Університет Абітурієнту Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Приїзд викладачів із Києво-Могилянської академії

Приїзд викладачів із Києво-Могилянської академії

07.06.2006 11:57

До Дня журналіста поділитися досвідом зі студентами Запорізького національного університету приїхали професори з Національного університету «Києво-Могилянська академія» – директор Школи журналістики Євген ФЕДЧЕНКО та декан факультету соціальних наук та соціальних технологій НаУКМА, президент Центру медіареформ Сергій КВІТ.

Вони прочитали дві лекції, в яких акцент було зроблено, насамперед, на окресленні сучасних тенденцій функціонування інформації у сьогочасному суспільстві та необхідності підвищення ерудованості працівників мас-медіа.

Зокрема, Микола Федченко детально зупинився на ознаках новинної інформації: вона має безпосередньо стосуватися кожного громадянина, - зазначив він, - бути новою, впливати на суспільство, бути подієвою, неочікуваною. Повинна бути чітка межа між новинами та не-новинами. Відмінність цих двох типів відомостей полягає у тому, що новина відображає кризу, конфлікт у суспільстві, пов’язана з різного роду небезпеками; вона дає зображення, зупиняється на основних персоналіях, окреслює суспільні відносини здебільшого дуалістично, бінарно. Відповідно, не-новина розповідає про певні процеси, довготермінову політику, інституції та багатосторонні відносини.

Застосовуючи функцію прогнозування, Євген Федченко передбачає, що в майбутньому журналісту-міжнароднику варто буде цікавитися не стільки державами, скільки суспільствами, а ознаки міжнародної новинної інформації зведуться до трьох основних: показ кризи, висвітлення конфлікту, демонстрування «коронації» (себто, розповідь про "зірок" з авторитетних країн).

Вчений навів цікаві статистичні дані про інформаційне агентство «Reuters». Засноване воно було у Лондоні 1951 року, і на даний момент на нього вже працюють близько 15 тисяч співробітників у 91 країні світу, у тому числі 2 тисячі 300 журналістів, редакторів, операторів та фотокореспондентів. За 2004 рік агентство подало 2,5 мільйони новин! При цьому Євген Федченко зазначає, що, наприклад, утримання одного закордонного бюро обходиться власникові в один мільйон доларів на рік, а журналіст має здійснювати торг об’єктивністю заради одержання ексклюзивних джерел інформації.

Сьогодні глобалізація суспільства вимагає від людини (особливо, якщо вона обертається у бізнес-колах) чіткої техніки прорахунку своїх дій. У контексті міжнародної журналістики це означає: якщо людина хоче привернути до себе увагу якоюсь діяльністю чи особливою подією, - вона має зробити це таким чином, щоби теле- та радіокомпанії, інформаційні агентства встигли подати цю інформацію у своєму ранковому випуску (враховуючи різницю часових поясів); звичайно ж, події мають бути цікавими широкому загалу, і привертати увагу перш за все агентств-«монстрів».

Сергій КВІТ ознайомив аудиторію з таким навчальним предметом, як герменевтика. Розповідаючи про різні способи мислення, розвиток критично-філософських стилів у контексті світової історії, він постійно звертав увагу на особливості української інтерпретаційної традиції. Вважається, що для українців характерно будувати так звану «горизонтальну» філософію, тобто таку, що гармонує із загальнонаціональною естетикою, філософію серця, яка ґрунтується на інтуїтивно-трансцендентному осягненні світу. Також українцям притаманні риси екзистенціалізму, а  ще - прагнення синтезувати досягнення різних культур – східних і західних -  в єдине ціле, нічого не відкидаючи. 

По завершенні зустрічі київські гості відповідали на запитання студентів журфаку.