Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Науково-методична рада ЗНУ проаналізувала досвід упровадження інноваційних методик викладання та стан навчально-методичного забезпечення освітнього процесу

Науково-методична рада ЗНУ проаналізувала досвід упровадження інноваційних методик викладання та стан навчально-методичного забезпечення освітнього процесу

Науково-методична рада ЗНУ проаналізувала досвід упровадження інноваційних методик викладання та стан навчально-методичного забезпечення освітнього процесу
18.12.2019 16:37 Все Головні новини Науково-методична рада

Сімнадцятого грудня у Запорізькому національному університеті відбулося чергове засідання науково-методичної ради. Захід проходив під керівництвом голови НМР, проректора з науково-педагогічної та навчальної роботи Олександра Гури, заступника голови НМР, керівника навчального відділу Людмили Нестеренко. У засіданні також взяли участь методисти навчального відділу і голови науково-методичних рад усіх факультетів університету.

Під час засідання учасники обговорили низку важливих питань, пов’язаних із  станом навчально-методичного забезпечення освітнього процесу здобувачів вищої освіти за освітньо-професійними програмами,  досвідом упровадження інноваційних методик викладання, затвердженням освітньо-професійних програм підготовки здобувачів ступенів вищої освіти бакалавра та магістра, затвердженням положення про організацію освітнього процесу в Центрі післядипломної освіти ЗНУ, модернізацією освітнього процесу та розглядом інших стратегічних питань щодо організації освітнього процесу та напрямків навчально-методичної роботи.

Так, про досвід упровадження інноваційних методик викладання Європейського університету Віадріна в освітній процес на факультеті соціології та управління доповів завідувач кафедри соціальної філософії та управління Тарас Бутченко.  Він розповів про адміністрування освітнього процесу, особливості німецької моделі вищої освіти (автономність студентів, велика варіативна складова, можливість студентів самостійно формувати свої навчальні плани, відсутність поняття академічна група, орієнтування процесу навчання на збільшення рівня усвідомлення і відповідальності студента за своє навчання, використання методики рефлексії у освітньому процесі). Також протягом навчання у студентів є можливість формування свого портфоліо, активно використовуються різні форми удосконалення навчання («лист сусіду», «щоденник самопізнання», тьюторство, залучення до реалізації освітніх і соціальних проєктів). Тарас Іванович зазначив, що всі ці методи на сьогодні вже впроваджуються в освітній процес факультету соціології та управління. При цьому, такі інновації змінюють акценти у навчанні студентів. Вони прагнуть навчитись новому, здобути фахові знання та планують свою роботу для досягнення таких цілей. На думку доповідача, елементи такої освітньої системи, зокрема формування портфоліо і використання методики «5 сходинок рефлексії», можна використовувати і в освітньому процесі ЗНУ. Крім того, Тарас Бутченко розповів про особливості нової освітньої програми «Публічне управління та адміністрування» для бакалаврів, використання в освітньому процесі англійської і української мов, залучення викладачів різних факультетів до викладання навчальних дисциплін тощо.

Зокрема, під час зустрічі Людмила Нестеренко запропонувала учасникам засідання проаналізувати стан, проблеми і специфіку методичного забезпечення, зміст і наповнення освітньо-професійних програм підготовки здобувачів ступенів вищої освіти бакалавра та магістра, їх актуальність, відповідність стандартам вищої освіти щодо формування фахових компетентностей, а також практичну складову підготовки, методичне забезпечення у системі Moodle. Крім того, учасники засідання розглянули зауваження і пропозиції щодо удосконалення змісту і якості освітньо-професійних програм та прийняли рішення затверджувати такі програми на наступному засіданні за участю гарантів освітньо-професійних програм або деканів. Людмила Нестеренко нагадала про необхідність координації дій науково-педагогічних працівників на кафедрах і факультетах у питаннях підготовки і формування освітніх програм. Крім того, вона запропонувала членам НМР переглянути нормативно-методичні документи нових освітньо-професійних програм для бакалаврів та магістрів, серед яких: «Агробізнес», «Економіка та управління ринком землі», «Фітнес та рекреація», «Спеціальна освіта», «Фізіологія, імунологія та біохімія», «Архітектура та містобудування», «Міські інженерні мережі», «Мисливське господарство. Фітотехнології та Фітодизайн», «Реклама та зв’язки з громадськістю», «Програмне забезпечення систем», «Енергоефективність та енергоаудит в будівництві» та інших програм, у які вносяться зміни згідно стандартів вищої освіти.

Під час засідання учасники розглянули пропозиції студентської ради ЗНУ щодо організації освітнього процесу і удосконалення системи Moodlle. Серед них: зміна критеріїв і вимог до наповнення курсів у нульовій секції; опублікування інформації про викладачів, переліків тем лекцій і семінарських занять в тій послідовності, в якій вони будуть викладатись та силабусів; деталізація інформаційної секції, наповнення змістовних модулів матеріалами лекцій, тестами, питаннями до семінарських занять та для самостійного вивчення; прикріплення  в системі самостійних та індивідуальних завдань; оприлюднення журналу оцінок, створення відеолекцій тощо.

А також на засіданні було затверджене Положення про організацію освітнього процесу в Центрі післядипломної освіти ЗНУ, яке презентував керівник цього центру Іван Каріка. Зокрема, доповідач розповів про запуск сертифікаційних програм на базі Центру післядипломної освіти, про короткотермінові (від 72 до 108 год.) і довготермінові (від 108 год. і більше) курси підвищення кваліфікації, після закінчення яких видається відповідне посвідчення або сертифікат. Також він проаналізував особливості розробки програм підвищення кваліфікації, процедури підписання документів із замовниками таких послуг та складнощі роботи.

Голова НМР Олександр Гура звернув увагу присутніх на необхідність впровадження практики презентації доповідей на Науково-методичній раді про здобутки і  міжнародний освітній досвід, який викладачі здобувають під час закордонних стажувань і відряджень для його подальшого впровадження в освітній і науковий процес університету. Також на наступному засіданні планується розглянути проблемні питання і зауваження акредитаційної комісії, обговорити питання проходження педагогічної і виробничої практики та стратегічні напрямки роботи з підготовки іноземних студентів.

Наприкінці заходу його учасники одностайно затвердили рекомендований до друку список навчально-методичної літератури, який їхній увазі представила методист навчального відділу Наталія Мацюх.

 


 

Схожі новини