Вже десять років у ЗНУ діє школа педагогічної майстерності. За час її існування навчання в ній пройшли 187 молодих педагогів вищої школи і продовжують вдосконалювати свої навички нові слухачі. Сьогодні відбулися чергові заняття школи, які відвідала група молодих викладачів з різних факультетів ЗНУ.
В центрі уваги стояло питання нормативно-правової бази, на підставі якої повинен будувати свою діяльність викладач - педагог вищої школи. Заняття проводила досвідчений педагог, керівник відділу з навчальної роботи Людмила Нестеренко. Вона ділилася власним досвідом з молодшими колегами з проблем виховання студентів, змалювала психологічний портрет сучасного студента. У процесі виховання молодої особистості кожен викладач повинен будувати свою діяльність відповідно до вимог, які ставить сьогодні держава, Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. Тому головну увагу приділили системі вищої освіти в Україні, нормативним документам, ліцензійним умовам надання вищої освіти, відповідно до яких діє система освіти, і які повинні жорстко виконуватися кожним педагогом.
Окрім нормативно-правового блоку на заняттях школи педагогічної майстерності увага приділяється психолого-педагогічним, організаційно-методичним аспектам діяльності викладача вищої школи, зокрема, організації самостійної та індивідуальної роботи студентів, роботі з навчально-методичними комплексами дисциплін тощо. Теоретичні, практичні заняття проводять викладачі кафедр педагогіки та психології, практичної психології, проблем керування та соціальної педагогіки.
Робота школи педагогічної майстерності здійснюється без відриву від основної роботи викладачів університету і включає, окрім лекційних та практичних занять, тренінги, круглі столи, методичні семінари. У січні молоді викладачі відвідують двотижневі навчальні заняття (обсягом 40 годин), під час обговорюють проблемні питання психолого-педагогічних аспектів роботи викладача вищої школи. Наприкінці річного курсу навчання слухачі готують випускну роботу – науково-методичну розробку з дисциплін свого навчального навантаження, яка захищається на засіданні науково-методичної ради факультету. Після цього отримують свідоцтво встановленого зразка.
По завершенню навчання слухачі школи заповнюють анкети. Вони враховуються потім при складанні навчальних програм школи та організації занять. У своїх відгуках слухачі школи педагогічної майстерності відзначають високий рівень занять, невимушену атмосферу спілкування в аудиторії, можливість обміну інформацією, набуття нової корисної інформації. Серед актуальних тем, називають такі: «Інтерактивні методи навчання у вищій школі», «Конфлікт. Аналіз педагогічних конфліктів. Практикум з розв’язання конфліктів» та багато інших, які пропонують їм провідні викладачі факультету СПП - професор Галина Локарєва, доцент Олена Сібіль, доцент Анжеліка Поплавська та інші.
Сучасний педагог, як бачимо, повинен добре володіти не лише знаннями з предмету, який викладає, а й мати високу загальну і педагогічну культуру, розумітися на тенденціях педагогіки та психології, особливостях сучасного студента, здатний орієнтуватися не тільки в типових педагогічних ситуаціях, а й розуміти специфіку навчальної діяльності в різних умовах організації навчально-вихованого процесу. Саме цим аспектам приділяється увага на заняттях у школі педагогічної майстерності. Позитивний досвід тут змогли набути молоді викладачі, заступники деканів нашого університету, які відвідували заняття школи.
Юліана Мацкевіч,
керівник школи педагогічної майстерності