Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Абітурієнти ЗНУ мають змогу проаналізувати типові помилки учасників тренінгу з написання ЗНО з біології

Абітурієнти ЗНУ мають змогу проаналізувати типові помилки учасників тренінгу з написання ЗНО з біології

Абітурієнти ЗНУ мають змогу проаналізувати типові помилки учасників тренінгу з написання ЗНО з біології
10.04.2020 15:28 Все Головні новини Відділ доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування Факультети Біологічний ZNU Zaporizhzhia National University біологічний факультет відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування пробне ЗНО співпраця зі школами аналіз типових помилок учасників тренінгів

Співробітники відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) під керівництвом начальниці Галини Микитів оприлюднили аналітичну довідку з аналізу помилок учасників тренінгу з написання ЗНО з біології, який проходив на базі вишу.

Викладачі біологічного факультету ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) свого часу розробили завдання для робочих зошитів, що використовувались під час безкоштовного пробного тренінгу із зовнішнього незалежного оцінювання на базі університету. Ця робота проводилися згідно з програмами пробних та основних сесій ЗНО попередніх років і згідно з програмою з біології 2020 року, яка оприлюднена на сайті Українського центру оцінювання якості освіти.

Цього року в пробному тренінгу з написання ЗНО з біології на базі ЗНУ взяли участь 203 майбутніх абітурієнти. Максимальну кількість балів, які вони могли набрати при виконанні всіх завдань трьох рівнів, складала 82 бали, які переводилися потім у 200 бальну систему. Перший рівень включав 38 питань, які мали по чотири варіанти відповідей, із яких лише один був правильний. Другий рівень складався із 8 завдань, у яких необхідно було встановити відповідність інформації, позначеної цифрами та буквами, й утворити логічні пари. У третьому рівні потрібно було вибрати із трьох стовпчиків правильну одну цифру. Загальний час на виконання всіх завдань – 150 хвилин. Після перевірки 203 робіт абітурієнтів, 14 робіт не набрали мінімальної кількості балів. У роботах абітурієнтів, які не набрали мінімальну кількість балів (не склали), у більшості випадках проблеми були із відповідями на питання періодів: молекулярного рівня організації життя та клітинного рівня організації життя.

 При оцінці робіт із мінімальними балами основні проблеми виникли при відповідях на питання розділу організмової організації життя, клітинного та молекулярного рівнів організації життя.

У роботах з отриманням середньої кількості балів у більшості випадків в учасників тренінгу були проблеми з відповідями на питання клітинного рівня організації життя.

Оцінюючи роботи абітурієнтів, представники біологічного факультету зауважили, що найбільше балів учасники тренінгу, загалом, втрачали при відповідях на завдання із встановленням відповідностей.

Також під час оформлення робіт були виправлення коректором та використання синьої пасти разом із олівцем, що не припустимо використовувати під час основної сесії ЗНО. Самі неправильні відповіді або виправлення при оцінці деяких робіт повністю або взагалі не зафарбовані, тож на основному ЗНО можуть не зарахувати відповідь на це питання. Також були роботи із використанням гумки, цього також не потрібно робити на основній сесії ЗНО: неправильну відповідь потрібно зафарбовувати, а так вона може не враховуватися.

Також зустрічалися роботи, у яких виділено три відповіді із чотирьох, дві з яких не зафарбовані, а тільки закреслені. У відповідях до завдань може бути тільки одна правильна відповідь, якщо відзначено 3 із 4, то відповідь не зараховується. При виправленні на іншу відповідь, квадрат із неправильною відповіддю потрібно зафарбувати повністю. У деяких бланках робіт повністю не було відзначено ніякої відповіді на запитання, тому ці завдання не зараховувалися.

При перевірці робіт із високими балами в середньому більшу кількість балів абітурієнти втрачали при відповідях на завдання із встановленням відповідностей.

У середньому найбільше учасників тренінгу не змогли відповісти повністю на 45 завдань із встановленням відповідностей еволюційних подій із геохронологічними подіями:

Увідповідніть еволюційні події (1–4) із геохронологічним періодом, у якому вони відбувалися (А–Д).

1 планування водоростей

2 панування голонасінних, плазунів

3 розквіт кам’яновугільних  лісів

4 виникнення покритонасінних

А кембрійський

Б девонський

В карбоновий

Г тріасовий

Д юрський

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

На 42 питання молекулярного рівня:

Увідповідніть визначення (1 – 4) та їх терміни (А – Д):

1 компонент клітинної оболонки бактерій

2 вірусний фермент

3 вірусна оболонка

4 бактеріальна спадкова структура

А транскриптаза

Б нуклеоїд

В нуклеотид

Г капсид

Д муреїн

 

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

На 44 питання на вирішення генетичних задач на схрещування із очікуваним розщепленням за умов незалежного успадкування  та повного домінування за всіма ознаками:

Увідповідніть комбінацією схрещування із очікуваним розщепленням за умов незалежного успадкування  та повного домінування по всіх ознаках

 

1 АаВв х АаВв

2 ААВв х АаВв

3 Аавв х ааВВ

4 АаВв х аавв

 

А 1:1:1:1

Б 1:1

В 3:1

Г 3:3:1:1

Д 9:3:3:1

 

А

Б

 

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

Також на 46 питання – відповідність екологічної групи гідробіонтів із прикладом організму, який до неї належить:

Увідповідніть екологічну групу гідробіонтів (1–4) із прикладом організму, який до неї належить (А–Д).

1 планктон

2 бентос

3 нектон

4 перифітон

 

А Живуть на різних субстратах у товщі води

Б Живуть у товщі води і здатні протистояти течіям

В Прикріплені до дна водойми, пересуваються по дну, заглиблюються у його товщу

Г Живуть у товщі води і не здатні протистояти течіям

Д Живуть на межі двох середовищ: водного та повітряно-наземного, використовуючи силу натягу водної плівки

 

А

Б

В

Г

Д

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

Викладачі ЗНУ висловлюють сподівання, що розроблені  ними зошити пробного тренінгу із ЗНО з біології допоможуть майбутнім абітурієнтам оцінити їх знання і підтягнути ті теми, у яких вони найбільш вразливі, для успішного проходження основної сесії ЗНО з біології. А викладачам біології – побачити всі недоліки майбутніх абітурієнтів для доповнення знань.

Звертаємо також увагу, що ви можете ознайомитися на сайті ЗНУ з уже оприлюдненими аналітичними довідками з аналізу типових помилок абітурієнтів:

- з української мови:

https://www.znu.edu.ua/cms/index.php?action=news/view_details&news_id=50609&lang=ukr&news_code=predstavniki-viddilu-douniversitetskoyi-pidgotovki--profori--ntatsiyi-ta-pratsevlashtuvannya-znu-oprilyudnili-rezultati-vikonannya-zavdan-iz-ukrayinskoyi-movi-ta-literaturi-pid-chas-treningu-iz-zno

- з української літератури:

https://www.znu.edu.ua/cms/index.php?action=news/view_details&news_id=50706&lang=ukr&news_code=do-uvagi-vstupnikiv--znu-nada---mozhlivist-oznajomitisya-z-analizom-najtipovishikh-pomilok-z-ukrayinskoyi-literaturi-uchasnikiv-treningiv-iz-napisannya-zno

- із математики:

https://www.znu.edu.ua/cms/index.php?action=news/view_details&news_id=50637&lang=ukr&news_code=do-uvagi-abituri--ntiv--znu-proponu---zvernuti-uvagu-na-analiz-rezultativ-bezkoshtovnogo-treningu-iz-zno-z-matematiki

- із географії:

https://www.znu.edu.ua/cms/index.php?action=news/view_details&news_id=50682&lang=ukr&news_code=do-uvagi-starshoklasnikiv--u-znu-oprilyudnili-analiz-tipovikh-pomilok-uchasnikiv-tsogorichnogo-probnogo-zno-z-geografiyi

 

Руслан Амінов, викладач кафедри фізіології,

імунології і біохімії з курсом цивільного захисту

 та медицини біологічного факультету

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Схожі новини