Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Освітня програма «Редакторсько-видавнича діяльність і медіамоделювання»: невигадані історії

Освітня програма «Редакторсько-видавнича діяльність і медіамоделювання»: невигадані історії

Освітня програма «Редакторсько-видавнича діяльність і медіамоделювання»: невигадані історії
22.06.2022 17:00 Все Головні новини Факультети Журналістики ZNU Zaporizhzhia National University факультет журналістики відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування освітня програма Редакторсько-видавнича діяльність і медіамоделювання

Про освітню програму «Редакторсько-видавнича діяльність і медіамоделювання» факультету журналістики ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) можна писати багато, а можна розкрити сутність через маленькі життєві історії. Ось декілька з них.

 

Історія перша.

⁃ Сашо, у ЗНУ проходитиме ознайомлення з видавничою кафедрою, може, сходимо?

⁃ Я не хочу, мені це не цікаво.

⁃ Ну давай, хоча б просто на ЗНУ подивимося.

⁃ Добре, записуй нас удвох.

Саме так, випадково, Олександра вперше побувала на кафедрі видавничої справи та редагування. До цього моменту майбутня студентка знала лише про спеціальність «Журналістика», а про інші розгалуження журфаку навіть не здогадувалася та й не вельми цікавилася. Її так вразили енергія викладачів, їхня жага до своєї роботи й манера викладу інформації, що дівчина нарешті збагнула слова Сковороди про «сродну працю». Так їй відкрилася ще одна спеціальність. І вже в особистому кабінеті абітурієнта на перше місце впевнено вписала освітню програму «Редакторсько-видавнича діяльність і медіамоделювання».

Історія друга. Ігор також не відразу вирішив іти на журфак. Його увагу приваблювала така загадкова, складна та, будемо чесні, нудна юридична справа. Хлопець бачив себе законником, який, як лицар у білих латах, каратиме зловмисників. Але, подумавши добре, зрозумів, що нелогічно подавати документи лише на один факультет.

Послухавши поради сестри, Гарік (так називають хлопця рідні) зробив свій вибір – вступив на журфак. Обрав кафедру видавничої справи та редагування, мріючи наводити лад уже в інформаційному полі та стати «керівником журналістів». Сьогодні він ані краплі не жалкує щодо свого вибору. Велику роль у цьому «нерозчаруванні» відіграла саме кафедра.

Історія третя. Віра не любила математику, проте цікавилася літературною творчістю й обожнювала критикувати написане майстрами слова. У цій історії родичі, батьки, вчителі завжди говорили дівчині: «Ось підеш навчатися далі, ніхто там із тобою носитися не буде, ніхто не буде очікувати на твої завдання й ніхто не буде слухати твої виправдовування». Із цією установкою Віра боялася подавати документи до університету. Але дівчина ризикнула й уже третій рік навчається в ЗНУ. Згадуючи ці слова, розуміє, як же її оточення помилялося. Власних дітей Віра буде наставляти так: «Коли будеш навчатися в університеті – тебе будуть підтримувати, слухати, допомагати. Для тебе завжди знайдеться час у викладачів й одногрупників».

І це лише декілька історій шляху до спеціальності «Редакторсько-видавнича діяльність і медіамоделювання». Вони різні, але результат один: бажання бути редактором.

Вишенька на торті. Кожну «пару» студенти з викладачами обговорюють актуальні події й новини світу, будь-хто може висловити свою думку, і ніхто не буде звинувачувати чи принижувати. Дискусія чи навіть легка суперечка змушує мозок працювати. За роки перебування в групі редакторів Віра стала креативнішою, більш стриманою до чужих думок, толерантнішою у формулюванні своїх поглядів й оцінок. Ігор почуває себе в колі однодумців та утвердився в думках, що від його редакторської роботи залежатиме не лише лад в інформаційному просторі, а й доля країни. А Саша із задоволенням відвідує всі заняття, дослухається до порад викладачів і мріє керувати редакцією.

Невідомо, як на інших спеціальностях, але на редакторсько-видавничій діяльності та медіамоделюванні викладачі з перших днів навчання перетворилися для кожного студента на друзів, які завжди вислухають, будуть поруч і підтримають у складний час. У результаті цього зароджується повага та довіра до наставників.

Наприклад, Тетяна Миколаївна Плеханова, коли почала викладати в студентів «Українську мову», на першій парі всім здалася дуже вимогливою та нещадною в оцінюванні. Але з плином часу викладачка продемонструвала себе зовсім з іншого боку: виявилося, що вона – добра, співчутлива й лояльна, тому в кінці семестру всі студенти отримали гарні бали. І вже наступного семестру на дисципліну «Практична стилістика» йшли без страху та з бойовим настроєм, готовими осягати нові знання. Адже який редактор без розуміння мови та правопису?

Інна Федорівна Горбенко любить до нестями своїх студентів і завжди каже: «Шановне панство, ви – еліта, ви – найкращі». У неї на парах студенти забувають про низьку самооцінку. Заняття з Інною Федорівною запам’яталися студентам важелезною валізою книжок, які тягли здому на практичні заняття, аби наочно продемонструвати викладачеві, де ж знаходиться той покажчик або вихідні відомості. Після таких фізично-розумових пар у їхній пам’яті назавжди закарбувалися дисципліни Інни Федорівни «Основи видавничої справи», «Видавничі стандарти» та «Промоція видавничої продукції».

А ось на кожній парі Галини Володимирівни Микитів усі студенти хотіли «переграти» викладачку та читали відповіді з телефону й щоразу чули: «Ви вмієте гарно читати, а хто ж мені це все розповість?». Для кращого усвідомлення дисципліни вона вимагає розповідати все своїми словами. І як результат – на дисциплінах «Макетування та верстка», «Поліграфічне виробництво», «Практикум із медіамоделювання» в аудиторії – ліс рук.

А чого тільки вартує почути від кураторки групи Наталії Василівни Романюк «Так, народ, ау, я зараз буду кричати». Студенти радять її пари не прогулювати, бо там цікаво. І це – не тільки про тему пари: в аудиторії зазвичай панує гумор і лунає сміх. Саша й Ігор згадують, що коли були першокурсниками, на парі української мови одна студентка сказала, що слово «дурра» пишеться з однією «р», після чого Ігор докладно пояснив їй, що дура – це та, хто не знає правопис, а дурра – документ. Наталія Василівна потім довго жартувала з цього вислову. А якщо відбувається пара в зумі, то на занятті буде її руденький котик, який іноді докучає Наталії Василівні, проте розчулює й розважає студентів на таких серйозних дисциплінах, як «Історія української і світової видавничої справи» та «Газетно-журнальні та книжкові видання».

Якщо ви досі думаєте, що пари у видавців сумні й нецікаві, то вам потрібно почути про Наталію Іванівну Тяпкіну та її підхід до занять і завдань. Зазвичай її заняття проходить у форматі діалогу. Наталія Іванівна має таємне знання, як активізувати увагу студентів. Тому ви не будете спати на парах, бо треба включатися, наприклад, в обговорення норм редагування чи створення тролінгових текстів і мемів на одногрупників і викладачів факультету. Її «сухі» дисципліни «Теорія масової інформації», «Літературне редагування», «Логічні методи аналізу тексту» стають практикою креативного письма й способом зрозуміти чинники творення ефективних медіатекстів.

Наталія Михайлівна Лебідь – наймолодша викладачка кафедри, яка на одній хвилі з молоддю. Тому не дивно, що вона викладає сучасні дисципліни, пов’язані з розвитком інформаційно-комунікаційних технологій. Наприклад, це – «Моделювання і підтримка сайту», «Редагування інтернет-контенту», «Основи контентмейкінгу» та інші. Що таке ньюсджекінг і як ним користуватися, що таке оптимізація пошукової системи та як вона працює, як створити читабельний текст, як саме працюють ключові слова, у чому полягає принцип роботи SMM і таргету, що таке клікбейт і його доречність, і як зріз цільової аудиторія допомагає привернути увагу до продукту, що ми просуваємо? У Наталії Михайлівни завжди є відповідь на такі запитання.

Це не всі яскраві студентські спогади, пов’язані з кафедрою видавничої справи та редагування та спеціальністю «Редакторсько-видавнича діяльність і медіа моделювання». Але вони є показовими й демонструють творчу атмосферу, занурення в цікаві навчальні предмети, а також те, як ставляться викладачі до своїх студентів.

 

Ігор Сажинський,

Олександра Самойленко,

Віра Травян,

студенти 3 курсу факультету журналістики

освітньої програми «Редакторсько-видавнича діяльність

 і медіамоделювання»

 

Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:

https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU

https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/

https://t.me/pressluzhbaZNU

 

Схожі новини