Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Команда проєкту «DIRUT» програми «Erasmus+» долучилася до воркшопів Національної туристичної організації України

Команда проєкту «DIRUT» програми «Erasmus+» долучилася до воркшопів Національної туристичної організації України

Команда проєкту «DIRUT» програми «Erasmus+» долучилася до воркшопів Національної туристичної організації України
16.11.2020 15:07 Все Головні новини Факультети Економічний Фізичного виховання ZNU Zaporizhzhia National University економічний факультет факультет фізичного виховання здоров’я та туризму відділ міжнародних зв’язків проєктна діяльність воршоп

Упродовж семи днів (3-10 листопада 2020 р.) представники проєкту «Диверсифікація сільського туризму через збалансованість та креативність: поширення європейського досвіду в Україні / DIRUT» (один із переможців конкурсу програми «Erasmus+» за напрямом Жана Моне 2020 р.), зокрема координаторка проєкту, доцентка кафедри міжнародної економіки, природних ресурсів та економіки міжнародного туризму економічного факультету, к.е.н. Наталя Венгерська, учасники команди – професорка кафедри туризму та готельно-ресторанної справи факультету фізичного виховання, здоров’я та туризму, д.п.н. Лариса Безкоровайна та начальниця відділу міжнародних зв'язків ЗНУ Аліна Осаул – долучилися до онлайн-воркшопів Національної туристичної організації України (НТОУ).

Представники НТОУ провели заходи щодо розвитку туристичних продуктів для східних регіонів України (Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Луганської та Харківської областей) з використанням програми Zoom. Основною метою воркшопів було надання практичних рекомендацій з маркетингу, організації, розвитку туристичних напрямків для регіональних і локальних організацій із маркетингу дестинацій, представників влади, місцевих громад, бізнесу та всіх бажаючих задля створення відкритої бази (GIS мапи) туристичних дестинацій регіонів України.

Семінари проводили експерти НТОУ: Матіас Брандт – Міжнародний експерт з Німеччини, радник НТОУ з питань побудови системи DMO в Україні, Іван Ліптуга – Президент НТОУ, голова ТК169 стандартизації у галузі туризму, Марія Юхновець – Президент Асоціації в'їзних туроператорів України та керівник багатопрофільного туристичного оператору «SPUTNIK KYIV DMC».

Експерти НТОУ зазначили, що пандемія COVID-19 скоротила обсяги міжнародного туризму більш ніж на 70%. Однак пандемія розглядається експертами не лише загроза, а й можливість розвиватися та отримувати новий досвід для туристичних дестинацій та бізнесу. Упродовж цього часу українська туристична галузь має шанс переосмислити роль туризму на національному, регіональному та місцевому рівнях, вдосконалити маркетингову політику туристичних підприємств та просувати туристичні продукти на міжнародному та внутрішньому ринку. Тому НТОУ активно продовжує серію навчально-практичних воркшопів для туристичних дестинацій із розробки туристичних продуктів у регіонах України.

У воршкшопах взяли участь представники обласних та міських адміністрацій, територіальних громад, організацій із маркетингу дестинацій, бізнес-асоціацій, локальних туристичних операторів, туристичних інформаційних центрів, університетів (Дніпропетровська, Донецька, Запорізька, Луганська та Харківська області).

Програма воркшопів була захоплюючою та структурованою. Зокрема, День 1 – «Теорія», День 2 – Практичні заняття», День 3-6 – «Самостійна робота», День 7 – «Презентація розроблених продуктів». 10 листопада презентували десятки туристичних продуктів. Учасники проєкту «DIRUT» Наталя Венгерська та Лариса Безкоровайна представили туристичний продукт «Етнокультура та креатив Запорізького краю. Зв’язок поколінь».

Також до даного заходу долучилися студенти 3 курсу спеціальності «Туризм», у яких викладає Лариса Безкоровайна. Студенти відзначили, що їм було дуже цікаво подивитися розроблені презентації туристичних продуктів від представників Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Луганської та Харківської областей.

За словами Президента НТОУ Івана Ліптуги, воркшопи стали платформою для отримання повної та чіткої картини про різноманіття головних туристичних пропозицій всіх регіонів, що надасть можливість сформувати єдину відкриту базу на сайті Національної туристичної організації України. На початку 2021 року всі туристичні продукти нанесуть окремим шаром на GIS-мапу, а також надрукують у каталозі та Z-мапі України.

Кожен рік Мережа знань НТОУ визначає тему туристичного року. 2020 рік мав назву «Туризм і розвиток сільських територій». Для внутрішнього туризму, зокрема сільського, зеленого та екотуризму 2020 рік став одночасно і викликом з огляду на пандемію, а з іншого боку, відкрилися нові можливості для удосконалення діяльності агросадиб з огляду на те, що українці почали цікавитися турами вихідного дня у сільську місцевість. Протягом останніх двох років завдяки Національній туристичній організації України на основі плідної та системної співпраці з регіонами України здійснюється робота над розвитком мережі організацій із маркетингу дестинацій. У цьому контексті співробітництво НТОУ, сільських громад, туристичного бізнесу та представників освіти є надзвичайно перспективним, що й спонукало команду «DIRUT» узяти участь у воркшопах.

Варто зазначити, що для команди проєкту Ж. Моне «DIRUT» воркшопи мали значну кількість позитивних моментів. По-перше, координаторка проєкту Наталя Венгерська та учасники команди Лариса Безкоровайна й Аліна Осаул отримали значний обсяг практичних знань й обмінялися власним досвідом, що сприяло синергетичному ефекту для проєкту.

По-друге, команда «DIRUT» завдяки презентації міжнародного експерта, радника НТОУ Матіаса Брандта отримала нові знання про європейський сільський туризм, зокрема особливості його організації в Німеччині. У свою чергу, президентка Асоціації в'їзних туроператорів України та керівниця багатопрофільного туристичного оператору «SPUTNIK KYIV DMC» Марія Юхновець надала змістовні практичні рекомендації щодо розробки туристичного продукту та шаблони згідно яких всі учасники воркшопів представили власні продукти.

По-третє, захід дав можливість команді «DIRUT» налагодити комунікації з представниками влади, місцевими громадами, малим та середнім бізнесом у галузі туризму, агросадибами, що стане корисним задля ефективного співробітництва та поширення результатів проєкту.

Зокрема, у 2020-2023 рр. в рамках проєкту проведуть змістовні дискусії із зовнішніми експертами під час наукової конференції «Проблеми та перспективи впровадження європейського досвіду диверсифікації сільського туризму в Україні на засадах креативності та збалансованості», засідання круглого столу «Інтеграція освіти, науки та бізнесу», навчальної екскурсії до провідних підприємств та агросадиб сільського туризму в Запорізькій області (Україна) «Креативні ідеї диверсифікації сільського туризму: досвід малого та середнього бізнесу України», семінару-тренінгу «Європейські практики диверсифікації сільського туризму на засадах збалансованості та креативності», фінальної конференції проєкту «Диверсифікація сільського туризму через збалансованість та креативність: поширення європейського досвіду в Україні».

Підбиваючи підсумки участі представників ЗНУ у воркшопах, можна сказати, що участь команди проєкту «DIRUT» у таких заходах Національної туристичної організації України є важливою щодо обміну досвідом, зокрема європейськими практиками розвитку сільського, зеленого та креативного туризму, обговорення актуальних питань співробітництва й отримання практичних рекомендацій від експертів, що стає в пригоді для успішної реалізації завдань проєкту.

Команда проєкту «DIRUT» вельми вдячна організаторам воркшопів за цікавий та змістовний курс і можливість долучитися до заходів Національної туристичної організації України.

 

Наталя Венгерська.

координаторка проєкту «DIRUT»

 

Схожі новини