Сьогодні на базі факультету соціальної педагогіки та психології відбувся перший із серії науково-практичних семінарів-тренінгів з психології на тему «П’ятикрокова модель роботи з психологічними наслідками посттравмуючих подій у дітей». Організували і провели захід представники кафедри практичної психології ЗНУ разом із тренерами-методистами - старшим викладачем кафедри Ольгою Іщук та клінічним психологом КУ «Обласна клінічна психіатрична лікарня» ЗОР, провідним гештальт-терапевтом Ольгою Говрорухою.
Участь у семінарі взяли 52 практичних психологи, які працюють у загальноосвітніх та інших закладах Запоріжжя. Серед гостей були також методист Інформаційно-аналітичного методичного центру Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради Вікторія Квітко, заступник директора Запорізького міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Володимир Кукін та начальник психологічної служби ГУ ДСНС України у Запорізькій області полковник Володимир Олійник.
Координувала роботу семінару завідувач кафедри практичної психології, доцент Наталія Губа. Вона привітала шановних гостей зібрання і представила тренерів-методистів. Під час семінару доповідачі приділили особливу увагу питанням стресового, шокового, посттравматичного станів у дітей, а також запропонували теоретико-методологічні та практичні рекомендації для роботи з дітьми, які мають посттравматичні стресові розлади. Так, старший викладач кафедри практичної психології Ольга Іщук визначила поняття «стрес» і «криза», надала класифікацію їхніх видів, проявів та етапів, а також зробила наголос на небезпеці розвитку цих психологічних та психічних розладів у дітей і необхідності застосування антистресової терапії.
Клінічний психолог Ольга Говоруха представила присутнім розробку англійських фахівців «П’ятикрокова модель роботи з психологічними наслідками посттравмуючих подій у дітей». Вона докладно розповіла про етапи і методику роботи з групами дітей та їхніми батьками. Протягом всього лише п’яти таких правильно організованих занять діти, які зазнали впливу негативних ситуацій (насильство у сім’ї, перебування у зоні військових подій, пережили важкі фізичні травми тощо), вчаться керувати власними емоціями, опановують методику «захисту» від власних фобій, страхів, невпевненості, а також формують вміння і в майбутньому активізувати захисні механізми власної психіки задля попередження розвитку посттравматичних станів. Цікаво, що психологічний супровід мають надавати таким дітям як психологи, так і їхні батьки, відтак, вони самі мають оволодіти відповідними методиками.
Під час семінару присутні тут практичні психологи отримали методичну літературу, а також електронні версії матеріалів з означеної теми. Фахівці кафедри практичної психології планують продовжити курс науково-практичних семінарів-тренінгів, які мають на меті не тільки поглибити знання у галузі практичної психології, а й сформувати у шкільних психологів та методистів нашого міста відповідні навички роботи з дітьми, які перебувають у стані стресу або психологічної кризи.
Олена Хлистун