Університет Абітурієнту Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Консультаційний пункт із питань ЗНО на базі вишу підбив підсумки року

Консультаційний пункт із питань ЗНО на базі вишу підбив підсумки року

Консультаційний пункт із питань ЗНО на базі вишу підбив підсумки року
30.06.2016 14:50 Консультаційний пункт із питань ЗНО-2016

Завершилася робота консультаційного пункту з питань ЗНО, який працював у нашому університеті на базі відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування ЗНУ під керівництвом Юлії Паскевської. Випускники шкіл вдало склали тестування з необхідних для вступу у виші предметів і відтепер основна робота працівників ЗНУ зосередилася на підготовці до вступної кампанії, яка розпочнеться вже з 11 липня.

Про діяльність консультаційного пункту із питань ЗНО, результати роботи та нововведення, які сприяли чіткій організації та отриманню позитивних результатів під час тестувань розповіла начальник відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування Юлія Паскевська. Робота консультаційного пункту проходила у два етапи, адже з 11 січня до 5 березня поточного року пункт працював як консультативно-реєстраційний центр Запорізького регіону, де можна було здійснити реєстрацію на ЗНО, отримати потрібні консультації фахівців та допомогу, а вже надалі – як консультаційний пункт із питань підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання та вступної кампанії 2016 року.
Перший етап завершився разом із припиненням реєстрації на ЗНО, тобто 5 березня. Згодом розпочався наступний – у консультаційному пункті координували питання підготовки до ЗНО та вступу-2016. Водночас, ще до початку роботи консультаційно-реєстраційного центру з питань ЗНО, тривав підготовчий етап, під час якого проводилася профорієнтаційна діяльність. Таким чином співробітники відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування протягом майже усього року здійснювали роботу з підготовки та організації проведення ЗНО та вступної кампанії.
На першому етапі реєстрації на тестування фахівці центру надавали консультації випускникам шкіл нашої області з різних питань: допомагали визначитися зі спеціальністю, обрати необхідний комплекс предметів, які вони мають скласти під час ЗНО і які потрібні їм для вступу за обраним фахом.
Треба було також визначити пріоритетність вишу. Абітурієнтам демонстрували, як правильно здійснити процедуру реєстрації та користуватися особистим віртуальним кабінетом, надавали інформацію щодо зворотного зв’язку із Дніпропетровським регіональним центром оцінювання якості освіти тощо. Як зауважує Юлія Анатоліївна, «цей підготовчий етап чи не найголовніший у процедурі проведення ЗНО. Часто випускники шкіл орієнтуються не на вимоги МОН України і не завжди ознайомлені зі змінами в законодавстві, тому прагнуть обирати тести з тих предметів, у яких найбільш впевнені. Відтак, саме від наших консультантів часто залежить, чи обере випускник виш та комплекс необхідних для вступу на його спеціальності тестувань, чи зареєструється вчасно і зможе навчатися за держзамовленням і чи не залишиться через організаційні дрібниці без права вступу до ВНЗ у цьому році».
Важливим етапом у цій роботі стало проведення безкоштовних пробних тренінгів на базі нашого вишу. Практичним моментом цієї форми роботи було формування вмінь учасника ЗНО з роботи із тестовими зошитами, можливість побачити свій результат у рейтингах, адже ця форма максимально наближена до справжніх тестувань із зовнішнього незалежного оцінювання. Водночас старшокласники тоді ще мали достатньо часу, аби поглибити власні знання та покращити результати під час основних сесій ЗНО. Тож основна увага спрямовувалася, передусім, на формування образу результату майбутніх іспитів, адже таке моделювання ситуації мобілізує всі ресурси випускників для підготовки та отримання високого результату під час ЗНО та вступних іспитів.
Робота консультаційного пункту із питань ЗНО, зазвичай, проводилася у двох напрямах – це безпосередньо консультативна діяльність, зокрема індивідуальні консультації для майбутніх абітурієнтів, а також профорієнтаційні заходи.
У рамках профорієнтаційної діяльності працівники пункту відвідують районні заклади шкільної освіти у Запоріжжі та Запорізькій області: проводять зустрічі, семінари з випускниками, батьками та шкільними вчителями. Основна увага під час таких заходів приділяється організаційним моментам проведення ЗНО, роз’ясненню нововведень в освітньому законодавстві, розгляду типових помилок абітурієнтів (на всіх факультетах організовують семінари для вчителів за фахом, де аналізують типові помилки), фахівці надають можливість безпосередньо ознайомитися з тестовими зошитами минулого року. Такою роботою представники ЗНУ намагаються охопити більшість шкіл області. Окрім того, на базі університету проводяться подібні зустрічі за участю фахівців відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування, приймальної комісії, керівництва ЗНУ та представників різних факультетів.
Новими формами роботи в цьому році стали також консультативні зустрічі на базі провідних підприємств Запоріжжя (ПАТ «Запорізький металургійний комбінат «Запоріжсталь», ПАТ «Електрометалургійний завод "Дніпроспецсталь" ім. А. М. Кузьміна», Запорізький титано-магнієвий комбінат тощо), адже тут працює велика кількість батьків майбутніх абітурієнтів, а також – вебінари, що проводяться для закладів вищої освіти І-ІІ ступеня акредитації. У ході цих безпосередніх або віртуальних зустрічей учасники могли поставити питання, отримати консультації, обговорити разом окремі проблемні моменти тощо. Протягом останніх двох років суттєво змінилася інформаційна політика: на сайті відділу, в соцмережах, на шпальтах Обласної академічної газети «Запорізький університет», на стендах ЗНУ та в роздаткових матеріалах представлені спеціально розроблені пам’ятки-поради для учасників ЗНО та абітурієнтів. Проводиться також активна просвітницька діяльність через ЗМІ, зокрема в передачах телеканалів ТV-5 («Разговор», «День. Тема») та ЗТРК «Запоріжжя» («Ранок. Кава. Позитив», «Знак запитання», новинні ролики тощо), на відеохостингу YouTube – можна побачити виступи представників нашого університету: ректора Миколи Фролова, проректорів, співробітників відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування, офіційних представників ДРЦОЯО, деканів факультетів тощо.
Таким чином, забезпечується максимально високий рівень проінформованості шкільного суспільства, підвищується рівень морально-психологічної готовності випускників, абітурієнти почуваються впевнено під час випробувань, відпрацьовується алгоритм дій, що забезпечує загальне вдале проведення тестувань. На дієвість таких форм роботи вказує чималий інтерес суспільства до сайту ЗНУ і, зокрема веб-сторінки відділу доуніверситетської підготовки, профорієнтації та працевлаштування: дані моніторингу показують, що ним цікавляться не лише випускники шкіл, інші старшокласники, вчителі тощо, а й представники інших вишів, які переймають досвід фахівців ЗНУ у галузі підготовки до ЗНО та вступної кампанії.
Користується популярністю не тільки інформація на віртуальних сторінках, а й друковані матеріали, які поширюються під час профорієнтаційних заходів та індивідуальних консультацій, – спецвипуски газети «Запорізький університет», роздаткові матеріали, що місять інформацію про факультети, фахи, перелік документів, поради щодо вступу та контактні дані тощо.
Про особливості цьогорічної кампанії із ЗНО розповідає керівник пункту Юлія Паскевська: «Цей рік відзначається підвищенням інтенсивності в роботі із абітурієнтами. Ми ввели сегментарну форму – з урахуванням потреб окремих груп (старшокласники, вчителі, батьки, спільнота Запорізького регіону). Профорієнтаційною та консультативною діяльністю були охоплені 3 тис. випускників Запорізької області та майже 6 тис. випускників шкіл м. Запоріжжя. Найбільший наплив абітурієнтів прослідковувався на початку березня – в останні дні реєстрації на ЗНО. Найскладнішими цього року стали питання вибору пріоритетності вишу, неузгодження виникали також у наявності потрібних документів (втрата паспорту, зміна прізвищ тощо). Наші фахівці навіть радили в період проведення ЗНО не брати шлюбів, аби не змінювати прізвищ. Запитання ставилися й щодо етапів вступної кампанії, можливості користування інформаційними електронними приладами. Наш пункт відвідала велика кількість учнів старших, але ще не випускних класів і випускників попередніх років. Останні були й у числі слухачів підготовчих курсів цього навчального року, нещодавно вони отримали сертифікати. Про підвищення популярності підготовчих курсів на базі ЗНУ свідчить чимала кількість дзвінків. Школярі запитують про розклад роботи курсів наступного року. Загалом, відчувається підвищення відповідальності та більш свідоме ставлення випускників та інших абітурієнтів до вступу, до вибору професії. Певним чином це пов’язане із новаціями законодавства в галузі освіти, а з іншого боку, саме діяльність фахівців нашого вишу сьогодні стимулює інтерес запорізького суспільства до вступної кампанії».
Більше інформації можна дізнатися за посиланням: http://www.znu.edu.ua/ukr/227/pk/konsultacii-vstup-2016/1601/1608

Олена Хлистун