Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Черговий крок до європейської системи освіти

Черговий крок до європейської системи освіти

14.03.2007 09:37

13 березня о 14.30 у ЗНУ відбулася відкрита лекція «Шляхи впровадження Болонського процесу у вищу освіту Німеччини».

Лекцію провів координатор європейських програм підготовки бакалаврів і магістрів з соціальних наук, професор Університету Магдебург-Стендаль (м. Магдебург, Німеччина) Вольфганг Бльомерс. В своєму звернені до студентів та співробітників ЗНУ він зазначив, що на сьогодні вже 45 міністрів освіти країн Європи підписали документ щодо своєї згоди впроваджувати Болонську систему. Основні аспекти його промови стосувалися загальної концепції кредитно-модульної системи. Зокрема пан Бльомерс зазначив, що в Європі вже давно назрівала потреба звести систему освіти «під спільний знаменник», зробивши її знайомою і зрозумілою. Так і з’явилася кредитно-модульна система, яка покликана упорядкувати навчальні норми, зробивши їх єдиними для різних країн. Черговим її досягненням стало і те, що студенти також можуть брати участь у організації Болонського процесу. При цьому, за словами пана Бльомерса, студентам надається гнучкий графік навчання.

Кредитно-модульна система оцінює усі види студентської роботи. Кредит ставиться виключно за виконану роботу, і не враховує такі категорії, як «зараховано» чи «не зараховано». Один кредит дорівнює 30 годинам (до яких входять не тільки лекції, семінари, але й самостійна робота). За рік студент повинен отримати 60 кредитів. При такій «конвеїрності» оцінювання постає питання щодо його якості. Пан Бльомерс запевнив аудиторію в її точності та об’єктивності.

Окремою темою німецький гість виділив розповідь про ряд документів, з якими доведеться зіткнутися студенту, коли він залучиться до Болонського процесу. Як виявилося, серед них є не тількі ті, які містять інформацію, пов’язану з навчальним процесом. Там є й інформація про студентське дозвілля.

Про зацікавленість студентства ЗНУ у перспективах кредитно-модульної системи свідчили численні запитання до професора.

Олесь БАРЛІГ