ukr eng rus   
 

» Про лабораторію
» Проекти
» Співробітники
» Контакти
» Наукові публікації
» Студентам. Науково-методичні видання
» Опитування
» Інтернет-телебачення
» Вебінари
» Відеоконференції
» Презентації
» Пробне незалежне оцінювання
» Оліпміади з історії
» Новини


Новини

/ Всі дати
site root category

Новини 1-10 ( всього знайдено : 98 )

КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ: ДИНАМІКА ТА СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ

2017-03-10 17:00:00
На сторінці Наукові публікації розміщена стаття С. Терно "Критчне мислення: динаміка та сфера застосування". В статті представлена функціональна модель критичного мислення, в якій зазначені та охарактеризовані основні етапи цього мисленнєвого процесу та сфера йогозастосування. Критичне розмірковування відбувається у чотири етапи: 1) усвідомлення проблеми або зіткнення з проблемою; 2) проблемна ситуація та проблемна задача створюють певну перешкоду в досягненні мети – ситуацію утруднення; 3) переструктурування знань, способів дій, власних установок, досвіду та знаходження ідеї правильного розв’язку; 4) обґрунтування віднайденого рішення та представлення його іншим (об’єктивація думки). Критичне мислення використовується для вирішення конкретних ситуативних завдань, а це передовсім практичне мислення для розв’язання реальних проблем. Ключові слова: критичне мислення, методика навчання історії, суспільствознавча освіта, методика розвитку критичного мислення, старша школа, вища школа.
12 Пере­гля­дів

Критичне мислененя як інструмент проведення провоосвітніх заходів у загальноосвітніх навчальних закладах

2016-09-12 08:00:00
У межах проекту Міністерства освіти і науки України та Координатора проектів ОБСЄ в Україні "Вдосконалення юридичної освіти та освіти з прав людини" (2016 р.) підготовлений рідер, розміщений на сторінці сайту Наукові публікації.
18 Пере­гля­дів

Підсумки курсу "Теорія і методика навчання історії" – опитування студентів 4 курсу історичного факультету

2014-11-17 08:00:00
Шановні колеги! До вашої уваги пропонується 10 запитань, які потребуватимуть від вас чесних і неупереджених відповідей. Опитування допоможе Вам краще усвідомити власні установки і досягнення, а нам поліпшити якість освіти. Дякуємо за співпрацю. Для участі натисніть на посилання.
18 Пере­гля­дів

Дискусії навколо проблем історичної освіти як люстро методичної науки в Україні

2014-10-01 08:00:00
У статті С. Терно на порталі "Освітня політика" зазначається, що наша методична реальність страждає від несвободи. Найбільше непокоїть той факт, що узурпацією займається структурний підрозділ Національної академії педагогічних наук України. Непокоїть, що посіви лабораторії суспільствознавчої освіти Інституту педагогіки НАПН дають зовсім іншу порість замість "розумного, доброго, вічного". Основне призначення історії і суспільствознавства в освіті — закласти систему цінностей, тобто сформувати базову структуру суспільства. Які ж цінності поширюються в суспільствознавчій освіті? Кого ж можуть виховати наші головні за статусом носії цінностей з лабораторії суспільствознавчої освіти? Ось неповний перелік піднятих проблем.
16 Пере­гля­дів

Розвиток критичного мислення

2014-09-28 17:59:00
У розділі сайту Наукові публікації розміщена серія наукових статей С. Терно, присвячених розвитку критичного мислення у вітчизняних та зарубіжних виданнях за 2013-2014 рр.
16 Пере­гля­дів

Підсумки курсу "Теорія і методика навчання історії" – опитування студентів 4 курсу історичного факультету

2013-11-18 08:10:00
До вашої уваги пропонується 10 запитань, які потребуватимуть від вас чесних і неупереджених відповідей. Опитування допоможе Вам краще усвідомити власні установки і досягнення, а нам поліпшити якість освіти. Дякуємо за співпрацю!
26 Пере­гля­дів

Нова програма з історії – маргіналізація молодого покоління?

2013-05-03 17:00:00
В електронних виданнях опублікована розвідка Сергія Терно щодо навчальної програми з історії для 5-го класу в двох варіантах: науковому (Historians.in.ua) та науково-популярному (Osvita.ua). Здійснений аналіз навчальної програми для 5-го класу дозволяє стверджувати, що зміни мають на меті прищепити почуття меншовартості підростаючому поколінню молодих українців, перетворити їх на маргиналів (людей без роду і племені), применшити значення української історії в перебігу світових подій. Також відзначається, що вітчизняна методична наука перетворилася на тоталітарну секту із малокомпетентним і цинічним лідером. Із повним текстом статті можна ознайомитися за посиланням.
23 Пере­гля­дів

Хто голосніше за всіх кричить: "Тримайте злодія!"?

2013-03-07 08:28:00
Опублікована розвідка Сергія Терно, в якій проаналізована ситуація щодо зникнення імен борців за українську незалежність з програми ЗНО- 2013 з історії. Зазначається, що авторські колективи під керівництвом Олени Пометун вилучили імена видатних українських постатей не лише із програми ЗНО-2013, але й з програми з історії для 5-го класу загальноосвітньої школи, за якою школярі почнуть вчитися вже 1 вересня 2013 року. Прочитати статтю можна за посиланнями http://osvita.ua/school/school_today/34287/ http://www.historians.in.ua/index.php/dyskusiya/583-serhii-terno-khto-holosnishe-za-vsikh-krychyt-qtrymaite-zlodiiaq
18 Пере­гля­дів

Розробка лабораторії: Проблемні задачі з історії – Практикум для учнів 8-9 класів загальноосвітньої школи

2013-03-06 10:42:00
У часописі видавництва "Шкільний світ" вийшов друком практикум для учнів: Терно С.О. Проблемні задачі з історії. Практикум для учнів 10-11 класів. – К. : Шкільний світ, 2012. – 17 с. як вкладка в періодичному виданні "Історія України". У посібнику міститься інформація про принципи, стратегію, методи та засоби розв’язування проблемних задач з історії, а також правила логічного мислення та доведення. Відповідно до чинної програми Міністерства освіти і науки України подано проблемні задачі з історії ХХ-ХХІ ст. Запропонована система роботи сприятиме активізації пізнавальної діяльності школярів, розвитку критичного мислення та може бути використана як у профільних, так і в звичайних класах. Практикум розміщений на сторінці сайту Наукові публікації.
14 Пере­гля­дів

Підручник з історії: проблеми толерантності

2013-03-05 16:56:00
Вийшов друком посібник колективу авторів "Підручник з історії: проблеми толерантності" розрахований на професійних істориків, авторів навчально-методичної літератури для школярів з історії та інших суспільствознавчих дисциплін, вчителів, членів науково-методичних комісій, до компетенції яких належить розгляд та сертифікація навчальної літератури. Розділ третій "Реалізація принципів толерантності у процесі створення шкільного підручника з історії" написаний завідувачем лабораторії Сергієм Терно. В ньому йдеться про те, як уникнути небезпеки "культурного імперіалізму" (способу споглядання світу лише крізь призму власної культури) шляхом упровадження проблемних (контроверсійних) запитань і завдань. Розвідка розміщена на сторінці Наукові публікації.
21 Пере­гля­дів

Сторінки : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
0.059556007385254














©Запорізький національний університет 2006
Steve's free web templates