Сергій Терно, доктор педагогічних наук, професор кафедри
історії України, керівник сектора інноваційних освітніх технологій лабораторії модерної історії України та інноваційних освітніх технологій Запорізького національного університету.
Працює викладачем кафедри історії України з
1995 р., а з 2003 р. є доцентом цієї ж кафедри і завідувачем
лабораторії інтерактивних технологій навчання гуманітарних дисциплін (2003-2013 рр.), з 2013 р. керує сектором інноваційних освітніх технологій лабораторії модерної історії України та інноваційних освітніх технологій, з 2017 р. - завідувач лабораторії модерної історії України та інноваційних освітніх технологій.
В 2015 р. захистив докторську
дисертацію на тему: "Методика розвитку критичного мислення старшокласників у процесі навчання історії" у спеціалізованій вченій раді Національного
педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова (м. Київ).
В 2003 р. захистив кандидатську
дисертацію на тему: "Формування історичних понять в учнів 9-го класу
загальноосвітньої школи" у спеціалізованій вченій раді Національного
педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова (м. Київ).
За підсумками конкурсу на здобуття премій НАНУ
для молодих учених за кращі наукові дослідження у 2001 р. нагороджений
Грамотою Президії Національної академії наук України за наукову працю
"Технологія формування історичних понять в учнів 9-го класу
загальноосвітньої школи" (Посібник для вчителя. – Запоріжжя: ВСВСДГО,
2001. – 60 с.). У 2002 р. за підсумками конкурсу на здобуття премій НАНУ
для молодих учених за кращі наукові роботи присуджена Премія Національної
академії наук України (постанова Президії НАН України від 24.02.2003 р.;
праця "Постмодернізм у сучасній українській історіографії",
надрукована: Вони грають зовсім не так, або постмодернізм у сучасній українській історіографії //
Генеза: політологія, історія, філософія. – 2004. – № 1.
– С. 92-111; Нові підходи у вивченні історії: прогрес в науці чи шлях в нікуди?
// Історія в школах України. – 2003. – № 1. – С. 45-49;
№ 2. – С. 45-51, розміщені на сторінці сайту Наукові публікації).
У 2004 р. нагороджений Почесною грамотою
Міністерства освіти і науки України за активну участь у розробленні Державного
стандарту базової та повної загальної середньої освіти та вагомий внесок у
розвиток національної освіти України. Протягом 2003-2004 р. працював у
проекті МОН України "Навчальні програми для 12-річної школи".
Заступник головного редактора
науково-методичного журналу МОН України "Історія в школах України" (2004-2010);.голова науково-методичної ради історичного факультету ЗНУ (2004-2009 рр.).
Брав участь у спільних проектах МОН України і
Ради Європи: міжнародний семінар "Нові підходи до підготовки підручників
із всесвітньої історії для основної та старшої школи в Україні"
(вересень–жовтень 2003 р.), міжнародний семінар "Сучасні навчальні
програми з історії для загальноосвітніх закладів України: виклики і
відповіді" (липень 2004 р., м. Львів), а також у міжнародних
наукових симпозіумах під егідою Ради Європи "1945" (жовтень
2003 р., м. Ялта), "1989" (квітень–травень 2004, м. Будапешт).
Проходив наукове стажування в Інституті з
міжнародних досліджень підручника імені Георга Еккерта (вересень 2004 р.,
м. Брауншвейг, ФРН).
Нагороджений нагрудним знаком "Відмінник
освіти України" (2006 р.).
З 2006 по 2008 рік керував науково-дослідною держбюджетною
темою "Критичне мислення на уроках історії в загальноосвітній школі"
(наказ Міністерства освіти і науки України від № 654 від 16 листопада
2005 р.). Основний результат проекту - авторська методика розвитку критичного мислення у процесі навчання історії, втілена у дидактичних посібниках для учнів 6-7; 8-9 та 10-11 класів (гриф МОН України "Схвалено"). Результати дослідження розміщені на сторінці сайту Наукові публікації.
З серпня 2006 р. по лютий 2008 р. працював експертом в проекті
"Громадянська освіта – Україна".Результатом проекту стало видання посібника для студентів вищих навчальних закладів: "Громадяньса освіта: теорія і методика навчання" - Київ, 2008. - 174 с. Результати дослідження розміщені на сторінці сайту Наукові публікації.
В 2008 р. працював експертом в Програмі співробітництва між Європейським Союзом та Радою Європи "Сприяння розвитку культури прав людини в Україні та на Південному Кавказі". Взяв участь у трьох міжнародних семінарах у межах цієї програми: "Нові підходи до виховання толерантності в умовах багатокультурного та багатоконфесійного суспільства" (21-22 квітня 2008 р., м. Львів); "Відображення національної ідентичності та культурної різноманітності у навчальних програмах, підручниках та посібниках з історії" (21-23 травня 2008 р., м. Чернігів) та "Нові підходи до багатокультурної та багаторелігійної освіти" (3-4 липня 2008 р. м. Мукачеве Закарпатської області). Результати дослідження розміщені на сторінці сайту Наукові публікації.
В 2009-2010 рр. керував науково-дослідною держбюджетною темою "Тестування навчальних досягнень з історії та суспільствознавства". Метою проекту було створення концепції, методики та технології тестування навчальних досягнень учнів та студентів з історії та суспільствознавства. Результати дослідження викладені на сторінці сайту Наукові публікації.
В 2011-2012 рр. керував науково-дослідною держбюджетною темою "Тестові технології в суспільствознавчій освіті". Метою проекту було розроблення теорії тестування та створення різнорівневих технологій попереднього, тематичного, підсумкового контролю навчальних досягнень учнів та студентів з історії та суспільствознавства. Результати дослідження розміщені на сторінці сайту Наукові публікації.
Є автором понад 160 наукових та
науково-методичних праць.
Електронні адреси:
terno@znu.edu.ua
Follow me on Academia.edu
Google+