Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Чергове засідання Науково-методичної ради ЗНУ провели в онлайн-режимі

Чергове засідання Науково-методичної ради ЗНУ провели в онлайн-режимі

Чергове засідання Науково-методичної ради ЗНУ провели в онлайн-режимі
23.10.2020 10:02 Все Головні новини ZNU Zaporizhzhia National University Науково-методична рада освітній процес практика освітні програми дистанційне навчання школа педагогічної майстерності

Днями в Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) відбулося засідання Науково-методичної ради. Захід, присвячений темі «Організація та навчально-методичне забезпечення практичної підготовки із застосуванням дистанційних технологій навчання в умовах епідеміологічної небезпеки поширення Covid-19», проходив у форматі online під керівництвом голови НМР, проректора з науково-педагогічної та навчальної роботи Олександра Гури, заступника голови НМР Людмили Нестеренко. У засіданні взяли участь методисти навчального відділу й голови науково-методичних рад усіх факультетів університету та інженерного навчально-наукового інституту ЗНУ.

Відкриваючи засідання науково-методичної ради ЗНУ, Олександр Гура наголосив на тому, що у фокусі сьогоднішніх завдань університету знаходяться освітні програми, які були відкриті та запроваджені в ЗНУ останнім часом. Він зазначив, що необхідно обговорити й конкретизувати зміст програм з тим, щоб вони забезпечували достатній рівень обізнаності випускників університету, а також робили їх конкурентоспроможними на ринку праці відповідно до міжнародних викликів. На даний момент, зазначив Олександр Іванович, українські виші, зокрема Запорізький національний університет, працюють у своєрідному гібридному режимі, але попереду, з усією очевидністю, на нас чекає дистанційний освітній процес в повному обсязі. І до цього треба підійти з усією відповідальністю.

Під час обговорення та рекомендування до затвердження освітньо-професійних програм (та програм зі змінами) для бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти відповідно до стандартів вищої освіти обговорювалися такі програми: «Фінанси держави та підприємницьких структур»; «Промисловий менеджмент»; «Архітектура та містобудування», «Інформаційна економіка»; «Управління державними та місцевими фінансами»; «Управління фінансами підприємницьких структур». Обговорення освітньо-професійної програми «Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології» було відкладено до наступного засідання НМР.

Після доповідей їхніх гарантів Андрія Банаха, Валентини Воронкової, В’ячеслава Глущевського, Наталії Метеленко, Олександра Шапурова відбулося жваве обговорення програм за участю проректора з науково-педагогічної та навчальної роботи Олександра Гури, який наголосив на необхідності ретельної перевірки можливості присвоювати кваліфікацію інженера для випускників-іноземців як на рівні бакалавра, так і для магістра. До роз’яснень з цього приводу долучилася Людмила Нестеренко. Учасники засідання ухвалили рішення доопрацювати це питання до того, як виносити його до засідання вченої ради.

Також відбулося обговорення проблем проходження практик для студентів. Дуже змістовними булі звіти відповідальних за організацію практик в умовах як адаптивного, так і «жорсткого» карантину Ірини Бакаленко (філологічний факультет), Ольгі Каніболоцької (факультет іноземної філології), Тетяни Іванюхи (факультет журналістики), Івана Колобердянка (економічний факультет), Ірини Кальонової ( Факультет фізичного виховання, здоров'я та туризму).

Окремо пролунала тема використання інформативних ресурсів наукової бібліотеки ЗНУ як однієї з можливих баз практики. Директор наукової бібліотеки Ніна Чала підтвердила готовність співробітників бібліотеки приймати студентів на практику, тим більш, що такою можливістю вже скористалися студенти історичного факультету, факультету іноземних мов (спеціальність 2німецька мова (переклад)»).

До обговорення теми організації та ефективності практик долучився Дамір Бікулов (факультет менеджменту), який зазначив, що хоча він і не відповідає за практику, має підняти дуже важливе і цікаве питання. Для факультету менеджменту місцем проходження практики є офіси, й весняна практика показала, що керівники підприємств обмежують студентам доступ до своїх ресурсів і працівників тощо. «Ми, – зазначив Дамір Тагірович, – звернулися до досвіду колег, зокрема, технічних закладів вищої освіти, де є практики на виробництві, щоб дізнатися, як саме вони виходять з такої ситуації. Таким рішення стало цікаве й корисне методичне забезпечення – симулятори діяльності підприємств. Ці симулятори охоплюють всі процеси, які відбуваються на підприємстві, і дають можливість студентам відчути себе на роботі, працювати на віртуальному підприємстві». Як сподіваються на факультеті, вже з початку практики у листопаді з’являться дані від стейкхолдерів, що надасть можливість змоделювати своє віртуальне підприємство, проводити на базі нього методичного забезпечення різноманітні практики.

У всіх виступах доповідачів, відповідальних за практики, йшлося про неможливість або складність для студентів отримати повноцінний практичний досвід, поспілкуватися з фахівцями підрозділів, отримати доступ до інформації про роботу підприємства в тому чи тому напрямку. Навіть директори шкіл інколи не допускали практикантів до школярів. Зрозуміло, керівники практик робили все можливе, щоб допомогти студентам отримати максимум практичних навичок. На допомогу приходили такі підрозділи ЗНУ, як міжнародний відділ, пресслужба. Цікавою у цьому розрізі була інформація, якою поділилася за дорученням Вероніки Дорошенко (голови НМР факультету фізичного виховання, здоро’я та туризму) пані Ірина Кальонова. На кафедрі фізичної терапії та ерготерапії задля ефективної організації практик було створено цільову групу в Viber за участю фізичних терапевтів Обласної клінічної лікарні, студентів кафедри та викладачів. Фахівці лікарні демонстрували студентам обладнання та роботу з пацієнтами. Студенти вдома намагалися повторити побачені вправи на членах своїх родин. Виконану роботу розміщали у Viber, де отримували від лікарів поради й оцінки за проходження того чи іншого практичного заняття.

Оригінальне й ефективне вирішення питання з педагогічними практиками було запропоновано Олександром Гурой. На думку Олександра Івановича, університету треба на шкільній системі Moodle створити свої, власні школи, де могли б проводити заняття й студенти-практиканти, й викладачі: школу фізики, школу біології, школу економіки, школи іноземних мов тощо. «Два тижні тому у нас проходила нарада на базі РОНІК (Регіонального освітньо-наукового інноваційного комплексу), і коли ми озвучили директорам шкіл ідею з електронною школою, у них по-справжньому розгорілися очі», – наголосив він.

Підбиваючи підсумки обговоренням, Олександр Іванович звернувся до керівників практиками з проханням ще раз перевірити в положеннях, як саме там прописано проведення практики вразі переходу на дистанційну форму освітнього процесу.

Завершував порядок денний виступ керівника Школи педагогічної майстерності Ольги Юдіної «Про затвердження робочої програми Школи педагогічної майстерності». Ольга Володимирівна висловила сподівання, що всі присутні вже ознайомилися з програмою, нагадала її структуру, цілі та розділи.

Олександр Гура звернув увагу присутніх на наступне: необхідно довести до відома всіх викладачів інформацію про Школу педагогічної майстерності. Ті, в кого є питання щодо проведення занять у дистанційному режимі, можуть записуватися в групи. Тих, хто достеменно розібрався в організаційних і методичних питаннях, пов’язаних із дистанційним навчанням, прохають приєднатися до проведення занять у Школі. Також пролунало прохання організувати на факультетах і в інженерному навчально-науковому інституті кабінети та 2-3 робочі місця (комп’ютери, відеокамери тощо) для тих, в кого немає можливості приєднатися до дистанційної освіти через технічні причини.

Присутнім нагадали, що Науково-методична рада відкрита для обговорення, приймає пропозиції для оптимізації освітнього процесу в умовах карантину.

 

 

Схожі новини