Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / У ЗНУ визначили переможців конкурсу проектів аспірантів у рамках міжнародної програми EUROPROC

У ЗНУ визначили переможців конкурсу проектів аспірантів у рамках міжнародної програми EUROPROC

У ЗНУ визначили переможців конкурсу проектів аспірантів у рамках міжнародної програми EUROPROC
26.02.2019 13:07 Все Головні новини Університет проектна діяльність молода наука відділ аспірантури і докторантури конкурс проектів аспірантів

Днями в університеті вдруге відбувся захист конкурсних проектів аспірантами ЗНУ, які щойно завершили навчальний курс «Європейська проектна культура» (проект Жана Моне за програмою Європейського союзу ERASMUS+). Свої цікаві та корисні ідеї 14 проектних груп представили на розгляд компетентного журі, до складу якого увійшли координатор проекту EUROPROC у ЗНУ Вікторія Меняйло та виконавці проекту – проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Олександр Гура, проректор з науково-педагогічної роботи Юрій Каганов і доцент кафедри біології лісу, мисливствознавства та іхтіології Володимир Сарабєєв.

На початку заходу його головний організатор Вікторія Меняйло подякувала всім учасникам, адже вони виконали поставлені перед ними завдання і продемонстрували високий рівень засвоєння пройденого курсу. А також вона представила присутнім компетентне журі конкурсу, яке мало вирішити долю найкращих проектів, які стосуються ЗНУ і які готовий підтримати ректорат вишу за умови їх доцільності.

Тут були представлені проекти, створені одним розробником або цілим колективом. Одні з них спрямовані на реалізацію у колі університетської спільноти, інші можуть бути втіленими на рівні міста Запоріжжя, сільської громади, регіону та всієї України.

Деякі з цих проектів досить актуальні й добре розроблені, відтак готові вже для реалізації у сільських громадах. А дехто з аспірантів лише планує, після апробації, подавати проект на зовнішні конкурси, які фінансуються за рахунок міського, обласного бюджету, національних або міжнародних грантів і програм.

 Саме таку пораду отримали деякі з проектантів від представників конкурсного журі. Зокрема, це можуть бути конкурси «Ми – це місто» (від ПАО «Запоріжсталь»), або міжнародний проект «Активні громадяни» (програма Британської Ради), які здобули популярності серед городян і, зокрема, освітян ЗНУ. Інші ж ідеї були близькі й до тих, що наразі реалізуються у ЗНУ – у рамках профорієнтаційної роботи, підготовки абітурієнтів до ЗНО, з розвитку критичного мислення, вивчення іноземної мови тощо.

Автори розробок під час презентації визначали завдання проекту, актуальність задуму, а також – засоби просування свого продукту, вказували цільову аудиторію. Загалом розповідали, як, на їхню думку, представлений ними план має спрацювати. Визначали вони й джерела фінансування, за рахунок яких проект можливо реалізувати, людські ресурси тощо. Учасники конкурсу обговорювали, дискутували, аргументували, ділилися планами й думками, і відстоювали свої позиції – одним словом, захищали власні проекти.

Вони розробили й презентували багато цікавих ідей у різних галузях освіти й господарювання. Зокрема, це стосувалися основної професійної діяльності аспіранта. Так, викладач ЗНТУ Сергій Сгадов запропонував практичний «Курс з програмування мікроконтролерів STM». А от аспірантка математичного факультету Оксана Чопорова разом з представницею історичного факультету ЗНУ Дар’єю Костюк представили проект створення мобільного додатку і сайту під назвою «History and computer application», який може стати у нагоді під час вивчення історії рідного краю. Шкільний викладач Тетяна Перетятко зацікавлена у створенні тематичного гуртка «Юні словесники» для учнів 9-11 класів, який діятиме у рамках позашкільної роботи. За її задумом, молодь на якийсь час зможе відсторонитися від мобільних пристроїв та комп’ютерів, а поспілкуватися із друзями, розвиваючи комунікативні здібності тощо.

Актуальний проект зі створення так званого «Будинку щастя», спрямований на запобігання відтоку молоді із села, представила Валерія Дячкова. Адже він передбачає розбудову необхідної для мешканців сільської громади інфраструктури. Як запевнила авторка задуму, цей пілотний проект уже готовий до впровадження, підкріплений бізнес-планом, ресурсами й коштами для його реалізації.

Кожен із представлених під час конкурсу проектів публічно обговорювався у колі членів журі та учасників засідання. Вони ставили запитання авторам проектів, вказували на недоліки й необхідність доопрацювання. Також надавали цінні поради щодо більш ретельної розробки процедури реалізації задуму, щодо конкретизації ідеї, розширення масштабів для її реалізації, побудови вдалої схеми презентації тощо. Зокрема, як один із недоліків, що присутній у багатьох представлених роботах і має бути усунутий, аби проект «запрацював», досвідчені експерти відзначили відсутність щільного моніторингу того сегмента, у рамках якого планується впроваджувати розробку.

За результатами конкурсу проектів аспірантів були визначені переможці:

І місце здобув благодійний проект для дітей-сиріт «Дитячі посмішки» (група авторів: Аліса Іванова, Юлія Алексеєнко, Олександра Бекасова, Ярослава Зуєнко та Дар'я Олефіренко);

ІІ місце – інтелектуально-дозвільний інноваційний Клуб «Тріагональні шахи» (Аксінія Рус-Полтавська, Евелiна Бажмiна, Михайло Ткаченко).

Третє місце розділили між собою: проект «Успішна молодь» (Марія Карпенко), проект «Академія професій» (Ніконов Роман, Анна Васильєва, Тетяна Грузова, Ганна Дьомочка, Руслана Коваль, Анастасія Чупіс і Катерина Шупчинська) та курс тренінгів для молодих вчителів «Teacher  rules!» (Маргарита Сєдакова й Анна Толматова).

Варто сказати кілька слів про кожен з проектів-переможців. Найбільш вдалим, лаконічним і вже готовим до реалізації проектом виявився задум п’ятірки аспіранток, покликаний формувати психоемоційний стан і розвиток позитивних емоцій, зокрема відчуття щастя в дітей-сиріт. Із цією метою першою акцією, яку дівчата запланували провести вже найближчим часом для вихованців ДБ «Сонечко», стане відвідування ними міського «Флай парку». Ця ідея викликала сильні емоції у присутніх у залі й отримала схвалення як серед аспірантів, так і у представників ректорату, які пообіцяли долучитися до його реалізації. А також вирішили продовжити цю традицію серед аспірантів першого року навчання: щороку вони здійснюватимуть подібні акції для позбавлених батьківського піклування дітей.

Не менш вдалою виявилася пропозиція мелітопольської шахістки-четверторозрядниці Аксінії Рус-Полтавської заснувати у ЗНУ інтелектуально-дозвільний інноваційний Клуб «Тріагональні шахи». Це новітня технологія гри у шахи, у якій змагаються не два, а три учасника. Від традиційної гри вона відрізняється і тим, що не лише змушує інтелектуально мислити, вибудовувати певні математичні моделі, а й навчає комунікації, прийняттю колективних рішень, адже третя сторона має пристати на бік одного з гравців. Такий цікавий вид дозвілля для студентів, викладачів та співробітників планується запровадити на базі наукової бібліотеки ЗНУ, із представниками якої існує попередня домовленість.

Не зважаючи на низку профорієнтаційних заходів, які вже запроваджені у ЗНУ, не зайвим виявився ще один проект, який запропонувала аспірантка історичного факультету Марія Карпенко – «Успішна молодь». Він спрямований на підвищення інтересу шкільної молоді й абітурієнтів до вивчення «Історії України», яка включена до переліку предметів ЗНО. Формат тематичного клубу й використання інноваційних технологій у вивченні предмету дозволяє суттєво розширити як можливості сприйняття предмету молоддю, так і критичне мислення тощо.

Такий підхід зацікавив представників конкурсного журі й на адресу учасниці конкурсу надійшла пропозиція щодо доопрацювання проекту і розширення його меж для застосування також у рамках викладання інших предметів, із подальшою реалізацією на базі ЗНУ.

Також й інші два проекти, що здобули третє місце, мають освітню спрямованість. Вони покликані підвищувати обізнаність й інтерес абітурієнтів до сучасних професій або здатні за допомогою сучасних інновацій сприяти засвоєнню вчителями-предметниками знань і навичок з іноземної мови.

Переможцям конкурсу вручили почесні грамоти, а всім учасникам заходу – сертифікати, що підтверджують проходження курсу «Основи європейської проектної культури» (модуль Жана Моне за програмою Еразмус+).

Підбиваючи підсумки конкурсу проектів аспірантів, представники журі подякували учасникам за відповідальне ставлення до виконання поставлених перед ними завдань, а також за цікаві ідеї і пропозиції. Адже деякі з них уже найближчим часом будуть реалізовані в ЗНУ.

А ще, представники журі відзначили, що після реформування аспірантури ЗНУ і впровадження суттєво нового підходу до підготовки кадрів рівня PhD, відчувається значна зацікавленість аспірантів у навчанні й у тих курсах, які сьогодні пропонуються, зокрема із розвитку критичного мислення, проектної діяльності тощо. За результатами проведеного конкурсу проектів аспірантів буде зроблено відповідний аналіз, враховані певні зауваження й відкореговано завдання навчального курсу.


Фотогалерея: https://www.facebook.com/pg/univerzp/photos/?tab=album&album_id=2459774117385300

 

Олена Хлистун

 

 

Схожі новини