
В Україні за законодавством можна повернути гроші, сплачені за навчання, якщо людина вступила до вишу на контракт. Зазначена норма (податкова знижка) передбачена і регулюється п.п. 166.1.2, 166.2.1, 166.3 ст. 166; п.п. 166.4.2 ст. 164 «Податкового кодексу України». У переліку витрат, дозволених до включення до податкової знижки, передбачена сума коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних вищих та професійно-технічних навчальних закладів для компенсації вартості здобуття середньої професійної або вищої освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення. Таким чином, кожен, хто отримує офіційний доход/зарплату і її визначений законом відсоток сплачує як податок до бюджету, може повернути собі ці гроші у наступному році, якщо вони були витрачені на власне навчання або навчання своєї дитини, дружини або батька тощо.
Для отримання податкової знижки за коштами, сплаченими за навчання, необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб за попередній рік. Саме зараз триває кампанія з декларування. Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається до 31 грудня включно, наступного за звітним податкового року (тобто до кінця 2018 року).
Слід також зазначити, що з 1 січня 2017 року скасовано обмеження щодо суми коштів та навчального періоду, за який здійснюється оплата, а враховуватимуться лише фактично понесені платником податку витрати. Крім того, скасована вимога щодо відсутності заробітної плати в особи, за навчання якої платив член сім’ї першого ступеня споріднення.
При цьому загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку у звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 «Податкового кодексу України».
Таким чином, до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача).
Оригінали зазначених документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом терміну давності.
Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.
Нагадаємо також: з 1 січня 2018 року стартувала деклараційна кампанія, згідно якої громадяни зобов’язані задекларувати доходи, отримані у 2017 році, якщо такі доходи надійшли від не податкових агентів; від операцій з продажу (обміну), дарування, прийняття у спадщину майна, за якими не був сплачений податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, відповідно до норм «Податкового кодексу України». Громадяни зобов’язані включити суму отриманих доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати до 1 травня 2018 року річну податкову Декларацію про майновий стан і доходи за наслідками звітного 2017 року. За оподатковуваним податком на доходи фізичних осіб, має бути нарахований податок за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 1,5%, який громадяни повинні сплатити до державного бюджету до 1 серпня 2018 року.
Лише за умов виконання декларування доходів платник податків може скористуватися податковою знижкою на навчання. Окрім цього, потрібно зібрати й зберігати квитанції, що підтверджують здійснення платежів за навчання (із вказаним призначенням платежів). Протягом наступного року заявники мають прийти до податкової – у сервісні центри за місцем проживання – і надати усі квитанції та інші, передбачені процедурою документи. Приблизно протягом півтора місяця держава повертає гроші.
Для отримання податкової знижки до сервісного центру податкової інспекції треба надати наступні документи:
- свідоцтво про народження дитини;
- паспорт та ідентифікаційний код батьків і дитини;
- договір про навчання;
- платіжки за навчання;
- довідку про доходи;
- довідку з банку про картковий рахунок (куди повинні повернути гроші);
- заповнити декларацію про доходи.
Також треба врахувати ще один нюанс: якщо оплата за навчання здійснюється посеместрово, то у наступному році відбудеться повернення коштів лише за перший семестр навчального року. Якщо за весь навчальний рік одразу – буде повернуто лише половину грошей, а іншу платник отримає за заявою лише у наступному році.
Найближчим віддленням, яке розташоване поряд із ЗНУ, є Олександрівське управління у м. Запоріжжі ГУ ДФС у Запорізькій області. Його адреса: вул. Дніпровська, 34; телефони: (061) 212-44-74, 212-44-79, 212-45-06. Тут можна отримати консультацію з будь-яких питань оподаткування та стосовно податкової знижки.
Корисну додаткову інформацію стосовно повернення коштів за навчання на контракті дивіться також за посиланням: https://tsn.ua/groshi/batki-ukrayinskih-studentiv-mozhut-povernuti-groshi-za-navchannya-na-kontrakti-979105.html
Деталі:
https://cutt.ly/OzzFtlE