Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Учителям шкіл на ФСУ запропонували нові методи розвитку громадянської свідомості в молоді

Учителям шкіл на ФСУ запропонували нові методи розвитку громадянської свідомості в молоді

Учителям шкіл на ФСУ запропонували нові методи розвитку громадянської свідомості в молоді
01.11.2018 15:07 Все Головні новини Факультети Соціології та управління Факультет соціології та управління Громадський колегіум тренінг

У ЗНУ тривають тренінги й лекції для учителів закладів середньої ланки освіти м. Запоріжжя в рамках проекту «Громадський колегіум». Черговим таким заходом стала лекція з теми «Свідомість громадянина і розбудова держави». Її  прочитав для учителів історії та правознавства, а також для студентів ФСУ спеціальності «Публічне управління та адміністрування» професор кафедри соціальної філософії та управління Олександр Краснокутський.

На початку заходу лектор надав присутнім блок теоретичних відомостей, що стосуються поняття держава, моделей соціального устрою суспільства, розподілу на класи та їхньої ієрархії. Окремо зупинився на моделі українського суспільства, політичному устрої, який визначається якістю соціальної структури.  

Після цього, аби актуалізувати освітній процес, доповідач запропонував аудиторії кілька методик, які через візуалізацію предмету дослідження допомагають оптимізувати розвиток свідомості громадянина в молодого покоління. Ці методи можливо використовувати як на уроках у загальноосвітніх закладах, так і у вищій школі.

Так, за технологією акме присутнім було запропоновано використати японський метод орігамі в дослідженні соціального стану суспільства. Учасники тренінгу отримали аркуші паперу, із яких мали власноруч створити фігурку так званого «типового героя нашого часу» і розповісти, яким вони його уявляють, максимально конкретизувавши його соціальні характеристики. Після закінчення експерименту всі моделі розподілили і закріпили на схемі – відповідно до їхнього соціального статусу. Таким чином можна було побачити, як саме виглядає «ідеальне суспільство», де, як і має бути, провідну роль відіграють такі соціальні прошарки, як середній та робітничий.  

Наступним був використаний метод роботи в групах із візуалізації портрета «ідеального громадянина»: учасники дискусії намалювали схематичні портрети й обговорили його відповідні соціальні характеристики.

Обидва запропоновані методи співпраці з учнями викликали загальний інтерес учасників заходу. Зокрема, викладачів зацікавила доступність і дієвість таких методик для молодіжної аудиторії, робота з якою спрямована на підвищення рівня свідомості молодої людини як громадянина.

 

Олена Хлистун

 

Схожі новини