Університет Вступнику Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Учасники науково-методичної ради обговорили важливі питання

Учасники науково-методичної ради обговорили важливі питання

Учасники науково-методичної ради  обговорили важливі питання
25.10.2017 15:50 Все Головні новини Науково-методична рада засідання навчально-методичне забезпечення освітнього процесу

Двадцять четвертого жовтня відбулося чергове засідання науково-методичної ради університету під керівництвом проректора з науково-педагогічної та навчальної роботи Олександра Гури. Головним питанням, яке цього дня розглянули учасники заходу – керівники НМР ЗНУ та факультетів, – став аналіз стану навчально-методичного забезпечення освітнього процесу у виші.

У рамках дискусії вони також обговорили інші питання, які в результаті були винесені на подальше опрацювання. Зокрема, йшлося про вдосконалення процедур погодження робочих програм та організації вибору навчальних дисциплін для студентів. Також учасники заходу дискутували про окремі моменти, що стосуються розробки і затвердження сертифікованих програм Центру післядипломної освіти на поточний навчальний рік.
На початку засідання голова науково-методичної ради, проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Олександр Гура та його заступник, керівник навчального відділу Людмила Нестеренко окреслили коло проблемних питань, які були винесені на розгляд у рамках порядку денного, і встановили регламент доповідей учасників.
Окрім іншого, перед присутніми виступила директор наукової бібліотеки університету Ніна Чала, яка презентувала оновлений сайт НБ ЗНУ та розповіла про деякі особливості користування ним. Окремо увагу освітян доповідачка зупинила на відкритому доступі до користування електронними матеріалами платформи Web of Science, що можливо здійснювати через комп’ютерні мережі бібліотеки, вишівську систему Moodle або з власних ПК за спеціальним кодом доступу. Таку можливість отримав університет завдяки участі бібліотекарів у грантовій програмі (її учасниками стали 64 ВНЗ України, інформацію можна знайти за покликанням:
https://www.znu.edu.ua/cms/index.php?action=news/view_details&news_id=41065&lang=ukr&news_code=naukova-biblioteka-zaproshu---spivrobitnikiv-znu-vzyati-uchast-u-vebinari-z-koristuvannya-Web-of-Science) . Варто відзначити, що на сайті наукової бібліотеки ЗНУ розміщена докладна інформація для викладачів та студентів з користування ресурсом (розділ «Інформація для науковців»). У рамках цієї діяльності на базі підрозділу проходить низка освітніх вебінарів із користування ресурсом, розклад можна проглянути тут:
http://library.znu.edu.ua//gallery-bners/Web-of-Science.pdf .
Директор бібліотеки також повідомила про визначну для співробітників університетської бібліотеки подію – 120-річчя від дня заснування її книжкового фонду, який старіший за сам університет: перші примірники були зібрані ще за часів створення жіночої гімназії у 1897 р., яка на той час розміщувалася у навчальному корпусі № 3.
До ювілею готується спеціалізована виставка з фондів «Рідкісної книги» (61 книга з позначкою «книжкова пам’ятка»), яка буде представлена у холі бібліотеки (навчальний корпус №2). Відвідувачі зможуть не тільки переглянути експонати, а й попрацювати із цими унікальними книгами. Також усі охочі запрошуються на книжкову виставку-продаж видавництва КНТ (Київ), яка 25 та 26 жовтня працює у холі навчального корпусу №2.
З урахуванням змін, що передбачені у вимогах до ліцензування та акредитації у 2017-2018 навчальному році, у ЗНУ відбулася перевірка якості навчально-методичного забезпечення освітнього процесу представниками навчального відділу. Під час засідання учасники – голови факультетських науково-методичних рад – доповіли про здійснену ними роботу на факультетах і кафедрах. Серед іншого, йшлося про проблемні моменти, що стосуються критеріїв оцінювання як якості структури навчальних програм, так і їхнього змісту, наповнюваності системи Moodle, періодичності оновлення навчальної літератури, закріплення обов’язків із контролю якості навчально-методичного забезпечення на кафедрах тощо. Між іншим, представники факультетів висловили вдячність на адресу співробітників навчального відділу та, зокрема, бюро з навчально-методичної роботи, за надану допомогу у здійснюваній роботі.
Підбиваючи підсумки результатів перевірки якості навчально-методичного забезпечення освітнього процесу, начальник навчального відділу Людмила Нестеренко відзначила, що за кілька останніх років помітно виріс його рівень на переважній більшості кафедр різних факультетів. За її словами, викладачі та керівники підрозділів виявляють прагнення рухатися уперед і вдосконалювати якість навчальних програм і курсів. Координатори засідання окремо відзначили досягнення таких факультетів, як юридичний, іноземної філології, менеджменту, а також окремих кафедр – хімії, економічної кібернетики, соціальної філософії та інших.
Жваву дискусію викликало обговорення питань щодо процедури вибору дисциплін студентами, яка здійснюється в автоматизованому режимі у системі Moodle. Про це розповіла присутнім завідувач навчальної лабораторії інформаційного забезпечення освітнього процесу навчального відділу Наталія Кириченко. До обговорення проблемних питань долучилися представники історичного факультету – професори Федір Турченко та Сергій Лях, а також доцент ФІФ Катерина Ружин і голова студентської ради ЗНУ Анастасія Довгополова та інші учасники.
Насамкінець було затверджено перелік питань, які будуть опрацьовані за результатами обговорення. Зокрема це стосується відображення статистичних даних за результатами вибору дисциплін в електронній системі, створення Форуму «Вільний вибір дисциплін», де зможуть обговорювати проблемні моменти та ставити питання викладачі і студенти тощо.
Останнім пунктом порядку денного засідання НМР стало затвердження списку сертифікованих програм та програм підвищення кваліфікації у рамках роботи Центру післядипломної освіти – на 2017-2018 навчальний рік. Керівник цього підрозділу Ірина Фролова оприлюднила пропозиції, які надійшли від історичного, юридичного факультетів, СПП тощо, а також закликала включатися у роботу й інших представників університету. Між іншим вона підкреслила, що сьогодні існує потреба у викладанні для тих, хто планує вступати до магістратури, актуальних курсів із логіки та критичного мислення.
Учасники заходу розглянули й низку організаційних питань, вирішення яких створить необхідні умови для більш ефективного науково-методичного забезпечення освітнього процесу в ЗНУ. Серед затверджених пропозицій були такі: усі викладачі кафедр мають докладно ознайомитися із новими умовами ліцензування та акредитації у 2017/2018 н.р., а учасники НМР – розробити оновлені вимоги до складників НМКД, уніфіковану процедуру погодження робочих програм та розподілу відповідальності за їхній зміст. Також їм необхідно провести обговорення визначених пунктів на факультетах тощо.
Про вирішення поставлених під час наради проблемних питань йтиметься і на наступних засіданнях науково-методичної ради ЗНУ.

Олена Хлистун

Схожі новини