Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / ЗНУ долучився до реалізації міжнародного проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти»

ЗНУ долучився до реалізації міжнародного проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти»

ЗНУ долучився до реалізації міжнародного проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти»
03.12.2020 12:26 Все Головні новини ZNU Zaporizhzhia National University академічна доброчесність наукова бібліотека проєктна діяльність

23-27 листопада 2020 р. розпочався перший етап реалізації 2-річного проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти». Тижневий тренінг проєкту зібрав на платформі Zoom представників 60 університетів України – фіналістів конкурсного відбору. Запорізький національний університет (ZNU, Zaporizhzhia National University) представляли Юрій Каганов, проректор з науково-педагогічної роботи, Марина Томченко, начальниця відділу моніторингу якості освіти та ліцензування, Ніна Чала, директорка наукової бібліотеки.

Проєкт Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти - Academic IQ заснований на співпраці між Американськими радами з міжнародної освіти, Міністерством освіти і науки України і Національною агенцією забезпечення якості вищої освіти за підтримки Посольства США в Україні. Діяльність проєкту Academic IQ спрямована на підтримку українських закладів вищої освіти з метою розробки внутрішньої системи забезпечення академічної доброчесності та якості освіти. Усі 5 сесій тренінгу були дуже насичені: вітальні слова організаторів проєкту, презентація етапів та завдань проєкту, потужні доповіді від експертів Міжнародного центру з академічної доброчесності, а також, інтерактивне спілкування спікерів з аудиторію до 160 учасників щодня.
Відкрили міжнародну зустріч Скотт Вітмор – заступник аташе з питань культури Посольства США в Україні, Енн Доморад – старша виконавча директорка Американських Рад з міжнародної освіти, Ярема Бачинський – директор в Україні Американських Рад з міжнародної освіти, Яна Чапайло – координаторка проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти». Три дні заходу – три сесії – експерти Міжнародного центру з академічної доброчесності Девід Реттингер (Університет Мері Вашингтон, США), Тріша Бертрам Галлант (Каліфорнійський університет у Сан-Дієго, США) та Аманда МакКензі (Університет Ватерлоо, Канада) присвятили висвітленню цілей та місії Міжнародного центру з академічної доброчесності в історичному аспекті, фундаментальним цінностям академічної доброчесності та академічній доброчесності як питанню навчання й викладання, випадкам порушень академічної доброчесності як елементу навчання; важливості доброчесності як системи та академічній доброчесності як суспільному благу.
Під час другої сесії «Глобальні перспективи на забезпечення якості» міжнародні експерти представили як забезпечення якості вищої освіти здійснюється в інших частинах світу; як академічна доброчесність є невід’ємною частиною підтримки авторитету та якості освіти; як підтримується забезпечення якості в університетах США та Канади; ознайомили зі способами оцінки академічної доброчесності; як канадський університет Ватерлоо провінції Онтаріо побудував свій офіс забезпечення якості. Третій день заходу був сфокусований на розгляді питання важливості проведення внутрішнього оцінювання забезпечення академічної доброчесності та якості освіти в університетах: цілях і завданнях внутрішнього опитування в університетах; процесі та перевагах самооцінювання академічної доброчесності, аналізі отриманих даних; дослідженні Дональда Маккейба щодо академічної доброчесності із студентами та викладачами, представлено інструментарій внутрішнього оцінювання.
На четвертій сесії координаторка проєкту AcademicIQ Яна Чапайло презентувала інструментарій опитування студентів і викладачів, а також подала інформацію щодо самооцінювання, яке проводитиме заклад вищої освіти задля систематизації загальних практик та політик університету щодо дотримання принципів академічної доброчесності та якості освіти. Пані Яна відзначила підготовку Кодексу академічної доброчесності Запорізького національного університету як яскравий приклад співпраці керівництва університету та студентського загалу. Консультант проєкту Єгор Стадний надав детальні рекомендації щодо проведення опитування студентів та викладачів, самооцінювання інфраструктури забезпечення академічної доброчесності та якості освіти в ЗВО, порадив як залучити більшу кількість респондентів.
На п'ятій сесії до участі долучився Голова НАЗЯВО Сергій Квіт, його увага була зосереджена на академічній доброчесності як критерії акредитації. Практики українських ЗВО презентували Ізмаїльський державний гуманітарний університет і Національний університет "Києво-Могилянська академія". Наступний етап проєкту: 1 грудня 2020 року - 5 лютого 2021 року – проведення на платформі SurveyMonkey уніфікованого опитування студентів і викладачів ЗВО-учасників проєкту AcademicIQ.

Ніна Чала,
директорка Наукової бібліотеки

Схожі новини