Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованець математичного факультету (тоді – фізичного), професор кафедри загальної математики Андрій Андрєєв
У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University), за ініціативи відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування, триває втілення проєкту «Історії успіхів випускників ЗНУ». До його реалізації активно долучаються й представники різних факультетів вишу. Черговий матеріал цієї рубрики присвячений розповіді про досвід професійного становлення й успіху професора кафедри загальної математики Андрія Андрєєва.
Андрій Миколайович із радістю погодився відповісти на запитання та поділився із нами своєю біографією. «Секрет успіху – це, насамперед, творчі та добрі люди, наставники, з якими я зустрівся в житті», – саме такою фразою талановитий педагог розпочав розповідь про себе.
Виявилось, що захоплення фізикою з’явилося у Андрія Миколайовича давно. «Ще з дитинства моїми захопленнями стали: винахідництво, читання науково-популярної літератури (зокрема, фізико-математичного напряму), образотворче мистецтво та подорожі Дніпром на моторному та вітрильному човнах. Багато часу проводив у майстерні свого дідуся – винахідника С. М. Мошкова, який завжди виховував у мене творче ставлення до праці. Разом із ним було розроблено та удосконалено багато цікавих пристроїв: водний катамаран, вітрильне судно, хвильова та вітрова енергетичні установки, електричні генератори, різні побутові пристрої тощо». Андрій Миколайович є володарем диплому та медалі переможця Міжнародної Варшавської виставки-ярмарку розробок винахідників та раціоналізаторів – 2012 року. Наш герой займався ще й художньою творчістю. Ці хобі вплинули на нього, тож він мріяв бути винахідником, моряком та навіть художником.
Нам було цікаво, з чого розпочалася любов до математики та фізики? Андрій Миколайович дав нам відповідь на це запитання: «Любов до технічних наук з’явилася тоді, коли потрібно було робити розрахунки саморобних пристроїв. Фізика та математика вже з дитинства здавалися для мене дуже цікавими і, головне, корисними, науками».
Після закінчення школи він пішов навчатися до Електротехнічного технікуму за спеціальністю «Монтаж і експлуатація електроустаткування промислових і громадських споруд». Отримав кваліфікацію молодшого спеціаліста-електрика. Під час навчання у технікумі зацікавився проблемою енергозбереження та енергоефективності, зокрема, альтернативною енергетикою. «Із вдячністю згадую свого наукового керівника по дипломній роботі у технікумі – М. В. Онікієнка, спільно з яким розробили вітроенергетичну установку для енергозабезпечення індивідуальних господарств. Цей напрям мав продовження, коли очолював навчально-наукову лабораторію енергозбереження та енергоефективності ЗНУ», – зазначає Андрій Михайлович.
Професор із теплотою згадує про свої студентські роки та своїм наставників: «Ще під час навчання у технікумі познайомився із колишнім деканом фізичного факультету ЗНУ – доцентом Олексієм Осиповим, який зацікавив мене навчанням на фізичному факультеті, а потім був для мене авторитетним наставником під час навчання та подальшої роботи. Під час навчання в університеті з особливою теплотою згадую дружній колектив студентів та викладачів фізичного факультету. Ще студентом брав участь у науково-дослідницькій роботі, що була пов’язана з дослідженням міжзеренних границь текстурованої електротехнічної сталі. Творчу групу студентів та аспірантів очолював доцент Л. М. Шейко – знаний вчений та чудовий лектор. Проте моїм професійним науковим напрямом стала «Теорія та методика навчання фізики». Цим напрямом я зацікавився, завдяки знайомству з моїм майбутнім науковим керівником – доцентом Ю. П. Мінаєвим. Саме під його творчим впливом відбувалася подальша моя наукова та педагогічна діяльність. Неабияку вдячність також висловлюю моєму науковому консультанту – професору О. І. Іваницькому, який створив на очолюваній ним кафедрі фізики та методики її викладання справжній осередок наукової творчості та всіляко сприяв становленню молодих науковців-методистів».
Андрій Михайлович з великою теплотою розповідає й про свою професію: «Без перебільшення можна стверджувати, що спеціальність “Середня освіта (Фізика)”, керівником освітньої програми якої я виступаю, є дуже актуальною у наш час. Адже саме фізико-технічний та фізико-математичний напрями освіти є підґрунтям для інноваційного розвитку країни».
Катерина Саркісова, Економіко-правничий коледж