Напередодні нового навчального року на кафедрі романської філології і перекладу факультету іноземної філології ЗНУ відбувся науково-методичний семінар із проблематики оцінювання знань та комунікативних компетенцій студентів, що вивчають французьку мову як іноземну.
Основною метою його роботи є підвищення якості підготовки фахівців із французької мови через нові підходи у системі оцінювання знань.
Захід провели доцент Євгенія Стуліна та старший викладач цієї кафедри Юлія Третьяк.
У рамках договору про наукове співробітництво з Університетом дю Мен викладачі нашого вишу Євгенія Стуліна та Юлія Третьяк у 2010-2011 рр. пройшли стажування у Франції з метою вивчення досвіду дистанційного навчання студентів зі спеціальності «Французька мова як іноземна». Захід відбувся за підтримки спеціальної стипендіальної програми уряду Франції.
Європа давно існує в умовах полімовності. Тому ще у 2001 році Рада Європи прийняла документ, що регламентує оцінювання знань у рамках програми навчання іноземним мовам, – Сadre européen de référence. У системі вищої освіти Європейських країн, зокрема у Франції, вирізняється така дисципліна як Evaluation. Факультет іноземної філології готує спеціалістів із цієї галузі знань, адже європейський досвід сьогодні набуває актуальності й у системі вищої освіти в Україні. Тому цю актуальну проблематику Євгенія Володимирівна та Юлія Юріївна представили на семінарі. Вони поділилися з колегами досвідом, який набули під час стажування, та власними напрацюваннями, які отримали під час апробації цих знань на практичних заняттях зі студентами. Доцент Євгенія Стуліна розповіла про використання елементів нового курсу серед аудиторії третьокурсників під час викладання французької мови та роботи над художнім текстом. У своїх доповідях викладачі розповіли про різновиди оцінювання – прогнозуючий, діагностуючий та інші. Йшлося також про методики навчання французькій мові як іноземній, критерії оцінювання різних видів робіт в аудиторії тощо. Було наголошено на відмінностях систем європейської освіти та американської: перша традиційно надає перевагу письмовим формам контролю знань, друга – усним. В українській практиці присутні як ті, так і інші майже на рівних.
В умовах відсутності окремої дисципліни з оцінювання якості знань у системі вищої освіти України Юлія Юріївна показала можливість використання фрагментів цього курсу у методиці викладання інших дисциплін. У власній викладацькій практиці вона успішно використовує науковий інструментарій оцінювання знань та навчає цьому майбутніх фахівців.
Розпочату тему викладачі мають намір продовжити на наступних семінарах. Розглядатимуть не лише критерії якості оцінювання мовної компетенції самих студентів, а й проблеми та методи оцінювання викладацької компетенції вчителів вищої школи, створення чітких методів та інструментів оцінки їх роботи, якими сьогодні вже користується вся система європейської освіти.
Олена Хлистун