Університет Абітурієнту Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Формула шкільного успіху: «учень-учитель-батьки»: Олена Олексіївна Панасейко

Формула шкільного успіху: «учень-учитель-батьки»: Олена Олексіївна Панасейко

Формула шкільного успіху: «учень-учитель-батьки»: Олена Олексіївна Панасейко
24.11.2017 10:08 Все Головні новини інформаційно-просвітницький проект майстри педагогічної справи співпраця зі школами факультет журналістики прес-служба відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування наші випускники філологічний факультет Обласна академічн

У рамках утілення в життя нового інформаційно-просвітницького проекту ЗНУ “Майстри педагогічної справи” студентка факультету журналістики сьогодні розповідає читачам про вчительку колегіуму «Лідер» Олену Панасейко. У 1995 році вона закінчила філологічний факультет Запорізького державного університету за спеціальністю “Українська мова та література”. Її стаж роботи на посаді вчителя мови та літератури – 22 роки. Олена Олексіївна розпочала свій професійний шлях у Запорізькому педагогічному училищі, а згодом переїхала до Гуляйполя, де зараз працює вчителем зарубіжної літератури в колегіумі “Лідер”.

- ЗНУ славиться традиціями наставництва. Олено Олексіївно, як випускниця нашого вишу кого можете згадати зі своїх викладачів?

- Навчання в ЗДУ – найкращі роки життя: молодість, знайомство з новими людьми, набуття цікавих знань. А ще – захоплення викладацьким талантом запорізьких науковців: О. Г. Барабохи, І. С. Олійника, В. А. Чабаненка, Л. І. Кучеренко, Н. П. Миронюк, Т. Г. Шевченка, Н. М. Журавльової, В. Д. Семиряк, В. П. Михайлюти, Т. В. Хом’як, В. І. Манжури, М. М. Мальованого… Це ті люди, які, окрім чудових лекцій та практичних занять, ще й добрим словом підтримали впевненість у собі, підняли на новий освітній рівень. Тому прагнення виховати в дітей зацікавлення новими знаннями – саме від них.

- Ви почали працювати в педагогічному училищі. Яке значення воно мало у Вашому житті?

- У педучилищі відбулося моє професійне зростання. Повірте, працювати поряд із викладачами С. Г. Коваленко, О. В. Петрик, які теж є випускницями Запорізького національного, не тільки величезна відповідальність, але й велика удача. Ці талановиті люди, майстри своєї справи, щирі на підтримку та допомогу. Їхніми порадами користуюся й донині. Ось тут можна говорити про наставництво у повній мірі – від викладача до помічника-колеги.

- Ви викладаєте філологічні дисципліни, чому, на Вашу думку, в сучасному світі важливо вивчати літературу?

- Шкільне життя, за нашою термінологією, – це освітньо-виховний процес, а література і навчає, і виховує. Література – це зібрання сакральних знань, які переосмислені творчим генієм і закодовані в художньому образі, наприклад, Дж. Олдрідж “Останній дюйм”: до порозуміння готові обидві сторони?; Й.  В.  Гете “Фауст”: хто ти, що ти мить прекрасна?; А. Камю “Чума”: яким я мушу бути в ситуації на межі? Можна так продовжувати, починаючи з літератури 5 класу, охоплюючи як зарубіжну, так і українську. Дивовижно, як література може в собі акумулювати всю багатогранність людського досвіду: лють, пристрасть, любов, смуток, смиренність, історію… І коли в сучасному суспільстві на перше місце виходять базові потреби, щоб вижити, коли вважається, що читання книжки не прогодує сім’ю, коли нав’язуються стереотипи, що без навчання можна досягти будь-яких висот, учитель у такому просторі стає провідником між дитиною і літературою, від нього учень дізнається про найкращі літературні зразки.

- Ваші учні, Олено Олексіївно, роблять помітні успіхи в дослідженнях філологічного напрямку. Є такий афоризм: “Учитель – це людина, яка може робити важкі речі легкими”. Як же Вам вдається зацікавити юних наукою?

- Якщо горять очі у вчителя – запалюються дитячі. Мої учні в трьох секціях МАН стали переможцями обласного туру. Перше місце в секції “Журналістика” у 2011 році здобула Софія Панасейко, учениця 11 класу, за дослідження ЗМІ на матеріалах запорізьких періодичних видань. У 2013 році у цій же секції 2 місце посіла Олександра Заїченко, учениця 10 класу, за дослідження Гуляйпільських сайтів. Третє місце в секції “Світова література” у 2013 році здобула Єлизавета Кравченко, учениця 10 класу, за науково-дослідницьку роботу за матеріалами творчості К. С. Льюїса. У тому ж році Марина Середа посіла 3 місце в секції “Літературна творчість” з авторською поезією.

Ці юні науковці – моя особиста гордість, тому що мені повірили і мені довірилися. Я захоплююся їхнім прагненням повного занурення в матеріал, їхніми ґрунтовними відповідями під час захисту, де простежувалися не тільки глибокі знання, а й міцний характер. Такими й повинні бути обдаровані. Це взірець справжньої командної гри, отієї омріяної формули у шкільній освіті: співтворчість учень-учитель.

У той же час мені завжди приємно повертатися в мою alma-mater, спостерігати, як університет розвивається та йде в ногу з часом.

- Але ж участю в МАН Ваші перемоги не обмежуються?

- Звичайно, “новий день нового прагне слова”. У 2010 році готувала до конкурсу “Знавці Біблії” Наталію Міхедько, ученицю 11 класу. Перед конкурсом Наталка змушена була пройти лікування очей. Яка може бути участь? Тричі пропоную відмовитися, адже це велике навантаження, здоров’я дорожче. Та Наталя тричі відхиляє мої застереження. І перемога її! Хоча в такому конкурсі це був перший досвід і мій, і Наталки. І це був той випадок, коли вчитель говорить, що навчається у своїх учнів (для мене – не опускати руки).Маємо і 1 та 2 місця в обласному турі Всеукраїнського конкурсу “Я – європеєць”: 2014 – 2 місце в Сергія Самовола, учня 10 класу, 2015 – 1 місце в Єлизавети Штепи, учениці 10 класу. У 2015 році 1 місце в обласному конкурсі “Ювілей улюбленої книги” здобула Інна Сахно, учениця 7 класу. У 2016 році здобула 1 місце в обласному конкурсі “Моральний вчинок” команда учениць 8 класу: Яніна Скрипак і Каріна Левадня, без участі яких неможливо було б розповісти про джерело натхнення на великі справи.

Так, ключове слово “команда”, і до формули “учень-учитель” я додаю “батьки”. Коли з’являється ця “свята” трійця, то можна дістатись небачених висот в усіх галузіх шкільного життя: від емоцій і порозуміння до наукових досягнень і творчих проектів юних дослідників.

- Сьогодні точаться дебати, як назвати сучасну культурну добу? Чи не хотіли би Ви взятися за таке дослідження?

- О, на уроках літератури порушуємо цю тему під час вивчення епох і напрямків, тому готова й відповідь (сміється – прим. автора): ІТ-романтизм, що означає втеча до віртуального світу від реальності, захоплення нереальним змістом, ірреальність як бунт проти буденності, прагнення ІТ-професій як джерела заробітку…

- Які Ваші глобальні плани на майбутнє?

- Витримати історичний перелом і за будь-яких обставин зберегти в собі людину.

 

Юлія Демиденко

Більше інфо: www.znu.edu.ua/ukr/university/pidrozdily/press/11707

 

 


Схожі новини