Студенти економічного факультету ЗНУ розглянули особливості управління конфліктами в сучасних організаціях
19 грудня на економічному факультеті Запорізького національного університету в рамках діяльності студентської наукової проблемної групи кафедри управління персоналом і маркетингу відбулося засідання круглого столу на тему «Технології управління конфліктами в сучасних організаціях».
Діяльність вітчизняних і закордонних організацій свідчить про необхідність знань і навичок у галузі конфліктології, управління, діагностики, профілактики і прогнозування конфліктів.
Декан економічного факультету, професор Алла Череп наголосила на важливості оволодіння навичками практичного використання прийомів і методів діагностування та управління конфліктами для підвищення конкурентоспроможності сучасних організацій. Із розвитком ринкових умов і впровадженням конкурентних відносин ці питання набувають все більшої значимості, оскільки конкуренція являє собою варіант конфліктної ситуації, яка при визначених умовах переростає в конфлікт. У реальній практиці застосування принципів і методів управління конфліктами важливо враховувати закономірності і передумови їх розв’язання, що дозволить обрати більш раціональні та адекватні конфліктній ситуації методи та форми її розв’язання.
Також в обговоренні технологій управління конфліктами в сучасних організаціях взяли участь завідувач кафедри управління персоналом і маркетингу, к.е.н., доцент Валентина Гельман, к.е.н., доцент кафедри управління персоналом і маркетингу Наталя Кушинова, старший викладач кафедри управління персоналом і маркетингу Валерія Тимошик, к.е.н., викладач кафедри управління персоналом і маркетингу Вікторія Ярмош, відповідальна за наукову роботу кафедри управління персоналом і маркетингу, аспірант Наталія Терент'єва.
У роботі круглого столу взяли участь студенти 2-3 курсу економічного факультету напрямів підготовки «Управління персоналом і маркетингу» й «Облік і аудит».
Студенти взяли активну участь в обговоренні теми круглого столу, чим продемонстрували свою зацікавленість.
Студентка 2 курсу економічного факультету (напрям підготовки «Облік і аудит») Дар'я Самойленко виступила з доповіддю «Конфлікт: негативні та позитивні сторони». Вона підкреслила, що позитивним та функціонально корисним результатом конфлікту вважається розв'язання тієї проблеми, що породила суперечності й викликала зіткнення, з урахуванням взаємних інтересів і цілей усіх сторін, а також досягнення розуміння та довіри, зміцнення партнерських стосунків і співробітництва, подолання конформізму, покірності, прагнення до переваги.
Студентка 3 курсу економічного факультету (напрям підготовки «Управління персоналом і економіка праці») Наталія Ханаєва в доповіді «Сигнали та причини конфліктів» розповіла про класифікацію конфліктів, які можуть бути відкритими, іноді прихованими, усвідомленими або навпаки. Мотиви конфліктів конкретизуються у цілях, переслідуваних їх учасниками.
Дуже цікавими та актуальними були доповіді студентки 2 курсу (напрям підготовки «Облік і аудит») Маргарити Піун на тему «Етапи і стадії розвитку конфліктів»; студентки 3 курсу Олександри Могильної тему «Вплив індивідуально-типологічних особливостей персоналу на стратегії поведінки в конфліктних ситуаціях»; студентки 2 курсу («Управління персоналом і економіка праці») Наталії Крохмаль на тему «Три аспекти меж конфлікту»; студентки 2 курсу економічного («Управління персоналом і економіка праці») Валерії Сафонової на тему «Типи конфліктних особистостей», студентки 2 курсу («Управління персоналом і економіка праці») Катерини Луніної на тему «Поняття внутрішньоособистісного конфлікту»; студента 2 курсу «Управління персоналом і економіка праці» Олексія Олійника на тему «Характеристика основних стратегій поведінки в конфліктних ситуаціях», студентки 2 курсу («Управління персоналом і економіка праці») Анастасії Волик на тему «Управління конфліктами на прикладі підприємств регіону».
Завдяки проведеному засіданню круглого столу широке коло студентів та викладачів економічного факультету отримали знання з питань змісту і сутності конфлікту, його етапів і стадій розвитку, ознайомилися з характеристиками основних стратегій поведінки в конфліктних ситуаціях.
Наталія Терент'єва