Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Нідерландський професор Ніко Дрок провів гостьову лекцію на факультеті журналістики для здобувачів вищої освіти й викладачів

Нідерландський професор Ніко Дрок провів гостьову лекцію на факультеті журналістики для здобувачів вищої освіти й викладачів

Нідерландський професор Ніко Дрок провів гостьову лекцію на факультеті журналістики для здобувачів вищої освіти й викладачів
30.11.2021 11:18 Все Головні новини Факультети Журналістики ZNU Zaporizhzhia National University факультет журналістики гостьова лекція міжнародна діяльність проєктна діяльність DESTIN

Факультет журналістики ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) в рамках міжнародної діяльності організував проведення гостьової лекції від професора Ніко Дрока (Відсхаймський університет, Нідерланди). Професор Дрок представив увазі викладачів і здобувачів вищої освіти спеціальностей «Журналістика» й «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» лекцію на тему «Як педагоги факультетів журналістики бачать майбутні професії в умовах суспільних змін: погляд із різних країн».

Модераторкою та перекладачкою заходу стала заступниця декана з міжнародної роботи факультету журналістики Катерина Сіріньок-Долгарьова. До організації проведення лекції долучилися декан факультету журналістики Віктор Костюк, викладачі кафедри журналістики, кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності та кафедри видавничої справи і редагування.

Співпраця ЗНУ з професором Ніко Дроком, який є Почесним Президентом Європейської асоціації викладачів журналістики (European Journalism Training Association/EJTA) і Віцепрезидентом Світової ради з журналістської освіти (World Journalism Education Council / WJEC) розпочалася в межах реалізації міжнародного проєкту із розбудови потенціалу вищої освіти Erasmus+ KA2 DESTIN («Журналістська освіта задля демократії в Україні: розробка стандартів, доброчесність та професіоналізм»). Минулого року професор Дрок очолив акредитаційний візит до Запорізького національного університету, за яким експерти проєкту DESTIN надали позитивну оцінку оновлених програм бакалаврату та магістратури освітніх програм «Журналістика» у світлі застосування європейського досвіду викладання журналістики. 

Цього року співпраця продовжилася на рівні провадження наукових досліджень. Так, ЗНУ став співорганізатором проведення в Україні ініційованого Європейською асоціацією викладачів журналістики EJTA опитування «Журналістські ролі, цінності та кваліфікації у XXI столітті: як викладачі журналістики в Європі бачать майбутнє професії в перехідний період». Варто відзначити, що Україна (а саме, шістнадцять українських ЗВО) вперше долучилася до такого масштабного дослідження в галузі журналістської освіти, в якому цього року взяло участь 28 європейських країн. Попередні результати цього опитування професор Дрок представив у своїй доповіді в травні на міжнародній науково-практичній конференції «Європейські цінності в українській освіті: виклики та перспективи», яку було організовано під егідою проєкту Erasmus+ JMM EUVOLIA за участю Erasmus+ проєктів JMM EU-Indy та КА2 DESTIN.

У своїй лекції Ніко Дрок представив детальний аналіз-порівняння бачення викладачів факультетів журналістики України і їхніх колег із Європи щодо шляхів розвитку професії журналіста й інформаційника в майбутньому. Виявляється, що розбіжності, хоч і несуттєві, але є. Насамперед, сам бекграунд викладачів є різним: в Україні це, здебільшого, жінки (74%) з науковим ступенем і віком у середньому 42 роки, а в європейських країнах – переважно чоловіки (59%) з освітою ступеня магістра та стажем роботи в медіа більше ніж п’ять років, у середньому віком 47 років. Щодо ролі журналістів у майбутньому, європейці надають перевагу так званій «повільній» журналістиці, її розслідуваному типу. Українські викладачі все ще бачать значну роль журналіста в розповсюдженні новин, оперативній роботі медіа, хоча також відзначають зростання тенденцій до аналітичної та розслідувальної роботи мас-медіа.

Професор Дрок вказав, що європейські тренди передбачають розвиток у здобувачів вищої освіти цілої низки важливих навичок: аналітичних, дослідницьких, соціальних, мовних і навичок верифікації. Аналітичні навички дають можливість розвинути здатність розрізняти основні та додаткові проблеми та здатність бачити відношення та зв’язки між проблемами. Дослідницькі навички – здатність проводити поглиблені дослідження, виявляти порушення важливих цінностей у суспільстві та викривати зловживання, а також відкрито показувати робочий процес медіа та методи журналістського дослідження. Навички верифікації включають уміння оцінювати джерела, перевіряти факти та розкривати неправдиву та шкідливу інформацію, що надходить від урядових структур, бізнес-організацій, організацій громадянського суспільства та інших засобів масової інформації, включаючи соціальні медіа.

Соціальні навички передбачають здатність співпрацювати з усіма сторонами суспільства, включаючи інші ЗМІ, та спілкуватися, долаючи культурні, соціально-економічні й географічні кордони. Щодо мовних навичок, то, на думку професора, особливої важливості сьогодні набуває здатність ретельно слухати інших та розповідати історії у всіх видах та комбінаціях форм, таких як текст, звук, зображення, відео чи віртуальна реальність. Ніко Дрок наголосив, що ці навички є головними пріоритетами для ери розгортання мережевого суспільства. Вони – надзвичайно важливі для підтримки європейських цінностей і повинні бути в основі сьогоднішньої журналістської освіти.

Наприкінці зустрічі професор Дрок відповів на запитання викладачів і здобувачів освіти, серед яких були й аспіранти, котрі наразі проходять педагогічну практику. Здобувачі освітньо-наукового рівня поцікавилися в нідерландського вченого трендами в проведенні наукових досліджень, його порадами щодо написання PhD дисертацій. Лекція надала можливість поглянути на міжнародну перспективу вкладання та дослідження журналістики й поглибити співпрацю факультету в напрямку інтеграції в європейський освітній простір.

 

 

 

Схожі новини