Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / На філологічному факультеті з’ясували суть професії вчителя із переможцем Global Teacher Prize-2018

На філологічному факультеті з’ясували суть професії вчителя із переможцем Global Teacher Prize-2018

На філологічному факультеті з’ясували суть професії вчителя із переможцем Global Teacher Prize-2018
16.11.2018 13:03 Все Факультети Філологічний Філологічний факультет освітній процес майстер-клас Школа професійної майстерності майбутніх учителів-словесників

Із метою професійного становлення студентів як майбутніх учителів-словесників на філологічному факультеті було проведено чергове засідання «Школи професійної майстерності майбутніх учителів-словесників». Свого часу її започаткувала доцент кафедри української літератури Ірина Бакаленко. Реалізація цього проекту передбачає проведення серії майстер-класів щодо використання інноваційних технологій навчання на уроках словесності. Цього разу запрошеним гостем «Школи» став найкращий учитель України за версією Global Teacher Prize 2018 Олександр Жук, який працює вчителем інформатики в Запорізькій школі-інтернаті «Джерело». Він провів для студентів філологічного факультету майстер-клас «Освіта в час змін».

Олександр Жук – учитель інформатики із Запоріжжя, який вивчив жестову мову і може заспівати для учнів пісню Дмитра Монатика мовою жестів, щоб бути з дітьми на одній хвилі. На сьогодні він ділиться з дітьми тонкощами IT та створив енергокоманду. Олександр три роки поспіль перемагає в математичному конкурсі з усного рахунку, а в березні 2019 року він матиме змогу поїхати на Global Education & Skills Forum 2019 у Дубай, де познайомиться з найкращими вчителями світу. Відеоролики з конкурсу Global Teacher Prize 2018 дозволили студентам зануритись у його фантастичну атмосферу та познайомитися з найкращим учителем.
На початку заходу його учасників привітав проректор з науково-педагогічної роботи ЗНУ, доцент Юрій Каганов. Юрій Олегович зазначив, що розвиток сучасної освіти буде залежати саме від таких креативних, наполегливих та завзятих учителів, яким є Олександр Жук, а студентам побажав цікавого тренінгу, плідної співпраці та здобуття нових знань і формування тих компетентностей, які дозволять їм самореалізуватися у майбутньому професійному житті.
Розпочався тренінг із групової вправи – зібрати пазли з запропонованих ресурсів. Олександр зазначив, що така вправа – це практичний інструмент для навчання: виконуючи схожі завдання, діти тренують пам’ять, розвивають моторику, уміння вирішувати проблемні завдання та співпрацювати. Студенти виконували цю вправу в цілковитій тиші, не спілкуючись один з одним, що дозволило переконатись: як важко бути людиною з особливими потребами – людиною, яка постійно перебуває у тиші та немає можливості спілкування.
Майбутні учителі-словесники активно виконували інтерактивні ігрові вправи, розвиваючи логічне й критичне мислення, увагу, оперативну пам'ять, креативність, ораторські здібності. За допомогою відкритих запитань і проблемних ситуацій студенти, самі спробували відповісти на важливі освітні питання: «Хто важливий в освіті? Від кого залежать зміни в освітній галузі? Чому треба починати зміни в освіті з себе? Чому вчителі ВАЖЛИВІ?»
Під час майстер-класу майбутні вчителі-словесники дізналися, що сучасний учитель має безмежні можливості не тільки для підвищення своєї кваліфікації, а водночас і мандрівок іншими країнами. Олександр презентував інформаційні ресурси, які допоможуть молодим учителям здійснити свої мрії.
А закінчився тренінг рефлексією та виконанням інтерактивної вправи: студенти по черзі на невеличкому аркуші паперу доповнювали малюнок у формі овалу елементами обличчя. Після завершення роботи в кожного вийшло зображення «Яким сьогодні група бачить учасника тренінгу».
Декан філологічного факультету, професор Тамара Хом’як щиро подякувала Олександру Жуку за проведений захід та можливість студентам-філологам долучитися до найкращих практик та інноваційних технологій навчання і вручила гостю книгу «Літопис Запорізького національного університету» та Подяку ректора за проведений майстер-клас.
Учасник Вадим Молоцький поділився своїми враженнями: «Нереально цікавим видався майстер-клас від пана Олександра! Особисто для себе на майбутнє виділив, як можна провести надзвичайно тихий, але захопливий урок. Дуже дотепним і неочікуваним, тим більше, у такій формі, було знайомство з присутніми в залі. Ще не досить зрозуміло, як привертати увагу до освітнього процесу благодійників, однак тепер нам відомо про широкі можливості подорожувати за кордоном із користю. Пан Олександр вразив своєю віртуозністю, нетрадиційним поглядом на навчання. І навіть ще до зустрічі, коли випадково в стрічці у Фейсбуці натрапив на його інтерв'ю, був шалено вражений і натхнений. Олександр Жук доводить, що вчитель – це не просто професія, це його хобі. Щиро вдячний за такий чудовий захід, бажаю творчого натхнення, креативних ідей, а головне – розумних і слухняних учнів!».
Ольга Іонова підкреслила важливість заходу: «Сьогодні був неймовірно цікавий майстер-клас! Досі залишаюсь під величезним враженням від цієї події!!! Для нас, як філологів, було дуже важливим не проґавити можливість зустрічі з такою цікавою особистістю як Олександр Жук. Коли такий вчитель ділиться своїм досвідом, своїм сучасним поглядом на освітній процес – це лише надихає на подальшу роботу в освітній галузі, зокрема у школі. Після цього майстер-класу виростають крила та віра у те, що саме ми як молоде покоління, коли прийдемо до школи на роботу, своїм оптимізмом та нестандартним мисленням зможемо вдихнути нове життя у шкільну повсякденність. Дякую Олександру за зустріч та Ірині Миколаївні за організацію! Усе було надзвичайно цікаво! Тепер я остаточно переконалася, що бути вчителем – це справді круто!!!»
Альона Гнатуша зауважила: «Приємно вражена сьогоднішньою зустріччю з молодим, креативним, позитивним учителем-новатором Олександром Жуком. Він розвіяв стереотипи про нецікаве стандартне життя вчителя за конспектом. Вправи, які запропонував Олександр, я обов'язково використаю у своїй майбутній роботі. Цікаво було б відвідати його заняття. Дякую Ірині Миколаївні за те що дає нам можливість поспілкуватись з такими неординарними особистостями, з яких можна брати приклад».
Майстер-клас був продуктивним, цікавим та емоційно-насиченим. Свої позитивні відгуки про враження та отримані знання, вміння та навички учасники тренінгу залишили на онлайн-дошці. За підсумками проведення майстер-класу усі учасники отримали новий досвід використання інноваційних технологій у професійній діяльності, а Олександр Жук – слова вдячності від студентів.
На думку координатора «Школи професійної майстерності майбутнього вчителя-словесника» доцента кафедри української літератури Запорізького національного університету Ірини Бакаленко, участь у таких методичних заходах формує професійну компетентність студентів-філологів та є одним із кроків на шляху до вчительської професії.

Філологічний факультет

Схожі новини