Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка факультету журналістики, рекламістка глобальної мережі «McCann», креативна копірайтерка Ольга Левицька

Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка факультету журналістики, рекламістка глобальної мережі «McCann», креативна копірайтерка Ольга Левицька

Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка факультету журналістики, рекламістка глобальної мережі «McCann», креативна копірайтерка Ольга Левицька
01.10.2020 09:19 Все Головні новини Відділ доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування Історії успіхів випускників ЗНУ Факультети Журналістики ZNU Zaporizhzhia National University факультет журналістики відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування пресслужба проєкт історії успіхів випускників ЗНУ

У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) триває реалізація масштабного профорієнтаційного проєкту «Історії успіхів випускників ЗНУ». Сьогодні у його рамках пропонуємо вашій увазі розмову з вихованкою факультету журналістики, рекламісткою в глобальній мережі «McCann», креативною копірайтеркою Ольгою Левицькою, яка поділиться розповіддю про професійне становлення й секретами успіху.

- Пані Ольго, Ви – успішна рекламістка. Як би Ви могли представити себе, якщо треба було б зробити саморекламу?

– Креативна копірайтерка. Вимираючий вид homo sapiens, який працює за спеціальністю.

- Ви – студентка першого набору на спеціальність «Реклама та PR». Чи були від цього якісь особливі відчуття? Поділіться спогадами про свої студентські роки.

– Бути першим «рекламним млинцем» на факультеті – круто. Ми вчилися разом із викладачами, але на куражі всі класно впоралися. Я кайфувала від пар зі спеціальності. Особливо, коли ми пройшли етап мертвих маркетологів, і перейшли до книжок сучасних рекламістів. Але найкрутіше починалося, коли приходили рекламісти-практики.

- Чого найголовнішого Ви навчилися під час навчання на факультеті журналістики?

– Найкраще на факультеті – це практика з першого курсу. Два стажування на рік – чудовий спосіб навести фокус і зрозуміти, де ти себе бачиш у рекламі.

- Коли Ви почали працювати за спеціальністю? Чи важко було знайти роботу після університету? Які у Вас враження від роботи в агенції «Hashtag»?

– Після 1 курсу пішла на практику в рекламний журнал, а через місяць мене взяли у штат. Це був класний досвід, але я завжди хотіла вигадувати рекламу, яку мама побачить по ТБ. Копірайтеру легко знайти роботу й під час навчання, й після університету.

У Запоріжжі можна спокійно працювати SMM-щиком, SEO-шником або просто райтером. Щоб вигадувати креативну рекламу для ТБ, треба їхати до Києва. Роботи там усім вистачає.

Моя перша робота в креативній рекламі була в SMM-агентcтві «Hashtag». Це класна команда, яка веде соцмережі брендів рівня «Nivea», «Vodafon», «Multiplex». Найкраще в SMM – динаміка та сміливість. У порівнянні з ТБ-роликом, пост у соцмережах коштує копійки. Тому клієнт охочіше купує сміливий креатив. Ідеальна ситуація, щоб набити руку у вигадуванні ідей на швидкість.

- Зараз Ви працюєте в агенції «McCann Kyiv». Це – глобальна рекламна мережа, що охоплює весь світ. Як Ви почали працювати в McCann? Розкажіть про свою роботу, реалізовані проєкти.

– Раніше про «McCann» знала тільки одне – там ходить легендарний креативний директор (привіт, Женю Камінський!), який виховав половину топових українських рекламістів. Я подавалася на вакансію без особливих надій. У моєму портфоліо був тільки SMM. Але, вочевидь, пристойно зробила тестове завдання. Уже 2 роки працюю в офісі з такою кількістю нагород Effie, що ними підпирають двері та лущать горіхи.

Пам’ятаю, що під час знімання мого першого ролику, герой мав стрибати з парашута. Для сцени його підчепили на високий кран, а знизу піддували гігантським вентилятором. Під час надцятого дубля щось пішло не так, і актор мало не гепнувся лицем у вітродуй. Я тоді подумала, що треба вигадувати дуже-дуже-дуже хороші ролики, якщо збираюся й далі так ризикувати людьми.

Треба зізнатися: кожен рекламіст мріє знімати не тільки рекламу. Цього року ми в «McCann» зробили крутий соціальний проєкт із «Mastercard». Вирішили прокачати уроки музики в школах і підняти їх на один рівень з алгеброю й англійською. Для анонсу кампанії відвідали звичайну київську школу та влаштували дітям урок-сюрприз із «Монатиком». Це була найемоційніша зйомка в моєму житті.

- Як відрізняється професійне життя всередині локальної агенції та частини глобальної мережі?

– Для креативника особливої різниці немає. Робота скрізь однакова, але «плюшки» у мереж є. Під час карантину ми щотижня слухали онлайн-лекції топових рекламістів «McCan»n з усього світу. Ще є програма креативного обміну між агенціями. До пандемії копірайтер із Києва мав можливість поїхати, наприклад, у Румунію, і тиждень працювати в тамтешньому «Маккені».

- Ви також працюєте копірайтеркою. Можете виокремити основні правила, якими ви керуєтеся під час створення текстів?

– Тексти – 5% роботи креативного копірайтера. Це логічно в світі, де більшість реклами переглядається на смартфоні без звуку. Переважно я працюю над ідеями та концептами. У класній ідеї, про мене, мають бути дві речі: неочікуваність і простота. Ідеально, якщо в рекламі ще є інсайт. Це момент, коли людина дивиться ролик і каже: «Точно підмітили! Ви що, слідкуєте за мною, кляті рекламники?».

- Якби існувала машина часу, що б Ви порадили собі сімнадцятирічній?

– Вчити англійську. Тоді моя перша зустріч із норвезьким режисером пройшла б менш awkward (ніяково).

- Щоб Ви порадили студентам й абітурієнтам?

– Спеціальність «Реклама і PR» суперширока. Я буду радити тим, хто хоче стати креативним копірайтером або артдиректором. Із першого курсу працювати не тільки на заліковку, а й на портфоліо. Брати участь у студентських фестивалях реклами. Не «забивати» на практику. Раз на день заходити на adsoftheworld.com – дивитися круту іноземну рекламу. Раз на тиждень читати розділ «Креатив» на mmr.ua, щоб розуміти, куди проситися на стажування та на роботу. Менше читати Бегбедера.

 

Ксенія Вербицька

 

 


Схожі новини