Проєкт «Історії успіхів випускників ЗНУ»: вихованка факультету журналістики, директорка Центру медіааналітики Анастасія Кондрико
У Запорізькому національному університеті (ZNU, Zaporizhzhia National University) триває втілення в життя проєкту «Історії успіхів випускників ЗНУ». Пропонуємо вашій увазі розповідь про досвід професійного становлення та студентські роки вихованки факультету журналістики, довгий час талановитої викладачки й заступниці декана журфаку ЗНУ, а сьогодні – директорки Центру медіааналітики «Cyber Media Track» (м.Київ), докторки філософії – PhD із соціальних комунікацій, членкині Національної спілки журналістів України – Кондрико Анастасії Андріївни.
Розкажіть, будь ласка, чому свого часу Ви обрали для здобуття вищої освіти саме ЗНУ?
- Свого часу я планувала вступати до Запорізького національного технічного університету (нині – НУ «Запорізька політехника») на факультет економіки. Відверто кажучи, не так я планувала, як мої батьки разом із викладачами математики та репетиторами. Проте мрія професійно писати та комунікувати заважала мені спати спокійно під час вступної кампанії. Тоді лише в Запорізькому ще державному університеті на філологічному факультеті була спеціальність «Журналістика». Мені вдалося вступити на бюджетну основу навчання – і це стало вирішальним аргументом на користь журналістики в розмові з батьками.
Розкажіть нашим читачам про факультет ви обрали.
- Зі шкільних років я любила писати твори. Причому писала їх і собі, і однокласникам. Мене навіть не засмучувала необхідність висвітлювати одну й ту саму тему по-різному. Якось виходило і аргументи добирати, і лексику, і навіть змінювати стилістику. До того ж, хотілося бути серед людей і знати про все однією з перших. Я вдячна своїй вчительці з української мови Тетяні Дем’яновій за те, що надихала і підтримувала мене в цьому виборі, виборі напрямку журналістики в ЗНУ.
Які спогади щодо студентських років є для Вас найціннішими та які отримані у виші знання стали найкориснішими в дорослому житті й у роботі?
- Щодо студентських років, то я переважно проводила час у бібліотеках, готуючись до пар. Навчання було першим пріоритетом разом із участю у наукових конкурсах і конференціях. Зі спогадів яскраво проглядає наша поїздка до Києва з Віктором Костюком, коли ми відвідали Верховну Раду України та театральну виставу з Остапом Ступкою у Національному академічному драматичному театрі ім. І. Франка, а ще аналогічна поїздка на конференцію до Острозької академії. Такі вояжі скеровували мене прагнути більшого, знайомитись з людьми, пробувати свої сили у різних галузях. Ще до того надихали прогресивні викладачі факультету, які часто вчилися разом із нами. А в процесі дискусії народжується істина, як відомо.
Що Ви можете порадити студентам і випускникам ЗНУ?
- Головна порада – не зупинятися, навіть за наявності причини спочивати на лаврах, бо коли стає надто комфортно, то людина припиняє розвиток. Раджу не втрачати можливостей – і ходити на тренінги, знайомитись з цікавими людьми, ставити питання, змінювати рід занять. І, що важливо, факультет журналістики дає безліч таких можливостей.
- Як Вам здається, які навчальні предмети варто було б додати до тих, які Ви вивчали в університеті?
- За моїх студентських часів навчальний план для журналістів лише формувався. Відтоді минуло 15 (ого!) років, звісно, зараз би я його залюбки переінакшила. У значній кількості додала б дисципліни з опанування Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign, посилила б сегмент бізнес-предметів (планування, маркетинг, менеджмент), а ще було б актуально вивчати медіааналітику, медіакритику, діджитал-технології, кібергігієну, поняття віртуальних активів. Хочу звернути увагу, що план навчання треба переглядати постійно, а в умовах онлайн-освіти корисно було б віддавати цілі курси практикам, які суттєво доповнять теорію університетських науковців.
- Розкажіть, будь ласка, про себе: в якій галузі Ви сьогодні працюєте, чим займаєтеся?
- Нині я працюю директоркою Центру медіааналітики «Cyber Media Track». Компанія пропонує послуги медіааналітики, кіберсегменту та криптоаналізу. У часи, коли всі ми так залежні від того медіаконтенту, що споживаємо, ці напрямки є напрочуд актуальними та затребуваними. Медіааналітик за допомогою спеціального інструментарію збирає згадування осіб, брендів, партій тощо у вебпросторі включно із соцмережами, а потім аналізує і робить об’єктивну квінтесенцію знайденого в лаконічній і зручній для клієнта формі. Знаючи, хто, як, де про тебе пише, а також чи набуло це резонансу/підтримки серед читачів, наші клієнти коригують власну стратегію розвитку та готові ефективно боротися з репутаційними ризиками. Кіберсегмент дозволяє з’ясувати конкретних замовників хейту та медіаатак чи причетних до цих явищ людей, що є важливим для тих, хто піклується про позитивне інфотло. А щодо віртуальних активів і чекінгу криптогаманців, то послуга набуває популярності шаленими темпами, аналогічно самим криптовалютам.
- Чи підтримуєте наразі зв'язок зі своїми одногрупниками? Або, можливо, серед Ваших колег є одногрупники?
- З одногрупниками зв’язок підтримую переважно через соцмережі, бо часу на особисті зустрічі, на жаль, бракує. Добре, що є можливість бути в курсі їх життя та професійних звершень хоча б віртуально. Я пишаюся тим, що багато з них лишилося у соціальних комунікаціях.
- Які у Вас плани на майбутнє? Які саме цілі зараз з'являються перед Вами?
- Планів на майбутнє у мене багато. Після переїзду до Києва моє життя зазнало кардинальних змін. Якось мені навіть спало на думку, що треба було зважитись на зміни раніше. Наразі я маю амбітні плани щодо утвердження Центру медіааналітики «Cyber Media Track» у статусі лідера галузі і, як показують наші результати, це цілком досяжна мета. Особисто для себе планую… Скажу лише, що побачите реалізацію бажаного найближчим часом.
- Ви підтримуєте зв'язок з викладачами?
- Так, частково. Я працювала на факультеті журналістики 13 років, більшість моїх колишніх викладачів стали колегами. Факультет був моїм життям добрих 18 років, а зв’язки, перевірені часом, є найміцнішими.
Травян Віра