Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Студенти освітньої програми «Середня освіта (українська мова і література)» прозвітували про результати педагогічної практики

Студенти освітньої програми «Середня освіта (українська мова і література)» прозвітували про результати педагогічної практики

Студенти освітньої програми «Середня освіта (українська мова і література)» прозвітували про результати педагогічної практики
01.06.2020 16:37 Все Головні новини Факультети Філологічний ZNU Zaporizhzhia National University філологічний факультет освітній процес дистанційне навчання навчальна педагогічна практика

Навчальна педагогічна практика – важливий складник формування практико-орієнтованих компетентностей наших студентів – майбутніх учителів-словесників. Протягом другого семестру студенти 2 курсу філологічного факультету освітньої програми «Середня освіта (Українська мова і література)» Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University) проходили безвідривну навчальну педагогічну практику, вперше випробувавши себе в ролі учителів української мови та літератури.

І навіть карантин не став на заваді проведенню навчальної педагогічної практики, а лише надав нові можливості для використання як традиційних, так й інформаційно-комунікаційних технологій на практиці: для організації дистанційного проходження практики викладачі скористалися програмами для електронного забезпечення навчання Moodle (СЕЗН) та Google Classroom й сервісом для організації онлайн-конференцій та відеозв’язку Zoom. Щотижня проводились онлайн-консультації зі студентами у відповідності до розкладу; обговорювалися теоретичні питання методики викладання мови та літератури, використання інноваційних технологій навчання, зокрема інформаційно-комунікаційних й особливостей організації процесу навчання у дистанційному форматі; студенти вчилися використовувати онлайн-інструменти та програми для створення сучасних дидактичних засобів навчання.

На підсумковій конференції, організованій її керівниками Іриною Бакаленко, Валентиною Кравченко, Оксаною Проценко, викладачі та студенти обговорили важливі питання пошуку шляхів взаємодії із сучасними школярами, представниками покоління Z, впровадження традиційних та новітніх технологій навчання, формування іміджу вчителя-словесника.

«Родзинкою» підсумкової конференції стала форма проведення онлайн-заходу: студенти презентували свій перший досвід у ролі вчителя-словесника та класного керівника, свої досягнення, осмислили труднощі, над подоланням яких ще треба працювати. А презентації онлайн-щоденників за підсумками практики дозволили їм поділитись своїми враженнями про педагогічну практику, невеличкий досвід спостереження за навчальним процесом у школі, створення сучасних дидактичних засобів із використанням різноманітних онлайн-інструментів, перші кроки на шляху до професійної майстерності.

Під час навчальної педагогічної практики студенти разом із викладачами провели різноманітні профорієнтаційні онлайн-заходи: виступали з розповідями про професію філолога та її переваги, про навчання на філологічному факультеті і у Запорізькому національному університеті загалом, а також запрошували завітати в гості на факультетські й університетські заходи.

Своїми враженнями про навчальну педагогічну практику поділилась Анастасія Мітєва: «Наша навчальна педагогічна практика почалась у школі, але через карантинні заходи перейшла в онлайн-режим. Онлайн-консультації дозволили не тільки повторити теоретичний матеріал з методики викладання мови та літератури, але й освоїти різноманітні онлайн-інструменти для створення сучасних дидактичних засобів. Тренінг із медіаграмотності, а в подальшому – створення вправ із цієї теми дозволить не тільки нам бути медіаграмотними, але й сформувати інфомедійну грамотність наших майбутніх учнів. А ще нас очікували зустрічі зі студентами інших закладів вищої освіти на спільних заняттях та майстер-класи від «зіркових» та досвідчених учителів. Із завершенням практики з впевненістю можу сказати: тепер в багажі кожного із нас залишиться багато інтерактивних вправ та онлайн-інструментів, а це найголовніше для сучасного вчителя!».

Для Юлії Реви навчальна педагогічна практика промайнула, як одна мить, і стала періодом збагачення новим досвідом, допомогла реалізувати набуті теоретичні знання й відкрила шляхи для подальшого зростання: «Протягом перших тижнів практики у Запорізькій гімназії № 2 ми познайомитись із директором гімназії Валентиною Кравченко, завучами  та вчителями-словесниками. Нас дуже привітно зустріли у школі, провели екскурсію навчальним закладом. А потім – ми відвідували уроки у закріплених за нами класах та спілкувались з учнями. Через карантинні заходи наша активна практика у школі припинилась, але консультації з навчальної педагогічної практики та методична підготовка до майбутньої професійної діяльності продовжилась в онлайн-форматі. Ми навчились створювати цікаві інтерактивні вправи та користуватись онлайн-інструментами. А ще ми вчились бути медіаграмотними, бо у сучасних умовах це дуже важлива практична компетентність. Чекаємо активної педагогічної практики, щоб повернутись у шкільні класи і продемонструвати учням “методичні родзинки”, які ми створили для уроків української мови та літератури».

Марія Занімонцева зазначила: «За час проходження навчальної педагогічної практики розвивались мої особисті якості майбутнього вчителя: любов до дітей, громадянськість, колективізм, толерантність, креативність, професійна працездатність, відповідальність, інтелігентність, ерудованість, тактовність тощо. Для себе я зробила висновок, що робота вчителя є кропіткою. Вчитель повинен викликати зацікавленість зі сторони учнів та бути для них авторитетом. Також учитель повинен бути спроможним знаходити підхід до кожного учня окремо, адже кожен учень є індивідуальністю і потребує розуміння».

Керівники практики відзначили зростання уваги та зацікавленості студентів до обраної професії, їхy’ сумлінне ставлення до набуття професійних умінь та навичок, успішну апробацію отриманих теоретичних знань в умовах професійної діяльності у школі, підвищення професійної компетентності майбутніх учителів-словесників.

На думку Ірини Бакаленко, інноваційні технології навчання, зокрема система електронного забезпечення навчання Moodle, сервіси Google та система відео-конференцій ZOOM та різноманітні онлайн-інструменти дозволяють створити єдиний освітній простір, активізувати запровадження сучасних засобів та методів навчання з орієнтуванням на інформаційні технології, поєднати традиційні та інноваційні технології навчання; дають можливість індивідуалізувати освітній процес; сприяють підвищенню мотивації до навчання, активізації пізнавальної діяльності студентів та якісній підготовці майбутніх учителів-словесників.

 

Кафедра української літератури

 

Схожі новини