Університет Абітурієнту Навчання Наука Міжнародна
діяльність
Студентське
самоврядування
Новини пресслужби ЗНУ / Новини / Майбутні фахівці мають захоплюватися своєю професією: Яна Ігорівна Каліна

Майбутні фахівці мають захоплюватися своєю професією: Яна Ігорівна Каліна

Майбутні фахівці мають захоплюватися своєю професією:  Яна Ігорівна Каліна
01.12.2017 11:53 Все Головні новини інформаційно-просвітницький проект майстри педагогічної справи співпраця зі школами факультет журналістики прес-служба відділ доуніверситетської підготовки профорієнтації та працевлаштування наші випускники ФІФ Обласна академічна газета Запорізьки

Триває втілення в життя інформаційно-просвітницького проекту ЗНУ “Майстри педагогічної справи”. Студент факультету журналістики розповідає читачам про випускницю вишу, нині вчителя німецької мови Запорізької гімназії № 71 із поглибленим вивченням іноземних мов, Яну Каліну. Вона поділилася спогадами про своє навчання у виші та роздумами про ключові орієнтири свого професійного становлення.

- Як Ви обрали свою професію?

- У 2002 році я закінчила Запорізький національний університет за спеціальністю “Німецька мова та література”, відтоді працювала викладачем німецької. Думаю, що неабияку роль у виборі професії відіграла моя мама: вона також працює вчителем, але викладає математику. Чому мені подобається саме німецька мова? Це питання я ставила собі ще з 5 класу, коли, власне, і почала опановувати цей предмет. У мене з'явилось велике бажання розібратися із глибинами фаху і по-справжньому полюбити цю дисципліну. Тому і вступила на факультет іноземної філології ЗНУ. За роки навчання в університеті я зрозуміла, що мене вабила необхідність розуміння внутрішньої логіки та гармонії цієї мови. Бажання глибше вивчити традиції та культуру країни, яка сьогодні є однією із лідерів Європейського союзу. Я думаю, що не відкрию таємницю, якщо скажу, що завдяки знанню мови, зокрема і німецької, можна особисто спілкуватись із жителями країн Європи.

- Ви працюєте вчителем уже 15 років. Чи не розчарувалися у виборі своєї професії?

- Звичайно, ні! Сьогодні я розумію, що любов до свого фаху формує професіоналів. А я люблю свою роботу, місце, де працюю, колектив, намагаюсь удосконалювати себе та бути цікавою для дітей.

- Поділіться, будь ласка, своїми спогадами про навчання. Якими були Ваші студентські роки?

- Насиченими на різні події, яскравими, веселими. Ми разом із одногрупниками відвідували різноманітні виставки, художні музеї, кінотеатри. Разом святкували дні народження. У мене була дуже дружна група. Проте наша активність не позначалася негативно на відвідуванні занять. Ми намагалися не пропустити жодної пари! Адже нам було цікаво!

- Чи бажали Ви перейняти риси характеру або методи навчання когось із ваших викладачів?

- Куратором нашої групи був Сергій Юрійович Вапіров, його заняття були вкрай захопливими! Викладач завжди ділився власним досвідом та наводив цікаві приклади з власного життя. Його предмет розумів кожен. Чудова людина! Гадаю, що багато досвіду викладання я отримала саме від нього.

- Ви берете участь у конкурсі “Вчитель року 2017-2018”. Розкажіть про це, будь ласка, детальніше.

- Моє бажання брати участь у конкурсі викликано потребою поділитися власним освітньо-педагогічним досвідом і прагненням винести на обговорення проблеми вивчення лінгвістичних дисциплін, а також можливістю репрезентувати власну практику спільної творчої діяльності учнів та учителя. У мене є велике бажання стимулювати вивчення живої німецької мови в учнів. Саме це і вплинуло на моє рішення взяти участь у конкурсі.

- Чи було щось за часи навчання що хотілося б виправити? Чи чогось Вам не вистачало?

- Не вистачало поїздок за кордон, програм обміну студентами. Щоб можна було послухати корінних німців, їхню розмовну мову, аби зник мовний бар'єр. Звісно, якби була можливість щось змінити, я б зменшила кількість спеціальних курсів, що посилюють навантаження на студентів, а на практиці застосування не знаходять та не сприяють професійному становленню.

- Які методи Ви ніколи не будете використовувати у роботі зі школярами?

- Самостійну роботу з підручником. Сам випиши, сам переклади, сам зроби, сам розбери правила, прийди та розкажи. Це веде або до навантаження на батьків, або до залучення репетиторів. Елементи самостійної роботи повинні бути, але не так, що весь урок перевіряється домашнє завдання, яке було винесене на самостійне опрацювання. На уроці все треба розбирати з учнями, щоб було цікаво і зрозуміло. Варто виключити перенавантаження при виконанні домашнього завдання, адже через це зникає бажання вчитися. Усе повинно бути збалансованим.

- Що Ви можете побажати сучасним викладачам університету?

- Щоб захоплювалися своєю професією, любили її, адже вони мають змогу виховувати майбутні покоління професіоналів у різних галузях діяльності. А тільки та справа, яку ми робимо з любов’ю, може змінити наш світ на краще. Також бажаю всім викладачам не боятися впроваджувати інноваційні методи в навчанні, надавати змогу студентам практикувати спілкування з носіями мов, культури і менталітету, що вивчаються. Вважаю, що живе спілкування є дуже важливим для професійного становлення та визначення життєвих орієнтирів.

 

Денис Швецов,

студент 3 курсу факультету журналістики

Більше інформації: www.znu.edu.ua/ukr/university/pidrozdily/press/11707

 


Схожі новини