ukr eng rus   
 

» Про лабораторію
» Проекти
» Співробітники
» Контакти
» Наукові публікації
» Студентам. Науково-методичні видання
» Опитування
» Інтернет-телебачення
» Вебінари
» Відеоконференції
» Презентації
» Пробне незалежне оцінювання
» Оліпміади з історії
» Новини


Оліпміади з історії

  1. ІІІ (обласний етап - Запорізька область) Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії - 8 січня 2012 р.
  2. ІІІ (обласний етап - Запорізька область) Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії - 30 січня 2010 р.
  3. ІІІ (обласний етап - Запорізька область) Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії - 15 лютого 2009 р.

ІІІ (обласний етап - Запорізька область) Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії - 8 січня 2012 р.

Лабораторія взяла участь у перевірці олімпіадних робіт учнів 11- го класу ІІІ обласного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії. Протоколи із результатами олімпіади учнів 8-11 класів можна завантажити тут 2012-Protocols.rar. Критерії оцінювання викладені за цим посиланням 2012-kriteriy.rar. Завдання (автор - Д. Секиринський) розміщені тут 2012-Zavdannya.rar.

ІІІ (обласний етап - Запорізька область) Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії - 30 січня 2010 р.

Лабораторія взяла участь в підготовці до ІІІ обласного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії, Завдання ви можете завантажити за посиланням 2010-zavdannya.rar 

ІІІ (обласний етап - Запорізька область) Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії - 15 лютого 2009 р.

Лабораторія взяла участь в підготовці до ІІІ обласного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії, що відбувся 15 лютого 2009 р.

Шановні учасники олімпіади-2009 та вчителі! Підведені підсумки ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії. Завдання ви можете завантажити за посиланням (2009-zavdannya.doc). Також ознайомтесь із критеріями оцінювання за цим посиланням (2009-kriteriy.doc). Зверніть увагу, будь-ласка, на аналіз виконаних робіт. Пам’ятайте, отриманий результат – це не вирок, а лише показник вашої підготовки. Покращити його у ваших силах, треба лише наполегливо працювати! Дякуємо всім учасникам олімпіади за плідну роботу! Вітаємо всіх учасників олімпіади з перемогою над собою! Адже ви всі переможці, оскільки наважилися випробувати себе! Будьте сміливими, не бійтеся випробувань, наполегливо працюйте й успіх буде завжди з вами!

 

Аналіз робіт учнів 8-х класів

Автори питань: 1 рівень – доцент С. Білоножко, 2 рівень – доцент С. Терно

Максимальна можлива кількість балів – 42;

Максимально набраний бал – 39,5 (Кривко Антон, гімназія № 6, м. Запоріжжя).

 

Учні успішно виконали тестові завдання з історичної географії та історії козацтва. Перевірка засвідчила достатній рівень обізнаності учнів з історією Великих географічних відкриттів. Труднощі викликали запитання, які вимагали аналізу та оцінки історичних процесів. В деяких випадках аналіз підмінявся описом подій. Тому у процесі вивчення історії слід більше приділити уваги розв'язанню проблемних задач з історії.

Протокол із отриманими балами можна завантажити тут (2009-8.doc).

 

Аналіз робіт учнів 9-х класів

Автори питань: 1 рівень – доцент С. Білоножко, 2 рівень – доцент С. Терно

Максимальна можлива кількість балів – 46;

Максимально набраний бал – 43,8 (Дубровко Ніна, БПЛ № 99, м. Запоріжжя).

 

Переважна більшість учнів надала правильні відповіді на тестові завдання. Найскладнішим запитанням виявився тест № 4: лише 5 учасників із 17 вказали правильну відповідь: "Північне товариство". Лише 2 учасники олімпіади надали повну відповідь на запитання № 1. Найскладнішим виявилося завдання № 7, на яке не було надано жодної правильної відповіді (потребувалися знання "декларації прав людини"). Найкраще учні орієнтуються в політиці Вігів та Торі.

Певні складнощі викликало розв'язання творчого завдання № 1. Перевірка показала, що переважна більшість учасників олімпіади не надала визначення поняттю "нація", без чого просто неможливо було висвітлити питання. Відповідно учні не мають чіткого розуміння поняття "нація", що призводить до плутанини в поняттях "нація", "національний рух" тощо.

Творче завдання № 2 було виконано значно успішніше, проте учням бракує чіткої структури під час висвітлення питання, здебільшого відсутні аргументи, а має місце лише перелік фактів. Трапляються й випадки, коли висновки не підкріплюються історичними фактами. Отже, слід звернути увагу на уміння аргументувати свої думки.

Протокол із отриманими балами можна завантажити тут (2009-9.doc).

 

Аналіз робіт учнів 10 класів

Автори питань: 1 рівень – доцент О. Давлєтов, 2 рівень – доцент С. Терно

Максимальна можлива кількість балів – 46;

Максимально набраний бал – 41,9 (Муц Юлія, БПЛ № 99, м. Запоріжжя).

 

Під час виконання завдань 1-го рівня учасники мали утруднення у визначенні структури Ліги Націй та у встановленні відповідності між історичними об'єктами. Переважна більшість учнів успішно виконала тестові завдання, присвячені Першій світовій війні, розвитку культури, гайдамацькому та опришківському рухам.

Найскладнішими виявилися творчі запитання, в яких вимагалося аргументувати власні висновки. Близько 70 % десятикласників майже не аргументували або слабко аргументували свої думки. Таким чином, важливо звернути увагу не лише на вивчення історичних фактів, але й на формування умінь оцінювати значення цих фактів. Слід тренуватися у розв'язанні проблемних задач з історії, зокрема, користуйтеся нашим посібником: Терно С. Проблемні задачі з історії для старшокласників: Дидактичний посібник для учнів 10-11 кл. загальноосвіт. навч. закл. - Вид. 2-е, доопр. та допов. - Запоріжжя: Просвіта, 2008. - 32 с.

Протокол із отриманими балами можна завантажити тут (2009-10.doc).

Аналіз робіт учнів 11 класів

Автори питань: 1 рівень – доцент О. Давлєтов, 2 рівень – доцент С. Терно

Максимальна можлива кількість балів – 45;

Максимально набраний бал – 42,4 (Фомич Анна, БПЛ № 99, м. Запоріжжя).

 

Найбільш складним завданням 1-го рівня для учасників олімпіади виявилася задача на встановлення правильної послідовності подій Другої світової війни. Певні труднощі виникли під час розв'язання завдань щодо новітньої історії Франції та встановлення автора висловлювання "холодна війна".

Під час виконання завдань 2-го рівня основні складнощі такі: 1) учасники олімпіади слабко володіють фактологічним матеріалом стосовно історії України 70-80 років ХХ ст.; 2) у відповідях домінував опис подій, а не доказ, аргументація та оцінка; 3) мала місце підміна запитання, наприклад, замість проблем євроінтеграції учні розмірковували про доречність вступу України в Євросоюз, але питання так не стояло; 4) не завжди учасники олімпіади змогли зробити висновки із використаних історичних фактів.

На майбутнє учням слід тренуватися у розв'язанні проблемних задач з історії, зокрема, користуйтеся нашим посібником: Терно С. Проблемні задачі з історії для старшокласників: Дидактичний посібник для учнів 10-11 кл. загальноосвіт. навч. закл. - Вид. 2-е, доопр. та допов. - Запоріжжя: Просвіта, 2008. - 32 с.

Протокол із отриманими балами можна завантажити тут (2009-11.doc).















©Запорізький національний університет 2006
Steve's free web templates