Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Проректор ЗНУ Віктор Банах розповів про особливості дуальної освіти

Проректор ЗНУ Віктор Банах розповів про особливості дуальної освіти

Проректор ЗНУ Віктор Банах розповів про особливості дуальної освіти
28.02.2020 09:00 Все Головні новини Інженерний інститут ЗНУ Запорізький національний університет (ZNU Zaporizhzhia National University) Інженерний інститут Факультет металургії ПАТ «Запоріжсталь» Дуальна освіта

Сьогодні в Україні все активніше розвивається програма дуальної освіти. Але далеко не всі розуміють, чим вона відрізняється від виробничої практики, яку зазвичай проходять студенти, та звичного навчального процесу в аудиторіях. За словами проректора ЗНУ з науково-педагогічної роботи та технічної освіти Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University) Віктора Банаха, дуальна освіта – це саме той складник освіти, який дозволяє подолати розрив, котрий нерідко виникає між навичками вчорашніх випускників і вимогами до кандидатів на різноманітні посади.

На питання, що таке дуальна освіта та яка її мета, Віктор Банах зауважує: «Для закладів вищої освіти – це нова форма навчання. Раніше вона здебільшого використовувалася у фахових начальних закладах. А зараз учасники системи дуальної освіти мають можливість на конкретному підприємстві отримати практичний складник знань, поєднуючи його з теоретичним навчанням у закладі вищої освіти. Це дає можливість ще в університеті виконувати завдання на підприємстві, які в подальшому відповідатимуть конкретній посаді».

Як зазначив Віктор Аркадійович, сьогодні існує два варіанти такої освіти. По-перше, коли навчання в аудиторіях поєднується щодня з практикою на підприємстві. А по-друге, коли практичні знання отримуються студентами на підприємстві впродовж 4-8 тижнів, а потім вони знов повертаються до аудиторій. Такий вид дуальної освіти називається блочним, і саме його використовують в інженерному інституті ЗНУ. Віктор Аркадійович звернув увагу, що учасниками цієї програми можуть стати студенти, починаючи з 3 курсу. Вони обіймають певну посаду й отримують заробітну платню. При цьому за кожним студентом закріплюється наставник, який допомагає йому опанувати професію. Після такого навчання за дуальною освітою кожен її учасник отримує сертифікат із переліком тих дисциплін, які були ним опановані на підприємстві.

Одна із учасниць програм дуальної освіти – Дарина Цинкуш, відповідаючи на питання, чому вона обрала саме професію металурга, зазначила, що вступаючи до закладу вищої освіти вирішила: професія металурга відкриє для неї шлях у майбутнє. Зараз Дарина з упевненістю говорить, що не помилилася. Навчатися за такою системою дівчині не легко, але дуже цікаво! Все те, що, будучи звичайною студенткою, вона вивчала на лекціях, Дарина змогла спробувати на практиці.

А ось Артему Юрченку допомогла обрати майбутню професію сімейна традиція – його дід був металургом, і хлопець теж вирішив, що стане ним. Артем впевнений, що краще один раз спробувати, ніж багато разів почути, і саме таку можливість надає дуальна освіта.

Перший етап пілотного проєкту навчання за системою дуальної освіти позаду. Незабаром розпочнеться другий, тож побажаємо всім його учасникам досягти поставленої мети, а студентам – відчути себе вже зараз справжніми фахівцями в професійній галузі.

Про деталі з теми можна почути в радіопрограмі запорізького суспільного мовника за покликанням:

https://www.youtube.com/watch?v=k5wV_McFR4Y&t=137s

 

Інженерний інститут