Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / На факультеті журналістики провели семінари «Формування медіакультури вчителя української мови та літератури в умовах становлення НУШ»

На факультеті журналістики провели семінари «Формування медіакультури вчителя української мови та літератури в умовах становлення НУШ»

На факультеті журналістики провели семінари «Формування медіакультури вчителя української мови та літератури в умовах становлення НУШ»
30.10.2018 16:48 Все Головні новини Факультети Журналістики Журфак Тренінг з медіаграмотності

30 жовтня на базі факультету журналістики відбулась низка семінарів-тренінгів  для вчителів української мови та літератури, присвячених формуванню медіакультури вчителя української мови та літератури в умовах становлення нової української школи. Ці семінари були організовані представниками факультету журналістики за підтримки Відділу преси, освіти та культури Посольства США в Україні та Південноукраїнського центру медіаграмотності.

У заході взяли участь викладачі та вчителі української мови та літератури запорізьких шкіл, декан факультету журналістики Віктор Костюк, помічник Аташе з питань культури Посольства США в Україні Віра Максимова, кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент кафедри журналістики, заступник декана з міжнародного співробітництва і проектного менеджменту Катерина  Сіріньок-Долгарьова та медіа-експерт Олександра Усенко.

Вітаючи учасників тренінгу, помічник Аташе з питань культури Посольства США в Україні Віра Максимова відзначила результативність співпраці з факультетом журналістики,  прикладом якої є тренінг з формування медіакультури вчителя. Також вона наголосила на важливості роботи вчителів із школярами з  формування медіакультурних навичок, навичок  критичного мислення і перевірки інформації. Розповіла представник Посольства  і про грантові можливості участі у програмах обміну та проектній діяльності для вчителів.

Так, під час тренінгу «Формування медіакультурних навичок школярів на уроках української мови та літератури», який проводив к.пед.н., доцент кафедри журналістики, декан факультету журналістики Віктор Костюк, учасникам презентували сучасні освітні технології в педагогічній діяльності вчителя-філолога та інформаційно-комунікаційні технології, ділові ігри на уроках української літератури.

На думку декана факультету журналістики Віктора Костюка, основне завдання медіакультури  – формування правильного сприйняття інформації і критичного мислення. В цьому сенсі потенціал шкільної, позашкільної та вишівської освіти є незаперечним і вкрай важливим. Також великий потенціал для роботи в школі має співпраця з батьками в галузі медіаграмотності. У цьому сенсі успіх такої співпраці буде залежати від партнерської роботи батьків і вчителів.

Також він звернув увагу на особливості організації медіаосвітньої діяльності в школі, яка може об’єднати педагогів-ентузіастів та допомогти у системі виховної роботи з дітьми і батьками. Зокрема, Віктор Володимирович наголосив на важливості і необхідності проведення Фестивалю шкільних медіа та запросив вчителів і школярів долучатись до цього заходу, адже це є однією з форм популяризації впровадження  медіаграмотності та залучення дітей до роботи в шкільних медіа. Крім того, важливим на переконання декана факультету журналістики є впровадження окремої програми з медіаграмотності в школах на різних уроках (з історії, мови, літератури, країнознавства, мистецтва та інш.).

Під час зустрічі були розглянуті і такі питання, як: потенціал виховної роботи, технології навчання та їх компоненти, вибір джерел інформації, стандарти медіаграмотності, формування інформаційних компетентностей  і використання інформаційно-комунікаційних технологій  в НУШ та інше.

Обговорюючи проблемні питання медіакультури та медіаграмотності, викладачі під час тренінгу висловлювали своє бачення шляхів формування цих навичок у школярів та пропонували різні концептуальні підходи і напрямки такої роботи.

Крім того, в рамках тренінгів творчі групи учасників прозвітували про виконання домашніх завдань. Так, вони підготували презентації розроблених уроків з літератури, з мови, позакласних годин, виховних заходів, різних форм роботи з батьками з елементами застосування інформаційно-комунікаційних технологій і медіакультурних навичок.

Про фейки і маніпуляції в медіа розповіла учасникам тренінгів тренер з медіаграмотності, аспірантка факультету журналістики Олександра Усенко. Так, під час тренінгу «Маніпуляції та фейки в медіа: як зрозуміти, що вас обманюють, і не стати жертвою провокації?» були розглянуті такі питання: сутність  понять «маніпуляція» та «фейк», основні маркери маніпуляцій (емоції та узагальнення), особливості впливу теорії конгруентності («Ми з тобою однієї крові, ти і я!»), маркери неправдивої інформації, поняття фреймінг, виривання з контексту, невідповідність картинки та інформації, форми та змісту. Серед основних ознак маніпуляцій і фейків були виокремлені такі: занадто емоційний виклад інформації, заклик до дії,  відсутність посилань на джерела інформації, сенсаційні заголовки, специфічне оформлення інформації (шрифти, кольори, інтонація ведучого) та інш.

Учасники тренінгу на практичних прикладах розглянули приклади неправдивої фейкової інформації, фото та відео, а також взяли участь в інтерактивній грі із створення новин для різної  аудиторії.

 

Олена Переверзєва

 

 

 

 

 

Схожі новини