Можливості системи дистанційного навчання  

----------------

Головна



Захист інформації та авторських прав



Інструкції



Нагороди



Тренувальні тести, екзамени



Засоби обліку успішності



Створення словників



Спілкування в системі ДН


Можливості дистанційного навчання


Можливості групи  веб-технологiй та дистанційного навчання

 

Співробітники інформаційно-обчислювального центру ЗНУ пропонують:

   Розміщення навчальних матеріалів на веб-сервері ЗНУ.

   Організація спілкування: форуми, приватні повідомлення, коментарі до лекцій.

   Електронні словники.

   Автоматизований контроль знань: тренувальні тести, екзамени

   Засоби обліку успішності.

   Обмеження доступу до електронних навчальних матеріалів та захист від копіювання.

   Консультації для авторів електронних навчальних матеріалів.

 

 

 

Проблеми:

   Технологічне відставання

   Конкуренція з боку мегаунiверситетiв

   Вимоги більш гнучкого навчання

   Збільшення кількості курсів

   Збільшення вимог до студентів

   Швидке оновлення знань

   Збільшується навантаження викладачів

 

 

 

Основа успіху:

   Покращення якості освітніх послуг.

   Нові види послуг.

   Нові ринки.

   Використання нових технологій.

 

Широке застосування дистанційного навчання та інформаційних технологій - це


   Гнучкість доставки навчальних курсів

   Якість, гнучкість, зворотній зв’язок

   Інтерактивне створення індивідуальної траєкторії навчання

   Система контролю та самоконтролю

   Додаткові курси

   Система керування курсами


Мережа Інтернет існує  - і треба використовувати  її можливості

 

   Інтернет вимагає інших способів подання інформації

   Нова аудиторія

   Нові способи спілкування

 

 

Електронні підручники


Зміст

   Зміст підручника може точно збігатися зі змістом програми.

   Текст, малюнки легко копіювати, складаючи підручник з готових фрагментів.

   Кількість інформації в електронному підручнику може бути великою.

   В електронний підручник можна помістити відеозаписи та звукозаписи.

   Формування великого фонду задач та наочності.

   Можливість викладати один і той же матеріал різними способами.

   Електронний підручник може задавати багато послідовностей викладення.

   Сітка – природна структура Інтернету може відтворити різні інформаційні структури: класифікатор понять; лінійну послідовність; діалог з багатьма варіантами відповідей і т.д.

   Відгалуження до інших форм викладення, додаткових матеріалів, розширеного та скороченого варіантів теми, списку посилань і т.д.

 

Засоби вдосконалення


   Велика швидкість оновлення

   Спілкування із колегами

   Спілкування з читачами

Підрахунок кількості читачів

   Форум з частими питаннями та відповідями

   Рейтинг – читач ставить оцінку

   Опитування

 

Умови використання


   Наявність комп’ютера

   Вміння користуватися комп’ютером

   Доступ до мережі Інтернет (необов’язково)

   Навички обробки великої кількості інформації

 

Вміння, які необхідні для використання електронного підручника, самі по собі корисні і потрібні для будь-якого випускника університету.

 

Нові можливості


   Пошук заданого слова в тексті

   Швидкі переходи між розділами

   Відео - та звукозаписи

   Програми для контролю та самоконтролю.


Спілкування – основна функція мережі Інтернет

 

Засоби Інтернет дають можливість організувати різні форми консультацій та одностороннього спілкування:

 

   Розсилка засобами електронної пошти – найпростіший засіб організації спілкування великої групи осіб.

   Форум – набір дискусій, кожна дискусія – простий діалог багатьох учасників

   Чат – швидке спілкування в темпі нормального усного діалогу

 

Переваги та недоліки спілкування засобами Інтернет

 

   Питання студентів повторюються – є можливість зберігати дискусії, щоб витрачати час не на повторне пояснення одного й того ж матеріалу, а на вирішення нестандартних питань.

   Асинхронні форми спілкування (форум, розсилка) не вимагають постійної присутності учасника діалогу – кожен може спілкуватися у зручний час.

   Об’єм - більший, ніж при заочному навчанні, але менший, ніж при очному навчанні.

   Швидкість асинхронного спілкування мала, але це краще, ніж відсутність спілкування.

 

Автоматизований контроль знань


   Тести складати довго-користуватися легко

   Можливість частіше контролювати знання студентів при тій же кількості  затраченої праці викладача. Це стимулює активність студентів.

   Під час сесії навантаження викладача зменшується.

   Інструменти вдосконалення тестів:

   Статистика відповідей

   Історія тестування


Питання, які часто виникають

 

Чому викладач повинен створювати електронні навчальні матеріали?

 

   Викладачі повинні виконувати методичну роботу, а створення електронних навчальних матеріалів є різновидом такої роботи.

   Процес публікації простіший та дешевший, ніж друк книг. В будь-якому випадку автор навчальних матеріалів готує електронний варіант тексту книги, тобто більшість авторів зупиняється за один крок від електронного підручника.

   Рутинна робота викладача(консультації, поточний контроль, облік) автоматизується.

 

Електронні навчальні матеріали відтворюються надто легко, чи можна захистити авторські права?

 

   Автор може зареєструвати авторське право на електронні навчальні матеріали – проект відповідної процедури вже створено.

   Автор може захистити електронні навчальні матеріали, розміщені на веб-сервері ЗНУ за допомогою технічних засобів (шифрування, доступ тільки за паролем).

 

Чи мають електронні навчальні матеріали значення для кар’єри викладача?

 

   Законодавством України електронні навчальні матеріали та комп’ютерні програми прирівнюються до літературних творів.

   Міністерство освіти та науки України приймає для оцінки якості електронні підручники так само, як і друковані.

 

Геннадій Анатолійович Добровольський

Провідний інженер інформаційно-обчислювального центру ЗНУ

1-й корпус, кімната 22а, 289-41-09, gen@znu.edu.ua

 



 
 
© ZSU