей чоловіка та жінки, тим самим принижуючи їх людську гідність, а подекуди демонструючи зверхність та насильство в інформаційному рекламному просторі. Сьогодні науковцями та представниками організацій, які взяли участь у семінарі, проводиться дослідна та експертна робота, що запобігає проявам насильства у рекламі та суспільстві, вона також покликана зламати певні стереотипи – через такі форми спілкування як наукові дискусії, семінари тощо».

Алла Череп також представила учасників зібрання та журі І Регіонального конкурсу студентських рекламних проектів, який проводився цього таки дня у рамках заходу.

Перед присутніми із доповідями та презентаціями виступили фахівці, які займаються питаннями соціального захисту населення та гендерної політики. Це – урядовці та експерти, які вже багато років досліджують вказану галузь та спільними зусиллями протистоять сексизму в рекламній політиці. Вони розповіли про свою діяльність та про ті методи, які є ефективними у боротьбі із цим негативним явищем.

Начальник відділу у справах сім’ї та дітей Департаменту соціального захисту населення ЗОДА Ольга Дроздова презентувала присутнім програму з гендерної політики, яка діє в Запорізькій області, а також роботу Центру гендерної освіти, що працює на базі СПП ЗНУ під керівництвом доцента Тетяни Голованової. Фахівець також закликала учасників заходу обмінятися досвідом і поєднати свої зусилля задля протидії сексизму в рекламі та формування відповідно правильного й професійного погляду в рекламістів та виробників стосовно якісної реклами.

Особливу увагу присутніх привернули доповіді, які містили докладну інформацію про наукову та експертну роботу в галузі рекламної політики. Так, голова Індустріального гендерного комітету з реклами, президент ГО «Українська асоціація маркетингу» Ірина Лилик представила Стандарт «Недискримінаційна реклама за ознакою статі», а також розповіла про роботу очолюваних нею структур: завдання, організацію та методи діяльності, а також досягнення у цій галузі. Докладно доповідач зупинилася на роботі регіональних представництв, учасниками яких є експерти вищеназваних організацій та науковці, зокрема професор економічного факультету Алла Череп (голова Запорізького регіонального представництва ІГКР), рекламісти, виробники, представники громадських організацій. Регіональні організації ІГКР – Київську та Івано-Франківську – на заході представляли також їхні голови Олена Бучинська та Ірина Перевозова.

Вони розповіли про освітні програми та експертну роботу комісій, що спрямована на запобігання проявам насильства у рекламі. Фахівці й експерти наочно ознайомили присутніх у залі із прикладами, які виступають демонстрацією сексисму, мачізму, фейсизму, насильства тощо. Разом із тим присутні змогли побачили позитивні результати корекційної роботи та зміни рекламної політики замовниками, які під впливом рекомендацій експертів переглянули власні погляди і переробили рекламні плакати. А от рекламістів, рекламних маркетологів, виробників товарів і послуг фахівці закликали бути соціально відповідальними професіоналами, адже вони формують інформаційний простір суспільства, яке повинно бути вільним від насильства та проявів приниження людської гідності у будь-якій формі.

Після завершення тренінгової частини заходу його учасники долучилися до проведення І Регіонального конкурсу студентських рекламних проектів. Близько тридцяти конкурсних робіт представили студенти закладів вищої освіти не тільки Запорізької області, а також з інших регіонів України. Молоді рекламісти втілили найрізноманітніші ідеї в рамках теми популяризації своєї спеціальності, у проектах соціального спрямування, в комерційній та некомерційній рекламі.

Члени конкурсного журі при цьому серед позитивних моментів відзначили креативність змісту, гендерну нейтральність робіт тощо, однак вказали й на окремі недоліки авторів проектів. Зокрема, у творах рекламного характеру очевидно були виражені соціальні стереотипи, характерні для традиційного українського суспільства. Аби подолати ці негативні явища в рекламі й навчити молодих фахівців створювати якісну рекламну продукцію, після завершення конкурсної програми відбулася відкрита лекція «Рекламні практики: нові фокуси жіночих образів», яку прочитала для учасників заходу Ірина Лилик.

За результатами конкурсу реклами відбулося нагородження переможців. Перше місце посіли семеро студентських проектів, що представляють різні регіони України: студентський колектив із рекламою спеціальності «Управління персоналом та економіка праці» – Дар’я Пензєва, Анна Савінкова, Роман Куліченко та Анастасія Кабаченко (ЗНУ); Вікторія Калінчук, яка популяризувала спеціальність «Облік і оподаткування» (ЗНУ); Олександр Клiнтухов представив соціальну тему «Молодь проти сексизму» (ЗНУ); Крістіна Можайська розробила комерційну рекламу компанії з доставки товарів (ЗНУ); Микола Субачов – рекламу спеціальності «Маркетинг» (Хмельницький національний університет); Володимир Слободянюк представив дві рекламні роботи на тему зеленого туризму «Відпочивай з Україною в серці» (Вінницький кооперативний інститут); Марина Кудлаєнко – серію «Віртуальна реальність замінила реальний світ» (5 робіт), що створена в рамках некомерційної реклами (Вінницький кооперативний інститут).

Серед тих, кого відзначили за 2 місце у конкурсі – також були студенти нашого університету – це Ангеліна Борисенко із соціальним проектом «Молодь проти сексизму», Марк Собченко з рекламою спеціальності «Управління фінансово-економічною безпекою і проектами», дует Марії Кулачко та Майї Касянок із рекламою спеціальності «Облік і оподаткування», Ярослав Пертая та Владислава Бурлака, які окремо представили рекламні проекти зі спеціальності «Економічна кібернетика». Третє місце посіли також Артем Міщенко та Андрій Міщенко, які рекламували спеціальність «Маркетинг». Керівниками творчих проектів виступили викладачі економічного факультету – Вікторія Сьомченко, Микола Іванов, Юлія Кусакова, Анна Переверзєва та інші.

Гості й доповідачі, а також члени журі конкурсу реклами були відзначені грамотами від ректорату та деканату економічного факультету. Усім учасникам засідання були надані роздаткові матеріали, розроблені організаторами, у яких представлена понятійна база галузі та рекомендації щодо стандартів, які мають діяти в професійній рекламі.

Фотогалерея: https://www.facebook.com/850636871632374/photos/?tab=album&album_id=2068215473207835

 

Олена Хлистун

 

Схожі новини