Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Студенти філологічного факультету досліджували впровадження інноваційних технологій навчання української мови

Студенти філологічного факультету досліджували впровадження інноваційних технологій навчання української мови

Студенти філологічного факультету досліджували впровадження інноваційних технологій навчання української мови
30.12.2021 10:35 Все Головні новини Факультети Філологічний ZNU Zaporizhzhia National University філологічний факультет освітній процес засідання круглого столу Нова українська школа

Засідання круглого столу «Використання інноваційних технологій навчання на уроках словесності» стало вже традиційним підсумковим заходом наприкінці навчального семестру для студентів філологічного факультету Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University), які вивчають професійно-орієнтовану дисципліну «Методика викладання української мови».

Під керівництвом доцентки кафедри української літератури Ірини Бакаленко студенти 2 курсу освітньої програми «Середня освіта (українська мова і література)», опрацювавши теоретичний матеріал та практичні рекомендації досвідчених учителів-словесників, презентували не тільки свої напрацювання з проблеми використання інноваційних технологій навчання, але й власні розробки застосування різноманітних технологій на уроках української мови. Сьогоднішнім студентам – майбутнім учителям-словесникам – працювати у новому освітньому середовищі Нової української школи, а отже, і засідання круглого столу розпочалося нетрадиційно, інтерактивною взаємодією: учасники заходу за допомогою платформи для організації зворотного зв’язку Mentimeter визначили настрій групи та створили спільну «хмарку слів» із слів-асоціацій, що характеризують термін «інноваційні технології».

Під час обговорення тем, запропонованих студентам, у майбутніх учителів-словесників була нагода висвітлити різноманітні аспекти використання інноваційних технологій на уроках словесності: програми для організації зворотного зв'язку в роботі з учнями (Вероніка Гудзенко, Єлизавета Карпина, Ганна Пешнограєва, Наталія Соколовська); використання інтерактивних технологій на уроках мови (Софія Біжко, Анна Корнієнко); проєктна діяльність на уроках мови (Дар'я Королькова, Юлія Мілосьордова); інтелект-карти як елемент дидактичного дизайну на заняттях (Анна Калугар, Тетяна Комісарова, Анна Синюк);
особливості технології перевернутого навчання (Аліна Котенко); веб-квести у навчальному процесі та позааудиторній діяльності вчителя-словесника (Марія Козак, Анастасія Прусік, Марія Фурсова); едьютеймент: навчання через гру (Тетяна Гаврик, Вікторія Поліщук); особливості змішаного навчання у закладі середньої освіти (Катерина Жарченко, Ольга Лисенко, Анна Пучина, Катерина Тіхоновська, Катерина Усова); портфоліо як форма презентації досягнень учнів (Наталія Гаркуша, Маргарита Конончук) і дистанційне навчання: форми, методи, інструменти (Дар’я Гацько, Софія Жекова, Анастасія Карпуша, Ельвіра Рябініна).

Доповіді супроводжувались показом презентаційних матеріалів, а власні практичні напрацювання щодо використання інновацій у процесі вивчення української мови були одразу випробувані в студентській аудиторії і викликали жвавий інтерес. Чимало запитань, які поставили доповідачам, вказували на актуальність проблематики засідання круглого столу та необхідність впровадження інноваційних підходів у процес навчання мови. Розроблені студентами лепбуки (лепбук – інтерактивна тематична тека, засіб організації навчальної діяльності учнів) із мовних тем вразили своєю креативністю, оригінальністю та творчим підходом. Наприкінці заходу студенти виконали інтерактивну вправу «Подаруй емоцію», що доповнила методичну скарбничку для майбутньої навчальної педагогічної діяльності. Майбутні вчителі «прикрасили» «новорічну ялинку» своїми емоціями та новорічними й різдвяними побажаннями творчого натхнення, високих результатів під час складання сесії та успіхів, а на згадку всі учасники отримали «пігулки для щастя».

За словами учасників засідання круглого столу, розглянуті інноваційні технології дозволять активізувати навчальний процес, забезпечать можливість отримувати знання в легкій доступній формі, формувати міцні практичні вміння та навички, сприятимуть підвищенню ефективності навчального процесу і тому повинні стати важливим елементом педагогічної майстерності сучасного вчителя-предметника Нової української школи. Своїми враженнями поділились студенти філологічного факультету:

Марія Фурсова: «Хочу відзначити, що круглий стіл був неймовірним. Ми змогли продемонструвати свої теоретичні знання та практичні навички. Це доводить, що курс “Методики” пішов нам на користь! І я більшість “методичних родзинок” візьму у “власний кошик вчителя-словесника”, адже всі здобуті знання, інноваційні технології, платформи, онлайн-інструменти допоможуть мені в майбутньому».

Єлизавета Карпина: «Враження неймовірні. Ніколи не думала, що світ інновацій може бути складним і легким водночас».

Козак Марія: «Завдяки проведенню засідання круглого столу, ми дізналися про величезну кількість різноманітних інноваційних технологій, інтерактивних ігор, онлайн-інструментів для створення сучасного та креативного уроку. Для мене це неабиякий досвід, який буду втілювати в майбутньому у професійній діяльності вчителя-словесника. Дуже цікаво було послухати про кожну з інноваційних технологій, деякі з них я точно хотіла б використовувати й надалі, зокрема створення портфоліо, коміксів, лепбуків, веб-квестів, технології едьютейменту та перевернутого навчання. Із використанням таких технологій учні точно не сумуватимуть на уроках».

Мілосьордова Юлія: «Враження від круглого столу неймовірні та чудові. Адже було дуже весело: ми жартували та із захватом слухали один одного, переглядали крутезні презентації. Поринали в казку, коли презентували власноруч підготовлені лепбуки. А віртуальні тигрик та пандочка потішили кожного з нас».

Лисенко Ольга: «Я отримала неймовірні враження та чудовий настрій. Доповіді колег були інформаційно насичені та містили поради, як використати інноваційні технології на практиці. До свого професійного “кошика” візьму: Padlet, Canva, Kahoot, Jamboard, Google Classroom, Prezi, LearningApps і звичайно ж лепбук».

Жекова Софія: «Засідання круглого столу стало приємним та незвичайним підсумком наших семестрових старань. Я дуже вдячна, що ми використовували безліч корисних технологій, які будуть незамінними помічниками на уроках із дітьми. Звісно, я буду використовувати ці навчальні інструменти, щоб зробити свої уроки такими ж цікавими, як і наші пари. Адже немає нічого кращого для вчителя, ніж подяка та зворотний зв’язок від учнів:)»

На думку Ірини Бакаленко, доцентки кафедри української літератури, такі методичні заходи, що стали вже доброю традицією на факультеті напередодні новорічних свят, є запорукою якісної освіти та фахової професійної підготовки майбутніх учителів-словесників та одним із кроків на шляху до вчительської професії сьогоднішніх студентів й становлення «Школи майбутнього».

Філологічний факультет

Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:

https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU

https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/

https://t.me/pressluzhbaZNU

Схожі новини