Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Факультет журналістики тримає руку на пульсі професійної комунікації

Факультет журналістики тримає руку на пульсі професійної комунікації

Факультет журналістики тримає руку на пульсі професійної комунікації
13.05.2022 15:08 Все Головні новини Факультети Журналістики Відділ доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування ZNU Zaporizhzhia National University факультет журналістики відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування профорієнтаційна діяльність

Факультет журналістики Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University) здійснює підготовку фахівців медіагалузі за такими спеціальностями: 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» (освітня програма «Інформаційно-комунікаційна справа») та 061 «Журналістика» (освітні програми «Журналістика», «Реклама і зв’язки з громадськістю», «Редакторсько-видавнича діяльність і медіамоделювання»).

Сьогодні розповімо детальніше про освітню програму «Журналістика». Сміливо можна стверджувати: журналістика – спеціальність, яка змінюється повсякчас: читач/глядач/слухач потребує цікавого та простого контенту, при цьому хоче отримувати лише перевірену інформацію; технічні можливості дозволяють вести ефіри з будь-якої точки світу. Перефразовуючи істину, що двічі в одну річку не увійдеш, зазначимо: двічі не напишеш однаковий текст чи не підготуєш телевізійний інформаційний сюжет. Цьогоріч факультет журналістики святкує 20 років із моменту свого першого випуску. За цей час, тримаючи руку на пульсі наукових і професійних викликів, було видозмінено деякі спеціалізації для підготовки бакалаврів. Зазначимо, що онлайн-зустріч із першими випускниками спеціальності відбудеться 18.05.2022 о 16.00 у Zoom.
Ідентифікатор 260 283 0110
Код доступу 99PFzD
Популярні питання та відповіді на них чекають вас далі.
Що ж таке спеціалізація? Спеціалізація – це вузький напрям навчання та вибору дисциплін професійної підготовки журналістів. До 2015 р. на факультеті діяло 4 спеціалізації:
- радіо;
- телебачення;
- преса;
- інтернет.
Проте розуміючи, що друковані газети та журнали почали переходити в онлайн-площину через проблеми з підписниками та падіння рейтингу, було вирішено об’єднати останні два напрямки.
Які спеціалізації є наразі?
Три. Це – радіо, телевізійна журналістика та інтернет-журналістика, а з 2022 – інтернет-напрямок реформовано «Диджитал медіа».
Коли студенти обирають спеціалізацію?
Вибір здійснюється у системі Moodle у 2 семестрі 2 курсу (4 семеместр навчання). Кожен студент обирає, що йому ближче та визначає певну градацію – якщо раптом не вдасться потрапити на пріоритетну спеціалізацію, то обов’язково потрапить на ту, що йде наступною у рейтингу вибору.
Важливо: до часу вибору студенти вивчають усі три обов’язкові дисципліни, які знайомлять їх з особливостями роботи в тій чи тій редакції. Заняття відбуваються на базі навчальної лабораторії тележурналістики, інтернет-радіо «Університет» та новітніх медіа. Навчальні дисципліни сформовані так, щоб можна було зануритися в журналістську творчу роботу й відчути, яка із спеціалізацій вам ближче. Допомагають зробити раціональний вибір і чотири практики, які до цього часу вже в портфоліо здобувачів. Зазначимо, що загалом під час навчання їх 7, інші 3 – виробничі й зорієнтовані за обраною спеціалізацією.
Коли розпочинаються спеціалізовані (за фахом) дисципліни?
Із першого семестру 3 курсу (5 семестр навчання). Кожна група йде до свого викладача, і починається активна робота. «Телевізійники» працюють над інформаційним наповненням випуску та римейками фільмів, «радійники» ведуть ефіри та начитують новини, «диджитали» створюють сайти, блоги, наповнюють їх SEO-текстами, подкастами та ведуть сторінки у соціальних мережах – TikTok, Instagram. Наступного семестру тематика курсу змінюється, але при цьому все це відбувається в рамках спеціалізації – акцент робиться на технологію виробництва контенту, режисуру, прямі ефіри, особливості мовлення тощо. Результат роботи – авторські й колективні проєкти, які захищаються на підсумковому занятті. Студентські роботи оприлюднюються в ефірі радіо «Юніверс», YouTube-платформі студентського телебачення «Юніверс-ТБ», а також – у соціальних мережах факультету журналістики.
На що впливає вибір спеціалізації?
Перш за все, на фахові курси, які будете слухати упродовж 3 і 4 курсу, а також на те, який за формою буде підсумковий бакалаврський творчий проєкт. Представники спеціалізації «Радіо» традиційно представляють свої авторські радіопрограми, або записи роботи на радіостанціях. Ті, хто обрав «Телебачення», презентують навички оператора, інженера монтажу, журналіста, репортера, ведучого телепрограм. Студенти, хто навчався на «Диджитал», запускають повноцінні блоги, потужні інформаційні кампанії в різних соціальних мережах та месенджерах для персональних чи комерційних брендів.
Вибір спеціалізації – це певний професійний орієнтир. Кожний курс побудований так, щоб студент міг опанувати усі тонкощі реальної роботи в редакції. «Радійники» вміло проведуть чи запишуть програму, або оберуть плей-лист для трансляції. «Телевізійники» – і з відеокамерою попрацюють, як оператори, і в прямий ефір зі студії вийдуть. «Диджитали» організують стрім, зроблять рубрикацію та проведуть аналітику, наскільки сайт задовольняє цільову аудиторію.
Якщо ви обрали одну спеціалізацію, це не означає, що будете вдосконалювати свій професійний «почерк» лише в ній. Усі студенти бакалаврату вивчають низку професійних дисциплін, зокрема таких, як: «Вступ до спеціальності», «Фотожурналістика», «Аналітична журналістика», «Фактчекінг», «Журналістське розслідування» тощо. Це дає можливість здобути необхідні практичні навички, щоб стати універсальним журналістом. Наприклад, студентка Алла Стрілець, обравши «Радіо», працює для онлайн-ЗМІ, а також виходить у рамках прямого включення в ранкових програмах загальнонаціонального телеканалу. Студенти Володимир і Ксенія Шалоїменки навчались на спеціалізації «Телебачення», проте зараз організовують роботу регіонального онлайн-ЗМІ. Колись здобувач, а сьогодні – ведучий радіо «Університет» Віктор Посунько вміло тримає аудиторію біля динаміків та в реальному житті, проводячи майстер-класи з успішного виступу для студентів та школярів. Володимир Цяпка та Євген Доронін, закінчивши спеціалізацію «Преса», заснували власну потужну копірайтинг-студію «Синергія».
Жодне навчання не обмежується лише книжками та теоретичними завданнями. Окрім командної роботи, створення потужних авторських проєктів, студенти мають змогу не лише знайомитися, але й переймати досвід у наших випускників, а сьогодні успішних особистостях в медіа України:
- Федір Попадюк («Українська правда»);
- Анастасія Блищик («Україна» і «Україна 24»);
- Яна Брензей («СТБ»);
- Марина Дем’яненко (власна продакш-студія» «Relight Videography»).
Цей список досить великий. Навіть якщо навчання відбувається в дистанційному форматі, вдається проводити й творчі зустрічі, і майстер-класи. Наприклад, Катерина Майборода, авторка проєкту «Наначасі», часто комунікує з нашими студентами щодо особливостей запуску персонального онлайн-медіа та пошуку фінансової підтримки. Колишній ведучий спортивних новин на телеканалі «МТМ» Євген Нартов залюбки розкриває секрети, як перестати боятися, працюючи перед камерою. Дар’я Зирянова (регіональне представництво ТРК «Україна» в Запорізькій області») ділиться порадами, як дівчині стати конкурентною та професійною операторкою, ламаючи усі стереотипи.
Журналістика не циклічна, сучасна, активна, – цим цікава, і спеціалізації, запропоновані для студентів ЗНУ, це зайвий раз підкреслюють. То ж нагадуємо цьогорічним випускникам, що ЗНУ пропонує безкоштовні Школярам нагадали, що триває реєстрація на безкоштовні тести-22. Реєстрація триває до 15 травня за лінком:
https://signup.znu.edu.ua/index.php?r=student%2Fregistration&id_group=83 власне пробні тести триватимуть з 23 по 31 травня 2022 р.
Зазначимо, що, згідно з Порядком прийому для здобуття вищої освіти у 2022 році, затверджені особливості та терміни вступної кампанії:
Основні етапи вступу на бакалавра такі:
Реєстрація електронних кабінетів – з 1 липня.
Проведення творчих конкурсів – з 1 до 18 липня (бюджет+контракт), з 9 до 16 серпня (тільки контракт).
Подання заяв для вступу – з 29 липня до:
8 серпня – для осіб, які вступають на основі індивідуальної усної співбесіди, творчих конкурсів (які складатимуть із 9 до 16 серпня);
23 серпня – для осіб, які вступають за результатами національного мультипредметного тесту, а також творчих конкурсів, які були складені з 1 до 18 липня.
Оприлюднення рейтингових списків на бюджет – не пізніше 29 серпня.
Підтвердження бажання навчатись на бюджеті – 2 вересня до 18:00.
Зарахування:
- бюджет – 5 вересня;
- контракт – визначають правилами прийому закладу, але не пізніше 30 вересня.
Переведення на вакантні місця – до 19 вересня.
То ж тримаємо руку на пульсі!



Факультет журналістики,
кафедра журналістики


Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:
https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU
https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/
https://t.me/pressluzhbaZNU

Схожі новини