Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Здобувачі освіти філологічного факультету прозвітували про результати практики

Здобувачі освіти філологічного факультету прозвітували про результати практики

Здобувачі освіти філологічного факультету прозвітували про результати практики
01.07.2022 16:22 Все Головні новини Факультети Філологічний ZNU Zaporizhzhia National University філологічний факультет освітній процес навчальна педагогічна практика дистанційне навчання інноваційні методики

Упродовж другого семестру студенти 2 курсу філологічного факультету освітньої програми «Середня освіта (Українська мова і література)» Запорізького національного університету (ZNU, Zaporizhzhia National University) проходили безвідривну навчальну педагогічну практику.

Навіть карантинні обмеження та військова агресія росії не стали на заваді, а лише надали нові можливості для використання як традиційних, так й інформаційно-комунікаційних технологій на практиці. Педагогічну практику студенти-філологи проходили в онлайн-форматі на базі навчальної лабораторії філологічного ЗНУ під керівництвом професорки кафедри української літератури Тамари Хом’як і доцентки Ірини Бакаленко. Для її організації викладачки скористалися програмами для електронного забезпечення навчання Moodle (СЕЗН) та Google Classroom і сервісом для онлайн-конференцій і відеозв’язку Zoom. Керівниці практики щотижня проводили для студентів консультації згідно з розкладом. Ці зустрічі стали «майданчиком» для обговорення актуальних проблем методики викладання мови та літератури, питань пошуку шляхів взаємодії із сучасними школярами, представниками покоління «зет», формування іміджу вчителя-словесника, використання інноваційних технологій навчання, зокрема інформаційно-комунікаційних, особливостей організації освітнього процесу в дистанційному та змішаному форматах. Також студенти вчилися застосовувати онлайн-інструменти та програми для створення сучасних дидактичних засобів.
Вони проводили педагогічні спостереження, аналізували відеоуроки досвідчених учителів-словесників, готували роздатковий матеріал і різноманітні інтерактивні вправи не тільки для проведення уроків, а й для позакласних виховних заходів майбутньої активної педагогічної практики, зокрема до Міжнародного дня рідної мови, до днів народження Лесі Українки та Тараса Шевченка, до Міжнародного дня дитячої книги. «Родзинкою» підсумкової конференції стала презентація студентами своїх онлайн-щоденників за підсумками практики, де вони поділились досвідом спостереження за відеоуроками кваліфікованих педагогів, враженнями про практику, про створення сучасних дидактичних засобів із використанням різноманітних онлайн-інструментів, про свої перші кроки на шляху до професійної майстерності.
Зазначимо, що навчальна педагогічна практика для студентів – перший крок на шляху до професійної майстерності як майбутніх учителів-словесників. Це – важливий складник формування практико-орієнтованих загальних компетентностей студентів, таких як здатність застосовувати теоретичні знання в практичних ситуаціях, навички використання інформаційних і комунікаційних технологій, здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію, робота в команді. А також – здобуття спеціальних компетентностей, серед яких – уміння застосовувати елементи теоретичного та експериментального дослідження в професійній діяльності; використовувати сучасні методики й освітні технології для забезпечення якості навчально-виховного процесу в середніх загальноосвітніх закладах. Вони навчаються користуватися методами діагностування досягнень учнів, здійснювати педагогічний супровід процесів соціалізації та професійного самовизначення учнів, підготовки їх до свідомого вибору життєвого шляху.
Своїми враженнями про навчальну педагогічну практику поділилась Софія Біжко: «Воєнний стан у країні впливає на всі галузі нашого життя. Це стосується і навчання, а саме – практики. Вона насправді стала особливою, в першу чергу, тому, що ми, на жаль, так і не змогли опинитися у стінах шкіл, познайомитися з вчителями та здобувачами освіти. Ми були змушені перенестися у віртуальні аудиторії. Ми опрацювали навчальні документи, ознайомились з Концепцією Нової української школи, з Державним стандартом базової загальної середньої освіти, з інноваційними технологіями навчання, з особливостями проведення уроків мови та літератури у школі. А ще – підготувалися практично майже до повноцінної роботи у школі! Нас познайомили з багатьма онлайн-інструментами: Jambord, Padlet, Wordart, ThingLink, Learningapps, Canva, Word Wall, Kahoot, ChatterPix, Book Creator. Відкрили для себе новий світ застосування Google сервісів й усвідомили, що інноваційні технології дійсно допоможуть маленьким здобувачам освіти вивчати українську мову та літературу цікаво й інтерактивно. Варто зазначити, що наші зустрічі завжди супроводжувалися чудовим настроєм, усмішками та приємними враженнями. Було надзвичайно приємно кожного разу заходити на пару і знати, що тут тебе чекають. Ми навіть забували про «жахіття війни» навколо нас. І цей настрій буде з нами вже у шкільних класах, адже працюючи на практиці, ми всі неймовірно зблизилися, завдяки тим самим роботам у групах, сесійних залах. Одночасно з навчанням, поглибленням своїх знань, ми отримували безліч вражень й емоцій. Ці пари стали для нас своєрідною маленькою планетою, де завжди панує спокій і радість. І у центрі цієї планети завжди знаходилась наша величезна професійна скриня, з якої ми активно поглинали досвід і знання, дедалі більше стаючи освіченими вчителями-словесниками. Тож ми вдало виконали своє завдання – підготувалися до майбутньої роботи в школі, і вже з нетерпінням чекаємо реальної зустрічі з дітьми, щоб скоріше відкрити чарівну професійну скриню та якнайкраще занурити школярів у чарівний світ нашої співучої, солов’їної української мови!».
Ольга Лисенко: «Навчальна практика дала нам багато інформації та велику кількість онлайн-інструментів, завдяки яким можна сміливо сказати: “Так, я готова до роботи в школі”. Ми користувалися й ознайомилися з багатьма програмами, які дуже заохочують до навчання. Тому я впевнена, що буду використовувати такі інструменти, як: Book Creator, Padlet, Jambord, ThingLink, Learningapps, Canva, Word Wall, Kahoot, Wordart. Сподіваюсь, моя “професійна валіза” й надалі поповнюватиметься такими ж цікавими та крутезними програмами. На жаль, нам так і не вдалося побувати в стінах шкіл. Та я вже з нетерпінням чекаю зустріч з дітками, хочу попрактикувати всі наші здобуті навички та прагну поділитися тими знаннями, які надали викладачі нашого факультету. Я знаю, що учням сподобається все те, чого ми їх навчимо. Ми робитимемо все можливе для комфортного, пізнавального, корисного, інтерактивного та результативного навчання».
Неймовірні поетичні враження про практику Ельвіри Рябініної вразили всіх учасників підсумкової конференції:

Хочу розказати про пари наші,
Вони не такі, як інші. Вони інакші.
Розповідь ця про практику навчальну,
Емоційну, яскраву та візуальну.

Учитель наш – Бакаленко Ірина Миколаївна,
Вона щира, світла та добра людина.
Навчає нас, як правильно провести урок,
Як побудувати між учнями та нами міцний взаємозв'язок.

З нею вивчаємо програми різні та цікаві,
Завдяки ним наші уроки будуть яскраві.
Учням не доведеться нудитись та сумувати,
Все будемо, граючись, вивчати.

Кожна із програм по-своєму унікальна,
Дошка Jamboard, Padlet та ThingLink – наше сховище сакральне.
Стільки інформації можна назбирати,
Що кожен із нас не зможе таку кількість і запам'ятати.

Є Kahoot, в якому можна позмагатись,
Також LearningApps, де при створенні вправ неможливо відірватись.
Існує ще схожий онлайн-інструмент,
А його назва worldwall.net.

Canva та Prezi – це завжди неймовірні презентації,
Це дві великі та безмежні цифрові плантації.
Ще є генератор мемів, аби повеселитись,
Цією платформою теж із дітьми можна поділитись.

Існує багато тих онлайн-інструментів та платформ.
І при створенні завдань дотримуємось певних норм.
А перерахувати кількість тих ресурсів буде досить складно,
Але в програмі все можна прочитати докладно.

Враження від практики просто неймовірні,
Але досить сумно, через всі ті війни…
І не зважаючи на те, що до школи не пішли,
Ми на дистанційці багато чого пройшли.

І старання нашого викладача не будуть марними,
У нашій професійній діяльності ці знання будуть безцінно-гарними.
Нас навчили, як правильно спланувати й зробити цікавим урок,
Але вже від нас залежить кожен наш крок…

Керівниці практики, професорка кафедри української літератури Тамара Хом’як і доцентка Ірина Бакаленко відзначили зростання уваги та зацікавленості студентів до обраної професії, їхнє сумлінне ставлення до набуття професійних умінь і навичок, підвищення професійної компетентності майбутніх учителів-словесників.

Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:

https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU

https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/

https://t.me/pressluzhbaZNU

Схожі новини