Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / На засіданні ректорату обговорили вступ-2022 й організацію освітнього процесу

На засіданні ректорату обговорили вступ-2022 й організацію освітнього процесу

На засіданні ректорату обговорили вступ-2022 й організацію освітнього процесу
09.11.2022 14:51 Все Головні новини ZNU Zaporizhzhia National University ЗНУ Запорізький національний університет ректорат освітній процес вступна кампанія наукова діяльність грантова діяльність адміністративна робота Конференція трудового колективу

Сьомого листопада в ЗНУ (ZNU, Zaporizhzhia National University) відбулося чергове засідання ректорату. Учасники й учасниці заходу обговорили нагальні питання, що стосуються різних сегментів діяльності вишу, зокрема йшлося про завершення вступної кампанії на рівні бакалаврату, освітній процес і державну підтримку соціально вразливих категорій студентства в період, коли в Україні триває війна.

 

На початку засідання ректор Микола Фролов традиційно виконав почесну місію: вручив грамоту від районної адміністрації Запорізької міської ради по Олександрівському району завідувачу кафедри бізнес-адміністрування і менеджменту зовнішньоекономічної діяльності Даміру Бікулову, на відзначення сумлінної праці науковця та педагога. Також ректор висловив вдячність академічній спільноті за злагоджену роботу та ефективну комунікацію, завдяки чому сьогодні ЗНУ має високі рейтингові показники, зокрема з набору на бакалаврат і до магістратури. У жовтні завершилася вступна кампанія для здобувачів/здобувачок вищої освіти рівня «бакалавр»: понад 5 тисяч осіб із 1 курсу сьогодні вже приєдналися до лав студентства університету. Окрім цього, ще 645 осіб вступили на старші курси бакалаврату. Досі триває вступ до магістратури університету. Наразі ці показники перевищили минулорічні вдвічі: 2686 магістрантів/магістранток першого року навчання вже вступили до ЗНУ. А 17-18 листопада очікується друга (завершальна) хвиля додаткового набору в магістратуру. Серед питань, пов’язаних із закінченням вступної кампанії на факультетах і в інженерному навчально-науковому інституті ім. Ю.М. Потебні, відповідальним особам також нагадали про необхідність передачі особових справ до відділу кадрів. До речі, університетські коледжі вже відзвітували про передачу документації.

Основну увагу зосередили на перебігу освітнього процесу, адаптації тих здобувачів/здобувачок вищої освіти, які щойно до нього приєдналися через вимушену пролонгацію вступної кампанії, що відбувається в умовах складної військово-політичної ситуації у країні та, зокрема, в Запорізькому регіоні. Також не оминули питання щодо забезпечення якості дистанційного навчання і форм контролю, адже моніторинг цього сегменту відбувається щотижня в ЗНУ на рівні деканатів, навчального відділу та адміністрації університету. Так, для вирішення одного з важливих моментів, який змушує шукати нові формати навчання в умовах віяльних відключень електрики, ухвалили рішення про запровадження режиму консультацій. Викладачі й викладачки мають забезпечити щотижневі консультації, час яких має встановлюватися до та після обіду, аби забезпечити можливість відпрацювання затвердженого розкладом занять часу тощо. Із питання моніторингу освітнього процесу та заходів його регулювання й контролю доповів проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Олександр Гура. Він також нагадав про заходи щодо погашення академічної заборгованості, яка накопичилася через різні обставини в умовах складної військово-політичної ситуації, до початку зимової сесії. Начальниця навчально-методичного відділу Людмила Нестеренко нагадала про необхідність оновлення програм навчальних і виробничих практик, зокрема на сторінках структурних підрозділів ЗНУ, та визначення форматів щодо проходження відповідних осінніх практик університету.

Не менш важливою інформацією для обговорення стали теми щодо переведення контрактників/контрактниць на бюджет і компенсація державою заборгованості за навчання (станом на 30.06.2022). Які саме соціальні категорії здобувачів і здобувачок вищої освіти можуть претендувати на такі види соціальної підтримки та про роботу, яка здійснюється у ЗНУ на виконання відповідних директив Кабінету Міністрів України та МОН України, доповів перший проректор Олександр Бондар. Більше інформації щодо цієї теми – за лінком: https://www.znu.edu.ua/cms/index.php?action=news/view_details&news_id=57935&lang=ukr&news_code=oleksandr-bondar----derzhava-zdijsnyu---kompleksnu-pidtrimku-zdobuvachiv-vischoyi-osviti-na-riznikh-rivnyakh--

Усі інші категорії здобувачів і здобувачок вищої освіти, які навчаються на умовах контракту, мають вчасно вносити оплату за навчання. На засіданні йшлося про таку необхідність погашення заборгованості за навчання. Окрім цього, чимало уваги приділили питанням щодо виконання урядових директив у рамках Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» на всіх рівнях діяльності університету. Начальниця відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування Галина Микитів прозвітувала про початок занять на підготовчих курсах та інші профорієнтаційні заходи, які вже стартували в ЗНУ в рамках підготовки до вступної кампанії 2023 року.

Проректори з наукової роботи та з науково-педагогічної роботи – Геннадій Васильчук і Юрій Каганов – присвятили свої звіти науковій роботі, відзначивши значні досягнення вчених ЗНУ, які в цей нелегкий для країни час продовжують розвивати вітчизняну науку. Так, за показниками міжнародної наукової активності індекс Гірша ЗНУ – 23. Згідно з умовами Колективного договору ЗНУ, науково-педагогічним працівникам і працівницям, які мають публікації у виданнях «Scopus», «WoS», здійснюють грошові виплати. Окрім іншого, йшлося про результати активної грантової діяльності представників і представниць університету на різних факультетах, які задіяні у виконанні проєктів Жана Моне Програми ЄС «Еразмус+». Присутнім на засіданні керівникам і керівницям структурних підрозділів нагадали, що в поточному навчальному році низка освітніх програм мають підготуватися до акредитації, також 16 наукових шкіл із 19, які функціонують у ЗНУ, проходитимуть атестацію. Обговорили й необхідність щодо активного відновлення грантової роботи, виконання державних і госпдоговірних тем.

Серед інших питань, про які йшлося під час засідання, були такі: збір інформації щодо контингенту мешканців і мешканок студентських гуртожитків, де зараз проживають не лише студенти/студентки, а й тимчасово переміщені особи, забезпечення гуманітарної допомоги для цієї категорії, а також для малозабезпечених працівників і працівниць ЗНУ, яким надає підтримку волонтерський центр вишу. Також йшлося про підготовку до включення опалення в гуртожитках і корпусах, про роботи з відновлення скління пошкоджених вибуховою хвилею вікон в адміністративному корпусі й гуртожитках №3, 4 й іншу господарську діяльність (доповідач – проректор з навчально-виробничої роботи та матеріально-технічного забезпечення Сергій Кушнір). Обговорили й питання стипендіального забезпечення та інші фінансові моменти діяльності університету, поновлення конкурсної процедури для науково-педагогічних працівників і працівниць, які працюють на умовах контракту. Присвятили час й вирішенню інших організаційних питань щодо роботи підрозділів вишу. Окрім іншого, учасники й учасниці засідання обговорили підготовку до Конференції трудового колективу ЗНУ, яка відбудеться 29 листопада об 11.00, у корпусі № 1, ауд. 50 і проходитиме в змішаному форматі.

 

Слідкуйте за подіями вишу також на соцмережевих сторінках пресслужби ЗНУ:

https://www.facebook.com/pressluzhbaZNU

https://www.instagram.com/pressluzhbaznu/

https://t.me/pressluzhbaZNU

 

Схожі новини