Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Уперше студенти факультету журналістики захищали творчі проєкти

Уперше студенти факультету журналістики захищали творчі проєкти

Уперше студенти факультету журналістики захищали творчі проєкти
26.06.2020 10:06 Все Головні новини Факультети Журналістики Факультет журналістики захист творчих проєктів новації творчі роботи

Цього року студенти факультету журналістики вперше захищали творчі проєкти, які, на думку викладачів, стали чудовою формою підбиття підсумків чотирирічного навчання бакалаврів. Цей рік для факультету журналістики відзначився низкою позитивних перетворень у навчанні студентів. Такі трансформації зумовлені намаганнями викладачів урахувати запити сучасних роботодавців та відповідно підготувати майбутніх спеціалістів. Прагнення викладачів факультету до підвищення якості освіти майбутніх журналістів, рекламістів, фахівців зі зв’язків із громадськістю, видавничої справи та редагування спонукали до актуалізації такої форми підсумкової атестації бакалаврів, як творчий проєкт.

Творчі проєкти стали цьогорічним новаційним студентським видом роботи на факультеті журналістики. На думку викладачів, така форма навчання відкрила нові перспективи. Адже це дало можливість відстежити засвоєні студентами знання у їх практичній реалізації, простежити зростання фаховості випускників, відзначити їх творчий потенціал та доробок. Своєю чергою, студенти мали можливість презентувати результати здобутих упродовж чотирьох років навчання знань та умінь і втілити їх у практичній діяльності. Як зауважує завідувачка кафедри теорії комунікації, реклами та зв’язків із громадськістю, професорка Віта Березенко, «факт запровадження творчої проєктної діяльності на факультеті журналістики ще й пов’язаний із тим, що сьогодні  метод проєктів виступає одним із прогресивних методів освітніх технологій ХХІ століття, оскільки спрямований на духовне та професійне становлення особистості, оволодіння нею різними способами творчої, дослідницької діяльності. І, дійсно, аналізуючи сутність та специфіку застосування методу проєктів у навчальному процесі, колектив факультету відмічає його творчий, перетворювальний характер і наголошує, що саме участь у проєктах сприяє студентській активності, творчості, впевненості студентів, формуванню у них дослідницьких навичок та інтеграції знань».

При цьому, Віта Березенко наголошує на різноманітності проблематики творчих проєктів рекламістів та фахівців зі зв’язків із громадськістю. Зокрема, «Робота дитячого благодійного центру «Школа Життя» робота під час епідемії та карантинних заходів» (Д. Бєлова), «Екологічний піар: перспективи розвитку на регіональному ринку» (Д. Мацола, Д. Гарькава, В. Олійник, Є.Парфентьєва, Л.Багдасарян), «Рекламування закладів швидкого харчування засобами друкованої та зовнішньої реклами» (В.Бутко). Своєю чергою, доцент кафедри теорії комунікації, реклами та зв’язків із громадськістю Наталя Санакоєва відзначила, що значні успіхи у професійній реалізації мають студентки, які працювали в іміджевому відділі факультету журналістики: Антоніна Сєрищева, Олександра Сидоренко, Олена Політова, Анна Яцків. Вони упродовж трьох років займаються просуванням офіційної сторінки факультету у Facebook. Основними завданнями, які вони поставили перед собою у цьому році, – були:

-         створення і популяризування офіційного акаунту факультету в Instagram (https://instagram.com/znu_zhurfak?igshid=hvshf0g0bfkz );

-         проєктування Telegram-бота для абітурієнтів (journalism_ZNU_bot);

-         розробка та реалізація проєкта «Кейси_ZNU_zhurfak» завдяки якому внутрішня громадськість факультету та абітурієнти можуть ознайомитися із найкращими зразками проєктної діяльності студентів факультету журналістики  (@cases_znu_zhurfak).

Кількість матеріалів у їх творчих портфоліо – близько 350.

Як творчий доробок студенти продемонстрували і ті свої роботи, які виконували  під час практичних та лабораторних занять, проходження навчальних та виробничих практик, так зване творче портфоліо студента.

Із захопленням розповідаючи про творчі здобутки випускників кафедри журналістики, її завідувачка Юлія Любченко поділилася своїми враженнями про такий вид роботи: «Цьогоріч уперше ми зі студентами працювали над творчим проєктом із фаху. Колектив кафедри журналістики вирішив, що це чудова нагода для студентів презентувати своє портфоліо, тобто творчий доробок, який вони збирають протягом усіх років навчання на бакалавраті. Проте ми не хотіли обмежувати студентів, тому альтернативою міг бути окремий проєкт, який створювався протягом останнього року навчання. При цьому серед випускників бакалаврату були й такі, які, маючи потужне портфоліо, що нараховує 100-150 матеріалів, виявили бажання і створили ще й окремий проєкт. Це могли бути цикли телевізійних сюжетів, нарисів, цикли радіопередач, інтерв’ю, розроблені інтернет-сайти тощо».

Так, серед робіт четвертокурсників спеціалізації «Радіомовлення» можна виділити програми про музикантів Влади Хомутової, передачу про тварин Катерини Пішко, сатиричний проєкт Дарини Дудченко. Студенти зі спеціалізації «Інтернет-журналістика» переважно створювали власні сайти. Проєкт Валерії Мосейченко «Utopia Fandom» адресований підліткам, які цікавляться іграми, фільмами, книгами. Євген Терещенко презентував свій потужний доробок із понад 200 матеріалів. Серед них і ті, що опубліковані на сайті газети «День». Телевізійні проєкти дали можливість студентам оволодіти низкою професій. Наприклад, навички режисера продемонструвала Шахсанам Біналієва, яка вже працює помічником режисера на каналі «1+1». Роботу монтажера на студентських програмах опанувала Анастасія Третяк, яка працює на відповідній посаді в ТОВ «Шеллі Арт Відео». На редакторському фасі спеціалізується Анастасія Куркіна, працюючи на ТК «ТВ-5». Загалом більшість випускників бакалаврату вже працюють у місцевих і всеукраїнських ЗМІ, що є показником зануреності студентів у таку цікаву, але складну професію.

Незважаючи на те, що захисти творчих проєктів відбулися в умовах карантину, завідувачка кафедри видавничої справи та редагування Тетяна Плеханова зауважила, «що це нітрохи не завадило отримати задоволення від яскравих за змістом та професійно оформлених студентських доробків. А студентам було цікаво ще раз скористатися можливостями платформи ZOOM, почути думку викладачів та коментарі від одногрупників».

Так, під керівництвом викладачів кафедри випускники бакалаврату презентували проєкти як вже існуючих електронних, так і макети друкованих видань. Зокрема, Дмитро Ковальов презентував створений та монетизований ним Інтернет-журнал «MOST», яким уже користуються мешканці Запоріжжя, а Наталка Гнатів ініціювала сайт для фанатів «Marvel», де можна знайти чимало зібраної нею інформації про продукцію компанії. Поліна Боровик познайомила присутніх із результатами реалізації своїх умінь та навичок у комп’ютерній графіці на сторінках квітневого номера журналу «VIP club», де дівчина працювала дизайнером. Сергій Губа, Тетяна Жогло та Ірина Горчакова започаткували цілий розділ на сайті кафедри видавничої справи та редагування. Розділ орієнтований на абітурієнтів, а тому містить цілу низку інтелектуальних ігор на перевірку знань, пов’язаних із фахом, тестових та інтерактивних завдань. Марина Балабан та Дар’я Ясінова створили електронний словник з редакторсько-видавничої діяльності, де навели тлумачення понад 500 професійних термінів та понять. Словником зможуть користуватися всі охочі після публікації на сайті кафедри. Поліна Черненко та Марина Бабак розробили бот, пов’язаний із правописом української мови, де в режимі онлайн можна миттєво перевіряти себе на знання норм літературної мови та, як результат, ставати грамотнішими та освіченішими. Анастасія Шевченко створила цілий пакет мультимедійної інфографіки про Запорізький національний університет, що популяризуватиме заклад освіти на будь-яких ресурсах. Анастасія Каташинська та Андрій Тогобіцкий уклали профорієнтаційну брошуру про освітню програму, де на 24 сторінках виклали актуальну інформацію про діяльність кафедри як структурного підрозділу факультету журналістики та потенційні можливості студентів і випускників. Також Сергій Ужва презентував свій персональний сайт-портфоліо редактора, а Богдан Малих – макет глянцевого журналу для автолюбителів. Відзначимо, що більшість студентів уже працюють за фахом.

Загалом, відзначаючи ефективність новітнього підходу, Віта Березенко зауважує, що «реалізація творчих проєктів студентами-журналістами, рекламістами, піарниками та фахівцями з видавничої справи та редагування сприяла розвитку в них комунікативних, творчих і дослідницьких здібностей, удосконалила вміння використовувати різні способи опрацювання інформації,  сприяла підвищенню мотивації до отримання нових знань, розвитку вмінь продукувати, аргументувати та доводити свої ідеї, критично мислити, мати самостійний погляд на події та явища, осмислювати свої можливості та усвідомлювати власні ролі під час роботи у команді».

 

Факультет журналістики

 

Схожі новини